F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
Dat is een bocht uit het stratencircuit van Baku

Ik dacht dat je een geintje maakte, maar dat is dus echt zo...

Aan de ene kant geinig, aan de andere kant natuurlijk ook gekkenwerk. Aan de ene kant gaan ze steeds meer rijden op van die Tilke Megadromes met uitloopstroken van kilometers lang, aan de andere kant ontwerpt die een circuit met 0 speling.

Als we dan toch bezig zijn met idiote circuits, wil ik graag Mount Panorama Circuit in Australi? in de F1... https://www.youtube.com/watch?v=zTV1zL-7gZM

Ivanhoe

Active member
Toevallig was ik die foto al een keer tegen gekomen op het forum van Autosport, dus herkende hem direct. Bijzonder circuit qua lay out

JMD

Well-known member
Is het echt zo dat Verstappen veel beter is in de regen dan de rest? En zo ja hoe komt dat dan?
Ja, dat is echt zo. Is met Vettel en Alonso en Button de beste regenrijder van het veld volgens mij.

En hoe komt dat? Talent daarvoor denk ik. Schumacher, Vettel, Senna konden/kunnen dat ook goed. Hill en Prost scheten al bagger als er een druppel viel.
En verder is het NL klimaat natuurlijk ook goed om veel op regenraces te trainen.

JMD

Well-known member
Toevallig was ik die foto al een keer tegen gekomen op het forum van Autosport, dus herkrnde hem direct. Bijzonder circuit qua lay out

Ik dacht dat die baan alleen maar over lange avenues was en doodsaai....
Maar goed, ik krijg altijd een beetje jeuk van die Tilkecircuits... Zijn allemaal ongeveer dezelfde banen.

Max

Administrator
Forumleiding
Vlak Hamilton en Raikkonen ook niet uit. En Sainz en Ricciardo hebben ook al laten zien redelijk snel te zijn in de regen.

Als praktisch de gehele voorhoede in de regen kan rijden, dan heeft Max in de nieuwe situatie daar minder profijt van nu hij met zijn Red Bull toch al in de voorhoede hoort te rijden.

Ivanhoe

Active member
Als praktisch de gehele voorhoede in de regen kan rijden, dan heeft Max in de nieuwe situatie daar minder profijt van nu hij met zijn Red Bull toch al in de voorhoede hoort te rijden.
Er zijn een aantal sterke regenrijders, maar het is niet helemaal duidelijk hoe de rijders zich onderling verhouden, dat zie je toch pas in de race. Hangt ook nog van het circuit af, op de Tilke circuits met die enorme uitloopstroken kun je je een foutje veroorloven, terwijl je op Monaco gelijk in de vangrail zit als je over de limiet gaat. In ieder kan de rijder het verschil maken in de regen, ook met een zwakkere auto. Goed voorbeeld hiervan is Vettel's overwinning in Monza in 2008 in een Toro Rosso.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het is nog vroeg, maar Ricciardo is echt heel rap. Lijkt er toch op dat die motor ze heel competitief maakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan