F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Bottas rijdt volgend jaar voor Alfa Romeo. Dan zal Russel wel naar Mercedes gaan. En dat opent dan wellicht weer de deur voor Nyck de Vries bij Williams. Zou heel mooi zijn!
Dat zag je gisteren al aankomen. Niet voor niks dat Bottas gewoon Hamilton probeerde te naaien met die snelste ronde. Russell gaf vorige week al aan dat hij al wist waar hij komend seizoen zou rijden, dus dan was 1 + 1 = 2. Ik verbaas me wel dat Bottas naar Alfa Romeo gaat.

Maar De Vries erbij bij Williams zou erg mooi zijn. We hebben wel eens 2 NL-ers op de grid gehad een jaar of 15 terug, maar dat was achterveldwerk. De Vries bij Williams kan gewoon top worden, Williams wordt steeds beter.

delmaestro

Well-known member
De pers verwacht schijnbaar toch eerder Alex Albon bij Williams. De Vries maakt een behoorlijke kans op het stoeltje naast Bottas bij Alfa Romeo. Giovinazzi zou in dat geval gewipt worden. Dat is een Ferrari protegé, maar de kans is groot dat Mercedes en Alfa de Package deal gaan sluiten die Mercedes dit jaar nog met Williams heeft: motoren leveren, in ruil voor een stoeltje voor een coureur uit het opleidingsprogramma. Daarbij kent Bottas die motor natuurlijk erg goed. En alhoewel Ferrari graag een Italiaan in de F1 heeft, geldt dit argument minder voor Alfa Romeo. Daarnaast levert Giovinazzi niet het sponsorgeld op wat Alfa niet kan missen, zoals bijvoorbeeld Latifi bij Williams en Stroll en Mazepin bij Aston Martin en Haas. Ik zou het mooi vinden hoor, nog een (talentvolle) Nederlander erbij op de grid. Dat Giovinazzi er dan uit vliegt vind ik wel cru. Die laat best een mooie groei zien, en verdiend dat stoeltje echt wel boven een Latifi, Stroll, Schumacher, Tsunoda, Albon en natuurlijk Mazepin...

Max

Administrator
Forumleiding
Ik geloof er niet zo in dat De Vries dat stoeltje gaat krijgen. Mercedes heeft hem liever nog een jaar in de Formule Een brengt zelf te weinig commerciële waarde om een stoeltje af te dwingen.

gevegt

Well-known member
Ik geloof er niet zo in dat De Vries dat stoeltje gaat krijgen. Mercedes heeft hem liever nog een jaar in de Formule Een brengt zelf te weinig commerciële waarde om een stoeltje af te dwingen.
Mercedes gaat stoppen met de Formule E.
Toto Wolff heeft al een week geleden gezegd dat hij er geen probleem mee zou hebben dat hij niet bij een Mercedes leverancier zo gaan rijden.

delmaestro

Well-known member
Nou ja, hij staat er wel belachelijk goed op bij Toto Wolff. Die hield hem ook het liefst bij Mercedes in de Formule E. Daar stappen ze inderdaad uit, maar pas in augustus 2022. Er komt dus nog één seizoen. Voor de lange termijn ambitie is dat dus minder interessant. De Vries werd achtereenvolgens Formule 2 en Formule E kampioen, dus het instroommoment is nu eigenlijk best oké.

Echter is Albon echt een stuk verder in de onderhandelingen met Williams dan met Alfa Romeo, en die heeft bovendien ervaring. Williams zie ik dus wel voor Albon kiezen. Maar De Vries als Mercedes protegé samen met Bottas, de Mercedes ervaringsdeskundige, bij Alfa Romeo, eventueel ook met Mercedes motoren vanaf 2022, dat zie ik dan weer WEL gebeuren...

PES5

Administrator
Forumleiding
Nou ja, hij staat er wel belachelijk goed op bij Toto Wolff. Die hield hem ook het liefst bij Mercedes in de Formule E. Daar stappen ze inderdaad uit, maar pas in augustus 2022. Er komt dus nog één seizoen. Voor de lange termijn ambitie is dat dus minder interessant. De Vries werd achtereenvolgens Formule 2 en Formule E kampioen, dus het instroommoment is nu eigenlijk best oké.

