F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
On board bij een rondje over het nieuwe stratencircuit in Baku volgende maand.

https://www.youtube.com/watch?v=EQgAET0KczI#t=36

Inhalen lijkt me bijna nog lastiger dan in Monaco. Aardig wat muren.

Gaaf circuit, zeker. Maar er hoeft er zometeen maar 1 in die combinatie van 8-11 tegen die kasteelmuur te knallen en er zullen vragen gesteld worden. Mag toch hopen dat die kasteeltoren nog beschermd wordt met een vangrail.

Afstellen zal lastig zijn, 2 lange rechte stukken, maar ook een technisch gedeelte... Compromis zoeken.
 

Ivanhoe

Active member
GP2 gaat hier ook rijden, dat kan echt een spektakel worden met al die jonge honden. Verder ziet het er inderdaad super uitdagend en snel uit, benieuwd of ze een paar chicanes in gaan bouwen na FP1, al lijkt daar nauwelijks ruimte voor. Raceweekend om naar uit te kijken in ieder geval, geheel tegen de trend van Tilke dromes met die enorme uitloopstroken in. Al een week na Canada trouwens!
 

JMD

Well-known member
GP2 gaat hier ook rijden, dat kan echt een spektakel worden met al die jonge honden. Verder ziet het er inderdaad super uitdagend en snel uit, benieuwd of ze een paar chicanes in gaan bouwen na FP1, al lijkt daar nauwelijks ruimte voor. Raceweekend om naar uit te kijken, geheel tegen de trend van Tilke dromes met die enorme uitloopstroken in.

Ik ben absoluut geen fan van Tilke en zijn circuits, maar dit is wel een mooi circuit.
 

Ivanhoe

Active member
Het idee dat daar straks F1 bolides met 900 pk en een vrachtvol downforce door die straten gaan is bijna beangstigend. De onboard pole lap zal echt waanzinnig zijn
 

Ska P 187

Well-known member
Turkije vond ik een prima circuit anders, jammer dat het niet meer op de agenda staat.
Edit Sepang is niets mis mee.
Edit 2 Circuit of the Americas is ook prima te doen
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Turkije vond ik een prima circuit anders, jammer dat het niet meer op de agenda staat.
Edit Sepang is niets mis mee.
Edit 2 Circuit of the Americas is ook prima te doen

Turkije, Sepang, Texas. Ja, die 3 zijn oke.
Maar hoeveel bagger staat daar tegenover?
 

Ska P 187

Well-known member
Turkije, Sepang, Texas. Ja, die 3 zijn oke.
Maar hoeveel bagger staat daar tegenover?

Bahrein, heb ik niets mee
China, vind ik geen bagger
Rusland, vind ik ook geen bagger
Azerbeidzjan, geen bagger, maar straten circuit, niet echt op zijn conto
Singapore, stratencircuit, ik vind het wel okay, maar ook niet echt op zijn conto
Abu dabi, heb ik niet veel mee, vind de pit straat dom, circuit zelf zou met een kleine aanpassing, namelijk sneller maken van bochten combinatie voor start/finish top kunnen zijn.

Volgens mij zijn ze dat.
 

Ivanhoe

Active member
Bahrein, heb ik niets mee
China, vind ik geen bagger
Rusland, vind ik ook geen bagger
Azerbeidzjan, geen bagger, maar straten circuit, niet echt op zijn conto
Singapore, stratencircuit, ik vind het wel okay, maar ook niet echt op zijn conto
Abu dabi, heb ik niet veel mee, vind de pit straat dom, circuit zelf zou met een kleine aanpassing, namelijk sneller maken van bochten combinatie voor start/finish top kunnen zijn.

Volgens mij zijn ze dat.

Hij heeft Circuit de Catalunya en de A-1 Ring ook nog behoorlijk verknald, maar verder is het lijstje wel compleet ja
 

Ska P 187

Well-known member
O ik zie dat hij ook de Oostenrijk ring verkracht heeft...
Edit 1 Te laat okay
Edit 2 Catalunya heeft hij niet zo heel veel aan gedaan.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Hockenheim ook verneukt

Valencia was ook niet je dat, net zoals Zuid Korea en India.

En verder zijn al die circuits die je opnoemt (op Singapore na) uitblinkend in sterielheid...
 

JMD

Well-known member
Op wikipedia staat een lijstje van de door Tilke ontworpen circuits:
https://en.wikipedia.org/wiki/Moscow_Raceway

Als je dan kijkt zien ze er toch vaak ongeveer hetzelfde uit. 2 lange rechte stukken, gescheiden door een langzame bocht, een technisch middendeel, zodat er altijd een compromis gezocht moet worden...
 

Ivanhoe

Active member
O ik zie dat hij ook de Oostenrijk ring verkracht heeft...
Edit 1 Te laat okay
Edit 2 Catalunya heeft hij niet zo heel veel aan gedaan.

Mwa, Circuit de Catalunya, mooie snelle bocht weg gehaald tussen bocht 9 en 10 (nu een recht stuk) en de lange doordraaier naar start-finish, vervangen door een haakse bocht en een chicane.
 

Ivanhoe

Active member
Hockenheim ook verneukt

Valencia was ook niet je dat, net zoals Zuid Korea en India.

En verder zijn al die circuits die je opnoemt (op Singapore na) uitblinkend in sterielheid...
India vond ik nog wel een aardig circuit, Valencia veel te langzaam voor een stratencircuit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan