F1, IndyCar, Nascar Topic

Atreides

Well-known member
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/136435/Chaos-op-parkeerterreinen-TT-Circuit
Daar loopt het idd elk jaar ook vast na de TT, dus we moeten inderdaad niet doen alsof het daar dan beter gaat qua afvoer (terwijl er nota bene een snelweg naast de deur ligt)

Ik denk dat je het trechterhals probleem onderschat of niet begrijpt. Zodra er 120.000 TEGELIJK naar buiten willen heb je altijd een uitdaging.

Verschil was en is dat de parkeerplaatsen ?n de aanvoerroute een stuk beter zijn bij Assen. Treinstation ligt ook dichtbij op 4,4 kilometer rijden waarmee je tijdens de F1 wellicht een speciale lijn kunt inzetten.

Bij de Jumbo dagen (een soort F1-race voor guppies) stond de boel om 11:00 al vast en waren alle parkeerplaatsen op....
https://www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf20181017_48372914/verstappen-zorgt-voor-grote-drukte-in-zandvoort-geen-parkeerplaats-meer-te-vinden-video

gevegt

Well-known member
De lobby van de Telegraaf komt aardig op stoom. Wat wel leuk is om te weten is dat Jaap de Groot lid is van de Nationale Sportraad die de Tweede Kamer o.a. adviseert over de eventuele subsidie voor sportevenementen.

Eef de Kip

Well-known member
Ik denk dat je het trechterhals probleem onderschat of niet begrijpt. Zodra er 120.000 TEGELIJK naar buiten willen heb je altijd een uitdaging.

Verschil was en is dat de parkeerplaatsen ?n de aanvoerroute een stuk beter zijn bij Assen. Treinstation ligt ook dichtbij op 4,4 kilometer rijden waarmee je tijdens de F1 wellicht een speciale lijn kunt inzetten.

Bij de Jumbo dagen (een soort F1-race voor guppies) stond de boel om 11:00 al vast en waren alle parkeerplaatsen op....
https://www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf20181017_48372914/verstappen-zorgt-voor-grote-drukte-in-zandvoort-geen-parkeerplaats-meer-te-vinden-video

Als er een GP komt in Zandvoort kun je van tevoren dus al inschatten dat er een probleem is qua verkeersstromen. Je zult dus duidelijk moeten communiceren, voor zover nog niet bekend, dat mensen problemen zullen ondervinden en dat ze een tijd in de file staan zullen moeten accepteren. Verder kun je denk ik met het OV nog wel wat oplossen en zul je mensen bewust moeten maken dat ze ook wat vroeger al aan zullen moeten komen.
Verder is mijn inschatting dat een groot deel van de toeschouwers evt files voor lief zullen nemen.

Janssen

Well-known member
Mag ik een veto uitspreken over deze vervuilende onzin?

Of desnoods een raadgevend referendum?

Pfff kom nou. Dit wordt een evenement zoals de Elfstedentocht maar dan elk jaar. Moet je vooral blij zijn dat je als dwergstaat in Europa zoiets mag organiseren.

Hankie

Well-known member
Als er een GP komt in Zandvoort kun je van tevoren dus al inschatten dat er een probleem is qua verkeersstromen. Je zult dus duidelijk moeten communiceren, voor zover nog niet bekend, dat mensen problemen zullen ondervinden en dat ze een tijd in de file staan zullen moeten accepteren. Verder kun je denk ik met het OV nog wel wat oplossen en zul je mensen bewust moeten maken dat ze ook wat vroeger al aan zullen moeten komen.
Verder is mijn inschatting dat een groot deel van de toeschouwers evt files voor lief zullen nemen.

Daar zal RWS vast wel een investering tegen aan gooien.

Atreides

Well-known member

Ben ik allemaal met je eens, van A tot Z.

Ik denk alleen dat de verkeerschallenge in Zandvoort gewoon veel en veel groter is dan in Assen. Wat ongeveer tot de volgende pro en conto balans leid:

Assen:
- Betere bereikbaarheid;
- Meer parkeerplaatsen;
- Meer toeschouwers;
- Beperkte investering vereist;
- Meer (recente) ervaring met mega-evenementen;
- Regio die wel wat meer economische activiteiten kan gebruiken;

Zandvoort:
- nu eigenlijk al te druk

Pluspunt van Zandvoort:
De historie.

De lobby van de Telegraaf komt aardig op stoom. Wat wel leuk is om te weten is dat Jaap de Groot lid is van de Nationale Sportraad die de Tweede Kamer o.a. adviseert over de eventuele subsidie voor sportevenementen.

Toch eigenlijk te gek voor woorden om die lobbyisten van de Televaag op dit soort posities te benoemen. Dan is de schijn van enige onafhankelijkheid wel gewenst.

Laatst bewerkt:
Bovenaan