Echter is Albon echt een stuk verder in de onderhandelingen met Williams dan met Alfa Romeo, en die heeft bovendien ervaring. Williams zie ik dus wel voor Albon kiezen. Maar De Vries als Mercedes protegé samen met Bottas, de Mercedes ervaringsdeskundige, bij Alfa Romeo, eventueel ook met Mercedes motoren vanaf 2022, dat zie ik dan weer WEL gebeuren...
Denk dat het laatste scenario haalbaar is.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hamilton door een poepstart teruggezakt naar P5 in de sprintkwalificatie. Max tweede, voor Ricciardo en Norris. Zou lekker zijn als die McClarens Hamilton achter zich kunnen houden. Dan gaat Max morgen naar pole, met een buffertje naar Hamilton op een circuit wat Red Bull totaal niet ligt.

Max

Administrator
Forumleiding
Mooie start. Lijkt mij uitgesloten dat Hamilton nog op de eerste startrij terecht komt. Norris wel aardig onder druk.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mooie start. Lijkt mij uitgesloten dat Hamilton nog op de eerste startrij terecht komt. Norris wel aardig onder druk.
Mwah, die softbanden van McLaren gaan in de laatste rondes naar de vaantjes. Dat zie je nu ook al in de rondetijden. Ze houden de pace totaal niet.

Max

Administrator
Forumleiding
Mwah, die softbanden van McLaren gaan in de laatste rondes naar de vaantjes. Dat zie je nu ook al in de rondetijden. Ze houden de pace totaal niet.

Nee, maar het gat naar Ricciardo was groot en die reed niet onder volle druk van iemand.

Maar lekker hoor. Hopelijk een goede start en minimaal een McLaren die Hamilton kan ophouden.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nee, maar het gat naar Ricciardo was groot en die reed niet onder volle druk van iemand.

Maar lekker hoor. Hopelijk een goede start en minimaal een McLaren die Hamilton kan ophouden.
Vooral het begin gaat heel belangrijk worden. Je ziet in deze race dat McLaren duidelijk pace tekort komt tov Mercedes en Red Bull. Als er inderdaad minimaal eentje een rondje of 10/15 voor Hamilton kan blijven, dan kan Max vooraan een gat trekken.

Max

Administrator
Forumleiding
Vooral het begin gaat heel belangrijk worden. Je ziet in deze race dat McLaren duidelijk pace tekort komt tov Mercedes en Red Bull. Als er inderdaad minimaal eentje een rondje of 10/15 voor Hamilton kan blijven, dan kan Max vooraan een gat trekken.

Precies dat. Dan krijg je net als nu dat je best een gaatje kan pakken. Zou echt een bonus zijn als Verstappen na dit weekend bovenaan staat.

Ska P 187

Well-known member
Hoppa ipv puntverlies uitlopen. Nu hopen dat Lewis er morgen afgekegeld wordt vanachter ipv van Max. Karma is en blijft een bitch tenslotte.
Voor de zekerheid meld ik er even bij dat hem persoonlijk niets hoeft te overkomen anders word ik er misschien zelf wel afgekegeld en dat zou gevegt dan wel mooi vinden.
Maar het is nog geen sinterklaas.

Maasveld

Well-known member
Hoppa ipv puntverlies uitlopen. Nu hopen dat Lewis er morgen afgekegeld wordt vanachter ipv van Max. Karma is en blijft een bitch tenslotte.
Voor de zekerheid meld ik er even bij dat hem persoonlijk niets hoeft te overkomen anders word ik er misschien zelf wel afgekegeld en dat zou gevegt dan wel mooi vinden.
Maar het is nog geen sinterklaas.
Als Verstappen eraf gekegeld wordt weten we in ieder geval aan wie het ligt.

• Leuk
Waarderingen: Max
Bovenaan