F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Hoe zit dat met die bandenwissel van Verstappen en Hamilton zojuist?
is dat nadelig voor Verstappen?
In de basis is de medium band sneller, maar de hardere band kan langer mee. Dus Hamilton rijdt nu op de betere band, maar op de lange termijn zou Verstappen in het voordeel moeten zijn.

JMD

Well-known member
Een ronde of 5 voor het einde zal Bottas naar binnen gaan net als Perez voor de snelste ronde. Maar het zal mij niks verbazen als Hamilton dat 2 ronden voor het eind ook doet om in de laatste ronde dan de snelste ronde te rijden, zo kan Verstappen dan niet meer daarna naar binnen komen (want in de laatste ronde naar binnen gaan heeft dan geen nut)

JMD

Well-known member
Hamilton komt toch aardig in de buurt nu. Die mediums zouden er op een gegeven moment toch aan moeten gaan, maar de Mercs zijn het hele weekend al bloedsnel op de mediums.

JMD

Well-known member
Bottas gaat weg bij Mercedes, dat is wel duidelijk.... Gewoon een dikke middelvinger naar zijn team net

JMD

Well-known member
Een ronde of 5 voor het einde zal Bottas naar binnen gaan net als Perez voor de snelste ronde. Maar het zal mij niks verbazen als Hamilton dat 2 ronden voor het eind ook doet om in de laatste ronde dan de snelste ronde te rijden, zo kan Verstappen dan niet meer daarna naar binnen komen (want in de laatste ronde naar binnen gaan heeft dan geen nut)
Ik zat er niet ver naast... ;)
Alleen Perez kwam verder dan verwacht, dus gaat logischerwijs niet naar binnen.

erka

Well-known member
erka heeft er totaal geen verstand van en lijkt een beetje woke te worden.

Dat eerste klopt volledig, dat tweede niet :)

Ik heb inderdaad geen verstand van F1, vind er ook geen reet aan, heb vanmiddag wel gekeken omdat het een unicum is dat het in Nederland is, vanwege de mooie plaatjes en omdat ik hoop dat Max wint natuurlijk. Maar ik heb gekeken naar een dodelijk saaie optocht. Kun je wel zeggen dat het taktisch interessant is, maar dat is voor een F1-leek als ik hetzelfde als een saaie 0-0 bij voetbal of marathonschaatsen taktisch interessant vinden.

Ik doe trouwens niks af aan de knappe zege voor Max en de fantastische beelden (y)

BlauwVinger

Well-known member
M6p7H0N.jpg

Één van onze trouwfoto's op ons thuiscircuit, én de evolutie van de F1 treffend in beeld gebracht. De Tarzanbocht in 1984.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Bottas rijdt volgend jaar voor Alfa Romeo. Dan zal Russel wel naar Mercedes gaan. En dat opent dan wellicht weer de deur voor Nyck de Vries bij Williams. Zou heel mooi zijn!

Bovenaan