F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Als Mercedes zijnde zou ik me toch echt zorgen gaan maken over hoe de Mercedes de banden 'opeet'. Dat kan ze duur komen te staan als ze een keer in een 'echte' race om de titel verwikkeld zijn met een ander team.
 

gevegt

Well-known member
Als Mercedes zijnde zou ik me toch echt zorgen gaan maken over hoe de Mercedes de banden 'opeet'. Dat kan ze duur komen te staan als ze een keer in een 'echte' race om de titel verwikkeld zijn met een ander team.

Dat is al jaren zo.
 

JMD

Well-known member
Dat is al jaren zo.

Precies. Opvallend dat ze dat niet onder controle krijgen. Aangezien ze al 5 seizoenen redelijk 'onbedreigd' kampioen worden, worden ze daar niet op afgerekend, en kunnen ze vaak ook cruisen aan het eind.
 

gevegt

Well-known member
Precies. Opvallend dat ze dat niet onder controle krijgen. Aangezien ze al 5 seizoenen redelijk 'onbedreigd' kampioen worden, worden ze daar niet op afgerekend, en kunnen ze vaak ook cruisen aan het eind.

Dat laatste moet elk team doen. Mercedes heeft de snelste motor maar niet de snelste auto. Twee jaar geleden was het verschil zo groot dat ze zelfs een langere wielbasis kozen. Alles is er op gericht dat als je vooraan rijdt, het snelste bent. Indien niet, verlies je het.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat laatste moet elk team doen. Mercedes heeft de snelste motor maar niet de snelste auto. Twee jaar geleden was het verschil zo groot dat ze zelfs een langere wielbasis kozen. Alles is er op gericht dat als je vooraan rijdt, het snelste bent. Indien niet, verlies je het.
Vorig jaar had je de situatie dat de Mercedes eigenlijk alleen gemaakt was om vooraan te rijden. Inhalen ging heel moeizaam in die spaarzame momenten dat ze van achter moesten komen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hebben we begin dit seizoen terecht flink lopen klagen over de pech van Max, inmiddels heeft Ricciardo nog meer recht op de pechvogel award. Ongelooflijk.
 
Bovenaan