F1, IndyCar, Nascar Topic

Max

Administrator
Forumleiding
Vanaf treinstation is het een paar km lopen. Als je niet met de auto naar het circuit gaat, dan is het prima bereikbaar.

Janssen

Well-known member
Spa is normaliter een uurtje rijden, met F1 is dat gauw drie uur. Ik sla Zandvoort dus maar ff over.

Eef de Kip

Well-known member
Het is een lobby praatje. Om Zandvoort klaar te stomen is er meer dan twee jaar nodig, alleen al de baan en het logistieke gedeelte te regelen redden ze niet in die tijd.
Binnen 2 jaar zal idd onmogelijk zijn maar dat is wat anders dat het helemaal nooit gaat lukken. Ik zie het op termijn best wel lukken.

SanMark.

Well-known member
Volgens mij heeft Bernard zoveel dubbele agenda's dat ik er weinig vertrouwen in heb dat het zo makkelijk word.

Atreides

Well-known member
Waarom zou je ook niet kiezen voor een circuit dat bij de eerste lentezon al een file heeft van de strandgangers, waar je nog een kapitaal tegenaan moet smijten om het weer op orde te krijgen terwijl er elders in het land een bijna pasklare oplossing ligt?

Joost

Well-known member
Waarom zou je ook niet kiezen voor een circuit dat bij de eerste lentezon al een file heeft van de strandgangers, waar je nog een kapitaal tegenaan moet smijten om het weer op orde te krijgen terwijl er elders in het land een bijna pasklare oplossing ligt?

Omdat Zandvoort historie heeft in de F1 en Assen enkel historie met tweewielers.

Max

Administrator
Forumleiding

Omdat Drenthe kut is?

PES5

Administrator
Forumleiding
Assen is zeker nog in de race volgens Vaessen. Lijkt me ook een veel betere oplossing. Zandvoort is een grote infrastructurele bende.

Deathprod

Well-known member
Volgend jaar Miami en het jaar daarop Vietnam en dus mogelijk Zandvoort? Lijkt me wat aan de vlotte kant, maar wel prima dat ze de laatste jaren meer vari?ren met de circuits.

Atreides

Well-known member
Huh? Daar moet net zoveel gebeuren.

Volgens daskapital.nl moet er bij Zandvoort alleen al aan het circuit minimaal €10 miljoen geinvesteerd moet worden. In Assen is men met twee miljoen klaar.

Sowieso wordt Zandvoort een stevige noot:
Zandvoort zit met meer problemen. Zo zijn er aan het circuit in de duinen veel meer aanpassingen nodig dan in Assen om het Formule 1-waardig te krijgen. De pitstraat is te kort en de pitboxen zijn te klein. Een nieuwe pitstraat bouwen zou wel eens lastig kunnen worden qua wet- en regelgeving die geldt voor het natuurgebied in de omgeving. De verwachting is dat Zandvoort minimaal €10 miljoen kwijt zal zijn aan investeringen in het circuit.

De verwachting is dat Zandvoort minimaal €10 miljoen kwijt zal zijn aan investeringen in het circuit.

Laten we de logistiek nog even buiten beschouwing...
Problematischer nog is de bereikbaarheid van Zandvoort. Probeer nu maar eens op een mooie zomerdag vanuit Amsterdam op het strand te komen. Je staat onvermijdelijk vast op dichtgeslibde N-wegen richting kust, of je zit als een haring in een ton in het boemeltreintje dat vanuit Haarlem richting de kust tuft. Waar de TT in Assen met gemak 160.000 bezoekers kan afhandelen in een raceweekend, mikt Decisio in het Zandvoortse Formule 1-onderzoek op niet meer dan 100.000 ? 125.000 bezoekers. Bij die aantallen zijn files gegarandeerd, waarschuwen de onderzoekers. Om dat op te lossen moet er extra worden ge?nvesteerd, waardoor het break-evenpoint pas bij meer dan 125.000 bezoekers wordt bereikt. Het is de vraag of er zoveel mensen op afkomen. Het recordaantal bezoekers over de laatste tien jaar voor het Zandvoortse circuit ligt op zo'n 100.000.

Omdat Drenthe kut is?

Per inwoner thans >3,6 toerist per jaar en stijgend. Dat nog wel zonder een toeristische stad en zee.

Omdat Zandvoort historie heeft in de F1 en Assen enkel historie met tweewielers.

Helemaal waar. Maar net als dat de magie van de Meer is ingeruild voor de moderne Amsterdam Arena is Zandvoort minus de historie en de prachtige locatie vooral een hoofdpijn dossier.

Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Per inwoner thans >3,6 toerist per jaar en stijgend. Dat nog wel zonder een toeristische stad en zee.

Jullie tellen ook iedereen mee die op doorreis is zeker.

Maar van mij mogen jullie die Grand Prix hebben hoor. Ik heb het niet zo op Prins Bernard.

Eef de Kip

Well-known member
In Assen is men met twee miljoen klaar.

Daar geloof ik dus geen fuck van. Verder ben ik erg benieuwd wat er aan overige investeringen noodzakelijk zijn in Assen. Ik denk dat het er op neer komt dat er voor beide locaties een shitload aan werk en geld benodigd is en dat men in Assen verre van "bijna pasklaar" is.

Bovenaan