F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eef de Kip

Well-known member
Nee. Ik denk dat Max teveel van zijn auto vraagt en dat Ricciardo de grenzen beter kent.

Hoe kun je nou meer van je auto vragen dan dat de auto kan geven?

Verder ging het 2 weken geleden om een kapotte batterij en nu naar verluidt om en een stuk schroot in z'n zijkant.

Volgens mij is het gewoon een kwestie van ordinair geluk/pech hebben.
 

gevegt

Well-known member
Max wil geen interview geven na de race. Niet erg volwassen. Maar ja, dat kan gezien zijn leeftijd.
 

gevegt

Well-known member
Hoe kun je nou meer van je auto vragen dan dat de auto kan geven?

Verder ging het 2 weken geleden om een kapotte batterij en nu naar verluidt om en een stuk schroot in z'n zijkant.

Volgens mij is het gewoon een kwestie van ordinair geluk/pech hebben.

Dat eerste kan wel. Er zit een knopje op het stuur waarmee je meer pk's aan de motor kunt geven. Doe je dit te vaak of te lang beschadig je onherroepelijk de motor.
 

Jozsef

New member
Met een beetje geluk wint Max hier z'n tweede GP. Ik begrijp zijn frustratie wel.

RIC lag overigens 17e ergens in de race. Ongelooflijk...
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat eerste kan wel. Er zit een knopje op het stuur waarmee je meer pk's aan de motor kunt geven. Doe je dit te vaak of te lang beschadig je onherroepelijk de motor.

Heb je ook een bron of dit bij RB het geval is? En als je dit te vaak doet en de motor beschadigt dan lijkt me dat een team waar 400 miljoen in om gaat hier toch wel een limiet aan zou stellen. En verder kunnen we dus stellen dat als het al zo is (waar ik geen fuck van geloof) Ricciardo dus in houdt.
 

gevegt

Well-known member
Heb je ook een bron of dit bij RB het geval is? En als je dit te vaak doet en de motor beschadigt dan lijkt me dat een team waar 400 miljoen in om gaat hier toch wel een limiet aan zou stellen. En verder kunnen we dus stellen dat als het al zo is (waar ik geen fuck van geloof) Ricciardo dus in houdt.
De limiet is er ook wel. Je mag namelijk maar een beperkt aantal motoren inzetten per seizoen. Als het er om gaat kun je er voor kiezen een risico te nemen. Geen enkele motor staat op 100%, dat zo veel te onbetrouwbaar zijn.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Prima analyse van Jan Lammers. Vettel zit gewoon fout door eerst verkeerd te anticiperen en te veel risico te nemen en vervolgens als een idioot tekeergaat en zijn agressie niet de baas kan. Belachelijk lichte straf.
 

Eef de Kip

Well-known member
De limiet is er ook wel. Je mag namelijk maar een beperkt aantal motoren inzetten per seizoen. Als het er om gaat kun je er voor kiezen een risico te nemen. Geen enkele motor staat op 100%, dat zo veel te onbetrouwbaar zijn.

Dus je kunt de motor gebruiken tot zeg maar 105%? Apart, terwijl je weet dat dat kan leiden tot het opblazen van je motor.
 

Ska P 187

Well-known member
Of het winnen van een race.

Ik denk dat dit soort beslissingen wel redelijk in overleg met het team gaan overigens.
 

Eef de Kip

Well-known member
Of het winnen van een race.

Ik denk dat dit soort beslissingen wel redelijk in overleg met het team gaan overigens.

Het lijkt mij logischer dat het team in de gaten houdt hoe vaak je dit kunt doen en hoe lang. Sterker nog, als het evident tot het opblazen van je motor kan leiden dan ligt het mi in de lijn der verwachtingen dat het team dit gewoon dicht zet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan