gevegt
Well-known member
Want?
Het is een lobby praatje. Om Zandvoort klaar te stomen is er meer dan twee jaar nodig, alleen al de baan en het logistieke gedeelte te regelen redden ze niet in die tijd.
Want?
Binnen 2 jaar zal idd onmogelijk zijn maar dat is wat anders dat het helemaal nooit gaat lukken. Ik zie het op termijn best wel lukken.Het is een lobby praatje. Om Zandvoort klaar te stomen is er meer dan twee jaar nodig, alleen al de baan en het logistieke gedeelte te regelen redden ze niet in die tijd.
Kan mij niet voorstellen dat zo'n stationnetje een dergelijke mensenmassa aan kan.Vanaf treinstation is het een paar km lopen. Als je niet met de auto naar het circuit gaat, dan is het prima bereikbaar.
Het zou ook best kunnen, vooral omdat de lijntjes naar Heineken heel kort zijn bij de Oranjes.Binnen 2 jaar zal idd onmogelijk zijn maar dat is wat anders dat het helemaal nooit gaat lukken. Ik zie het op termijn best wel lukken.
Waarom zou je ook niet kiezen voor een circuit dat bij de eerste lentezon al een file heeft van de strandgangers, waar je nog een kapitaal tegenaan moet smijten om het weer op orde te krijgen terwijl er elders in het land een bijna pasklare oplossing ligt?
Waarom zou je ook niet kiezen voor een circuit dat bij de eerste lentezon al een file heeft van de strandgangers, waar je nog een kapitaal tegenaan moet smijten om het weer op orde te krijgen terwijl er elders in het land een bijna pasklare oplossing ligt?
Omdat Drenthe kut is?
terwijl er elders in het land een bijna pasklare oplossing ligt?
Huh? Daar moet net zoveel gebeuren.
Zandvoort zit met meer problemen. Zo zijn er aan het circuit in de duinen veel meer aanpassingen nodig dan in Assen om het Formule 1-waardig te krijgen. De pitstraat is te kort en de pitboxen zijn te klein. Een nieuwe pitstraat bouwen zou wel eens lastig kunnen worden qua wet- en regelgeving die geldt voor het natuurgebied in de omgeving. De verwachting is dat Zandvoort minimaal €10 miljoen kwijt zal zijn aan investeringen in het circuit.
Problematischer nog is de bereikbaarheid van Zandvoort. Probeer nu maar eens op een mooie zomerdag vanuit Amsterdam op het strand te komen. Je staat onvermijdelijk vast op dichtgeslibde N-wegen richting kust, of je zit als een haring in een ton in het boemeltreintje dat vanuit Haarlem richting de kust tuft. Waar de TT in Assen met gemak 160.000 bezoekers kan afhandelen in een raceweekend, mikt Decisio in het Zandvoortse Formule 1-onderzoek op niet meer dan 100.000 ? 125.000 bezoekers. Bij die aantallen zijn files gegarandeerd, waarschuwen de onderzoekers. Om dat op te lossen moet er extra worden ge?nvesteerd, waardoor het break-evenpoint pas bij meer dan 125.000 bezoekers wordt bereikt. Het is de vraag of er zoveel mensen op afkomen. Het recordaantal bezoekers over de laatste tien jaar voor het Zandvoortse circuit ligt op zo'n 100.000.
Omdat Drenthe kut is?
Omdat Zandvoort historie heeft in de F1 en Assen enkel historie met tweewielers.
Volgend jaar Miami en het jaar daarop Vietnam en dus mogelijk Zandvoort? Lijkt me wat aan de vlotte kant, maar wel prima dat ze de laatste jaren meer vari?ren met de circuits.
Per inwoner thans >3,6 toerist per jaar en stijgend. Dat nog wel zonder een toeristische stad en zee.
In Assen is men met twee miljoen klaar.