F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
De TR's zijn ook goed. Belooft een mooi weekendje te worden voor Red Bull.

Was te verwachten. Op dit circuit is het chassis zo belangrijk... Ook zo in bv Singapore en Hongarije. Over 2 weken in Canada is het vooral weer de motor, dan zal TR weer iets verder weg zijn en Williams meer naar voren.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Niet normaal hoe snel Ricciardo gaat. Nu al een stuk rapper dan de poleposition tijd van vorig jaar.
 

JMD

Well-known member
Verstappen 4e in FP2, Ricciardo een spreekwoordelijke straatlengte voor op de Mercedessen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kvyat 5e en Sainz 6e dacht ik. Red Bull gaat lekker dit weekend. Ricciardo lijkt serieus kans te maken op winst.
 

JMD

Well-known member
Kvyat 5e en Sainz 6e dacht ik. Red Bull gaat lekker dit weekend. Ricciardo lijkt serieus kans te maken op winst.

Verstappen ook, net als beide Mercedessen. Het zal tussen die 4 gaan.

Ferrari lijkt het hier iets minder te doen.
 

JMD

Well-known member
Canada wordt heel interessant voor Max.

Zeker.
Dan kan RB zo maar een 1-2 scoren.

Het is inmiddels wel bijna zeker dat het zondag gaat regenen in Monaco. De vraag is alleen hoe lang en wanneer precies. Sommige berichten spreken alleen over de ochtend, anderen juist weer over de middag, met onweer. Verder ligt Monaco tegen een 'berg', aan dus kan het ook maar zo zijn dat een regenbui ineens blijft hangen. Dat gebeurde in 1997, toen om 13.30 er een kort buitje was, iedereen dacht dat het tijdelijk was, maar die bui bleef gewoon hangen. Schumacher liet snel vlak voor de start (dat mocht toen nog) de natweerafstelling op zijn auto zetten. Williams koos voor droogweerbanden en droogweerafstelling en werden alle kanten op gereden.
 

Ivanhoe

Active member
Algemene verwachting is dat de winst in Canada, wat een echt power circuit is, ongeveer een 0,5 sec is. Ter vegelijking: in Sochi, ook een circuit waar motorvermogen belangrijk is, was het verschil tussen RB en Mercedes in Q3 ruim 1,7 sec.
 

Ska P 187

Well-known member
0.5 is toch een gemiddelde? Ik neem wat moet betreft aan dat er meer winst behaald kan worden in Canada als in bijvoorbeeld Monaco of Spanje.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Voor de mensen met het spel F1 2015; is het mogelijk om je bandenstrategie en pitstopstrategie aan te passen in het kampioenschap? Heel irritant dat ik een medium compound krijg in de regen en dan een ronde later weer naar binnen moet om intermediates onder te laten zetten.
 

Ivanhoe

Active member
0.5 is toch een gemiddelde? Ik neem wat moet betreft aan dat er meer winst behaald kan worden in Canada als in bijvoorbeeld Monaco of Spanje.

Je leest verschillende dingen, maar ga er inderdaad van uit dat die 0,5 sec op een gemiddeld circuit betrekking heeft, zoals circuit de catalunya. Tijdswinst op circuits als Monza, Mexico en Canada zou dan iets meer kunnen zijn inderdaad, maar iedereen gaat er van uit dat Mercedes nog steeds met afstand over de sterkste motor beschikt en deze zelfs nog een beetje geknepen heeft.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wordt dat niet automatisch gedaan? Nooit last van gehad.

Wanneer komt 2016 uit eigenlijk?

Dat is het probleem juist, dat het automatisch (en dus niet goed in sommige gevallen) wordt gedaan.

Overigens begin ik, nu ik het spel vaker speel, echt wel beter te rijden en wordt het spel leuker.

2016 zal wel in augustus uitkomen denk ik?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan