Gewoon een GP in Limburg!
Rondje Roda JC Ring
Ik heb de indruk dat Jan een lichte voorkeur voor Zandvoort heeft.
Joh, ik zal er voortaan een cynische smily bij zetten.
Oei, ik wilde je eigenlijk nog sparen door dat niet te benoemen.
Alleen al vanwege dat Amsterdam Beach moet die GP naar Assen.
Hup Assen!
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/136435/Chaos-op-parkeerterreinen-TT-Circuit
Daar loopt het idd elk jaar ook vast na de TT, dus we moeten inderdaad niet doen alsof het daar dan beter gaat qua afvoer (terwijl er nota bene een snelweg naast de deur ligt)
Ik denk dat je het trechterhals probleem onderschat of niet begrijpt. Zodra er 120.000 TEGELIJK naar buiten willen heb je altijd een uitdaging.
Verschil was en is dat de parkeerplaatsen ?n de aanvoerroute een stuk beter zijn bij Assen. Treinstation ligt ook dichtbij op 4,4 kilometer rijden waarmee je tijdens de F1 wellicht een speciale lijn kunt inzetten.
Bij de Jumbo dagen (een soort F1-race voor guppies) stond de boel om 11:00 al vast en waren alle parkeerplaatsen op....
https://www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf20181017_48372914/verstappen-zorgt-voor-grote-drukte-in-zandvoort-geen-parkeerplaats-meer-te-vinden-video
Mag ik een veto uitspreken over deze vervuilende onzin?
Of desnoods een raadgevend referendum?
Als er een GP komt in Zandvoort kun je van tevoren dus al inschatten dat er een probleem is qua verkeersstromen. Je zult dus duidelijk moeten communiceren, voor zover nog niet bekend, dat mensen problemen zullen ondervinden en dat ze een tijd in de file staan zullen moeten accepteren. Verder kun je denk ik met het OV nog wel wat oplossen en zul je mensen bewust moeten maken dat ze ook wat vroeger al aan zullen moeten komen.
Verder is mijn inschatting dat een groot deel van de toeschouwers evt files voor lief zullen nemen.
Als er een GP komt in Zandvoort kun je van tevoren dus al inschatten dat er een probleem is qua verkeersstromen. Je zult dus duidelijk moeten communiceren, voor zover nog niet bekend, dat mensen problemen zullen ondervinden en dat ze een tijd in de file staan zullen moeten accepteren. Verder kun je denk ik met het OV nog wel wat oplossen en zul je mensen bewust moeten maken dat ze ook wat vroeger al aan zullen moeten komen.
Verder is mijn inschatting dat een groot deel van de toeschouwers evt files voor lief zullen nemen.
De lobby van de Telegraaf komt aardig op stoom. Wat wel leuk is om te weten is dat Jaap de Groot lid is van de Nationale Sportraad die de Tweede Kamer o.a. adviseert over de eventuele subsidie voor sportevenementen.
van Praag is de voorzitter.Toch eigenlijk te gek voor woorden om die lobbyisten van de Televaag op dit soort posities te benoemen. Dan is de schijn van enige onafhankelijkheid wel gewenst.
van Praag is de voorzitter.
Kortom: Assen is kansloos.