F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivanhoe

Active member
0.5 is toch een gemiddelde? Ik neem wat moet betreft aan dat er meer winst behaald kan worden in Canada als in bijvoorbeeld Monaco of Spanje.

Je leest verschillende dingen, maar ga er inderdaad van uit dat die 0,5 sec op een gemiddeld circuit betrekking heeft, zoals circuit de catalunya. Tijdwinst op circuits als Monza, Mexico en Canada zou dan iets meer kunnen zijn inderdaad, maar iedereen gaat er van uit dat Mercedes nog steeds met afstand over de sterkste motor beschikt en deze zelfs nog een beetje geknepen heeft, dus nog een beetje bij kunnen draaien. We zullen zien, maar normaal gesproken is Canada niet een circuit waar ik de Red Bulls op de eerste rij verwacht.
 

gevegt

Well-known member
Komt bij dat Mercedes ook nog met een paar updates komt.
RB kan zich door het goede chassis gaan richten op Ferrari, veel meer zal er echt niet in zitten. Tenzij morgen de ultra softs bij Mercedes niet werken maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen.
 

Ivanhoe

Active member
Mercedes heeft al een paar keer eerder dit seizoen Het toneelstukje gespeeld dat ze verbaasd waren dat Ferarri zo dicht bij was in de vrije training om vervolgens na de kwalificatie gewoon weer met overmacht op de voorste startrij te staan. Er zijn geluiden dat Mercedes er belang bij heeft om het te doen lijken dat andere teams dichterbij komen, omdat het verschil te groot met de andere teams te groot zou zijn voor een aantrekkelijke competitie, wat weer kijkers zou kunnen kosten en dus de commerciele waarde van F1 zou verminderen.

Verder schijnt de contractverlenging tussen Red Bull en Renault een formaliteit te zijn en heeft Red Bull een nieuwe 360 graden simulator, waarbij de coureur in de simulator zit en in een ruimte daarnaast rijdt een F1 bolide op een rollen mee, zodat ze ook data van het chassis verzamelen op ieder circuit dat ze willen. Ze willen een serieuze gooi doen naar het WDC en WCC .

In dit artikel staat het uitvoeriger beschreven: http://www.auto-motor-und-sport.de/...uefstand-und-360-grad-simulator-11403249.html
 

gevegt

Well-known member
Het minder testen van de auto's is inmiddels aardig haar doel aan het voorbij schieten.
Het wachten is op een verbod van simulators door Bernie.

Dat Mercedes speelt met de rondetijden weet iedereen nu langzamerhand toch wel.
 

Ivanhoe

Active member
Klopt, veel teams zijn ook tegen het testverbod en de verschillen tussen de teams lijken er zeker niet kleiner door geworden te zijn. Het zorgt er verder voor dat een topteam als McLaren nog steeds aan het tobben is in het hybride tijdperk. Doodzonde voor coureurs als Alonso en Button.
 

gevegt

Well-known member
Hoewel ik Button nog steeds een mietje vindt, ben ik het wel met je eens.
Hopelijk zijn ze verstandig en slaan ze voor volgend jaar weer de richting van benzine in ipv groene stroom (wat wel sneller is, maar niets met F! te maken heeft ).
 

Ivanhoe

Active member
Haha, ja Button is ook niet mijn favouriet. Vrees dat hybrides zullen blijven helaas, de tijden van de V10's en V12's gaan we niet meer terug zien. Die V8's heb ik trouwens nooit wat gevonden, dan heb ik net zo lief die V6jes van nu.
 

gevegt

Well-known member
Haha, ja Button is ook niet mijn favouriet. Vrees dat hybrides zullen blijven helaas, de tijden van de V10's en V12's gaan we niet meer terug zien. Die V8's heb ik trouwens nooit wat gevonden, dan heb ik net zo lief die V6jes van nu.

Het wordt saai, ik ben het alweer met je eens.

V8 is alleen mooi als het in een Amerikaan zit. Lange slagen.
 

JMD

Well-known member
Zeker, maar een beetje een grijze muis is het wel. Wel wereldkampioen, dus zeker geen pannenkoek.

Zeker geen pannenkoek nee, maar dat jaar dat hij wereldkampioen werd lag toch i.m.o. minimaal voor 50% aan Ross Brawn, die een fantastische auto ontwierp waarin hij zo ongeveer alle mazen van het reglement benutte.
Ik vind Button vooral sterk in wisselvallige omstandigheden, in het droge vind ik hem niet iets boven middelmaat.
 

Ska P 187

Well-known member
Hij heeft toentertijd zijn kans gegrepen om kampioen te worden, maar dat lag inderdaad vooral aan de auto. Wel netjes binnen gekopt.
Voor de rest zegt het me genoeg dat hij naar huis gereden werd door een testrijder, zodra die de kans kreeg dit seizoen.
Die rijdt echt Aken nog maar vanwege het geld cq de markt die hij vertegenwoordigt.
 

Ska P 187

Well-known member
Hoewel ik Button nog steeds een mietje vindt, ben ik het wel met je eens.
Hopelijk zijn ze verstandig en slaan ze voor volgend jaar weer de richting van benzine in ipv groene stroom (wat wel sneller is, maar niets met F! te maken heeft ).

Je hebt nu toch ook die elektrische auto's, formula E of zoiets, best leuk hoor en toch de toekomst, al lig jij waarschijnlijk te Werderen door de woonkamer wanneer je dit leest.
 

Ivanhoe

Active member
Mwa, naar huis gereden. Button had na Q1 problemen met de balans van zijn wagen, maar was tot dan het hele weekend ruim 0,5 sec sneller dan Stoffel.
 

Ska P 187

Well-known member
Die Belg kwalificeerde gewoon voor button toch? Dan heb ik het nog niet over de race. Nee voor mij is hij echt pass?, maar je zult zien dat wanneer het morgen daadwerkelijk gaat regenen hij ineens het podium op rijdt. Zo zit dat namelijk altijd met mijn grote bek. Ik heb er mee leren leven.
 

Ivanhoe

Active member
Er is geen ruimte voor nuance zegt je sig, maar ik probeer het toch even. Button had tijdens de kwalificatie problemen met de balans in zijn auto, startte daardoor achter Vandoorne op P14 (vandoorne P12), reed na de start 3 plaatsen voor Vandoorne (P10 om P13), maar viel vervolgens in ronde 6 met motorpech uit. Dan kun je toch niet echt stellen dat Button 'naar huis gereden is' door Vandoorne, die verder een solide, maar weinig spectaculaire race reed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan