F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mommiej

Well-known member
Vandaag op zandvoort geweest, moest er toch maar keer van komen in de bijna 3 jaar nu in Haarlem wonend (en binnenkort terug naar Zwolle). Jos als vanouds in de tarzan zien spinnen met de 2-seater. Bij Max aan het begin van de 2e van 3 demo's electrisch probleem dus die viel compleet in het water (de andere 2 demo's vandaag gelukkig wel geslaagd).
 

Ska P 187

Well-known member
Mooi circuit toch wel hoor, F1 gaat er nooit meer van komen, maar voor DTM en meer van dat soort spul is het prima.
 

Mommiej

Well-known member
Was wel blij dat ik het vanaf waar ik woon met de fiets in half uurtje kan doen. Als ik op foto's zie hoe druk het ook op station Zandvoort was dan is zeker de infrastructuur rond Zandvoort de reden dat F1 daar nooit meer zal komen.
 

Ivanhoe

Active member
Acceleratie is ongeveer gelijk, maar omdat een F1 auto downforce cre?ert zijn ze in de bochten vele malen sneller.
Enorm verschil in de remmen ook, een F1 bolide zit in 1.5 sec van 160-0, moto GP in 4 seconden, daar wint een F1 auto enorm veel op in een ronde. Vaak gelezen dat coureurs die voor het eerst in een F1 auto reden de remmen het indrukwekkendst vonden, veel meer dan acceleratie en topsnelheid.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Enorm verschil in de remmen ook, een F1 bolide zit in 1.5 sec van 160-0, moto GP in 4 seconden, daar wint een F1 auto enorm veel op in een ronde. Vaak gelezen dat coureurs die voor het eerst in een F1 auto reden de remmen het indrukwekkendst vonden, veel meer dan acceleratie en topsnelheid.

Volgens mij was de snelste ronde in de MotoGP vandaag iets van 1.45, de F1 deed het in 1.25...
Maar idd, die MotoGP-ers hebben het veel gevaarlijker.
 

JMD

Well-known member
Was wel blij dat ik het vanaf waar ik woon met de fiets in half uurtje kan doen. Als ik op foto's zie hoe druk het ook op station Zandvoort was dan is zeker de infrastructuur rond Zandvoort de reden dat F1 daar nooit meer zal komen.
Klopt.

De infrastructuur naar Zandvoort toe is gewoon bagger, er zijn 2 wegen (zandvoortselaan en zeeweg) die in Zandvoort uitkomen. En die wegen komen aan de andere kant nog niet eens direct op de snelweg uit, want je moet eerst Haarlem door... Verder zou de trein iets moeten kunnen opvangen, maar die kunnen ook natuurlijk niet direct tigduizendmensen kwijt in dat station dat gemaakt is als klein stationnetje.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan