F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Onbegrijpelijk dat die straf nog niet is uitgedeeld. Veel duidelijker ga je ze niet krijgen.
Straffen nav trainingen duren altijd langer dan tijdens de race. Men heeft immers veel meer tijd om te kijken.

Volgens Hamilton was het overigens de fout van Sirotkin: (quote van de site van Skysports)
Hamilton explains Sirotkin incident, says Williams driver was "disrespectful"
"Everyone was on an out lap, me, Sergey and the one in front of me. When you're on an out lap, towards the end of the lap, you try to back off and get a gap

"As far as I knew no one behind was on a lap so I was making sure i had a gap, then all of a sudden out of turn 11 i saw a car coming.

"I thought someone might have been on a lap, so I went to the left and that's where he decided to go. But he wasn't on a lap so I don't really know what his thinking was.

"Between all the drivers, we all know to keep our space by that point so it was generally quite a disrespectful move...

"I was trying to get out of his way and then he got to the corner and slowed up. It was kind of strange, it was completely unnecessary because he had a space behind. Ultimately his lap and my lap weren't great.

"Hopefully he can learn from it."

gevegt

Well-known member
Onbegrijpelijk dat die straf nog niet is uitgedeeld. Veel duidelijker ga je ze niet krijgen.

Bij dit soort dingen willen ze de coureur ook spreken. Mocht er sprake zijn van een technisch falen, bekijkt men ook nog de data, alvorens de eventuele straf te bepalen.

JMD

Well-known member
Bij dit soort dingen willen ze de coureur ook spreken. Mocht er sprake zijn van een technisch falen, bekijkt men ook nog de data, alvorens de eventuele straf te bepalen.

Technisch falen was sowieso niet aan de orde lijkt me, want even later reed Hamilton op volle snelheid.

JMD

Well-known member
Geen straf voor Hamilton. Opvallend.
Vettel alleen een boete voor zijn idiote gedrag bij de weegbrug. Denk niet dat Vettel wakker ligt. Van 25.000 euro boete... onzinstraf op deze manier.

Pascallovic

Well-known member
Je zou verwachten dat het niet zo moeilijk hoeft te zijn om een beetje consequent te zijn in het uitdelen van straffen.

Bovenaan