F1, IndyCar, Nascar Topic

gevegt

Well-known member
Daar geloof ik dus geen fuck van. Verder ben ik erg benieuwd wat er aan overige investeringen noodzakelijk zijn in Assen. Ik denk dat het er op neer komt dat er voor beide locaties een shitload aan werk en geld benodigd is en dat men in Assen verre van "bijna pasklaar" is.

Buiten de 20 miljoen die iedereen moet aftikken voor het mogen organiseren, zijn er alleen een paar aanpassingen nodig om het circuit passend te maken. Dat kan nooit meer dan 5 miljoen kosten.

Atreides

Well-known member
Jullie tellen ook iedereen mee die op doorreis is zeker.

Op doorreis naar wat? Verder toch al heel lang bekend dat Drenthe relatief veel toerisme heeft?

Maar van mij mogen jullie die Grand Prix hebben hoor. Ik heb het niet zo op Prins Bernard.

:duim:

Daar geloof ik dus geen fuck van. V

Interessant. Zo heel raar is het toch niet dat veruit de meest succesvolle racelocatie in bezoekers/omzet/bijzondere racedagen relatief simpel aangepast kan gaan worden naar de F1?

Verder ben ik erg benieuwd wat er aan overige investeringen noodzakelijk zijn in Assen. Ik denk dat het er op neer komt dat er voor beide locaties een shitload aan werk en geld benodigd is en dat men in Assen verre van "bijna pasklaar" is.

“Facilitair gezien is het TT-circuit al bijna 100 procent klaar voor de Formule 1. Het hangt van de technische aspecten af”, zegt Circuit Voorzitter Arjan Bos.

https://nl.motorsport.com/f1/news/tt-circuit-assen-geschikt-f1-race-989040/2184831/

Begin dit jaar bleek uit een keuring dat het TT Circuit met enkele relatief kleine aanpassingen geschikt zou zijn voor Formule 1. 'Ons is gezegd dat wanneer er plek op de Formule 1 kalender zou komen, wij kandidaat zijn', zegt Vaessen tegen de Drentse omroep.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/200873/Verbazing-over-keuze-F1-voor-Zandvoort-Assen-is-veel-verder

JMD

Well-known member
De bereikbaarheid van het TT circuit is ook extreem kut.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/136435/Chaos-op-parkeerterreinen-TT-Circuit
Daar loopt het idd elk jaar ook vast na de TT, dus we moeten inderdaad niet doen alsof het daar dan beter gaat qua afvoer (terwijl er nota bene een snelweg naast de deur ligt)

Zandvoort heeft dan in ieder geval een treinstation naast de deur. Ik ben benieuwd of hoeveel toeschouwers per dag Zandvoort zou willen inzetten. Als dat aantal net zo hoog is als vroeger bij de DTM (of nog vroeger A1GP of Marlboro Masters of F3) dan kan zou het station dat aan moeten kunnen (mits de NS lange dubbeldekkers laat rijden). Als Zandvoort (flink) meer toeschouwers wil dan bij die genoemde evenementen dan gaat dat denk ik niet lukken.
Verder wordt ook van belang wanneer men de race wil houden, in de zomer zou dat vragen om problemen zijn. Wat mij betreft half september ofzo, wat tevens als voordeel heeft dat de kans op regen groter is. :)

Max

Administrator
Forumleiding
Als je lange intercity?s inzet en iedere tien minuten eentje laat rijden, dan kom je een heel eind. De NS zal dus aan de bak moeten.

JMD

Well-known member
Als je lange intercity’s inzet en iedere tien minuten eentje laat rijden, dan kom je een heel eind. De NS zal dus aan de bak moeten.
Gewoon het nieuwste dubbeldeksmaterieel af en aan laten rijden naar Haarlem, zonder stop op Overveen.

erka

Well-known member
F1 bureau heeft nog niks bevestigd of ontkend. Beide opties zijn nog open, waarop bij mij de gedachte opkomt dat Zandvoort in paniek is en daarom media-offensief is gestart.

Verder maakt me niets uit, zou allang mooi zijn als het in Nederland komt, maar op de fiets naar de F1 lijkt me wel grappig.

JMD

Well-known member
Weet niet of de MotoGP-organisatie zo blij zal zijn met een F1-race in Assen. Assen is de 'kathedraal van het motorracen'.

Eef de Kip

Well-known member
dat Zandvoort in paniek is en daarom media-offensief is gestart.

Ze hebben toch een brief ontvangen waarin de intentie is uitgesproken om in 2020 een GP op Zandvoort te rijden. Ik kan dat niet zo goed rijmen met "paniek". Of heeft Assen ook al zo'n brief?

erka

Well-known member
Ze hebben toch een brief ontvangen waarin de intentie is uitgesproken om in 2020 een GP op Zandvoort te rijden. Ik kan dat niet zo goed rijmen met "paniek". Of heeft Assen ook al zo'n brief?

Als Zandvoort de voorkeurslocatie zou zijn dan zou Assen daarover toch ook ge?nformeerd zijn?

NB de DTM race kan Zandvoort al niet eens meer organiseren, die gaat ook al naar Assen (is al definitief).

https://nos.nl/artikel/2254461-dtm-verhuist-van-zandvoort-naar-assen.html

JMD

Well-known member
Als Zandvoort de voorkeurslocatie zou zijn dan zou Assen daarover toch ook ge?nformeerd zijn?

NB de DTM race kan Zandvoort al niet eens meer organiseren, die gaat ook al naar Assen (is al definitief).

https://nos.nl/artikel/2254461-dtm-verhuist-van-zandvoort-naar-assen.html

Wie zegt dat ze dat niet meer kunnen organiseren? Misschien heeft het een met het ander te maken? Op Zandvoort mag maar een beperkt aantal dagen per jaar onbeperkt geluid gemaakt worden. Misschien dat ze DTM opgeven om een terugkeer van de F1 mogelijk te maken?

erka

Well-known member
Waarom? Is dat een soort verplichting ofzo? En jij denkt dus dat die brief verzonnen is?

Iedereen neemt dat bericht zomaar voor waar aan. Misschien eerst eens checken bij de F1 zelf. Die natuurlijk niks naar buiten brengen voordat het 100% definitief is, en gelijk hebben ze. Dit soort berichten schaden het alleen maar.

Ik neem overigens aan dat jij het ook wel fijn zou vinden als je op een baan solliciteert en iemand anders heeft de voorkeur dat je dat dan even hoort. Gewoon goed fatsoen.

Verder maakt het mij persoonlijk niks uit overigens wie het wordt. Allebei hebben voor- en nadelen. En zodra Max iets anders gaat doen, stopt bij mij en 80% van de Nederlanders de interesse in de F1.

Eef de Kip

Well-known member
Iedereen neemt dat bericht zomaar voor waar aan..

Gisteravond hadden ze het er in het formule 1 caf? over dat ze een kopie van die brief in hun bezit hadden en het lijkt me heel sterk dat ze dat verzinnen.

Ik neem overigens aan dat jij het ook wel fijn zou vinden als je op een baan solliciteert en iemand anders heeft de voorkeur dat je dat dan even hoort. Gewoon goed fatsoen.

Klopt maar dat heeft hier dus niets mee te maken. In de wereld waar het geld regeert komen fatsoensnormen niet op nr. 1. Ik had je iets minder na?ef ingeschat.

Verder maakt het mij persoonlijk niks uit overigens wie het wordt. Allebei hebben voor- en nadelen. En zodra Max iets anders gaat doen, stopt bij mij en 80% van de Nederlanders de interesse in de F1.

Plus 1.

Bovenaan