F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vond Mol een prima commentator. Iemand die echt van de sport houdt en ondanks dat hij weleens een foutje maakt, is hij voor mij deskundig genoeg. Sowieso doet Ziggo het prima. Die voorbeschouwingen en nabeschouwingen zijn leuk om te zien. Doornbos en Coronel dragen daar ook absoluut aan bij.
 

Joost

Well-known member
Niemand verdiende het meer dan Olav Moll om hier bij te zijn.

Olav Moll is een perfecte presentator en zeker verdiende hij het. Alleen verdiende de prestatie van Verstappen een bijpassende legendarische uitspraak en dat was niet Joehoe, Joehee, joe FUCKING hee.
 

SanMark.

Well-known member
Ik vond Mol een prima commentator. Iemand die echt van de sport houdt en ondanks dat hij weleens een foutje maakt, is hij voor mij deskundig genoeg. Sowieso doet Ziggo het prima. Die voorbeschouwingen en nabeschouwingen zijn leuk om te zien. Doornbos en Coronel dragen daar ook absoluut aan bij.

Alleen wat Jack Plooij toevoegde was me een volkomen raadsel.
 

JMD

Well-known member
Niet te, maar wel veel.
Ik ben overigens wel benieuwd wat er gebeurt zou zijn wanneer Jos eerst een kans in een normaal team had gehad en vervolgens een echt goede auto onder zijn kont had gehad.
Precies. Jos heeft vooral beginnersfouten gemaakt in het team van Bennetton. En reed natuurlijk met de overduidelijke 2e auto, die van Schumi had allemaal gimmicks die Verstappen niet had. Toen Verstappen een keer met de auto van Michael reed verbaasde het hem hoeveel grip hij ineens meer had (om 3 bochten later te crashen...).

Verder heeft Verstappen ook wel pech gehad: in 1995 zou hij vanaf Duitsland weer in de Bennetton komen ipv Herbert, wint de Brit net de GP ervoor omdat Hill Schumacher van het circuit beukte. In 1997 was Sauber wel ge?nteresseerd maar wilde Ferrari (dat de motoren leverde) een Italiaan in de 2e auto. (die vervolgens na 6 races ontslagen werd) In 1999 gaat hij testen voor Honda, dat in 2000 zijn entree zou maken, de testen gingen fantastisch, overlijdt ineens Harvey Postlethwaite, de drijvende kracht achter het project. Daardoor ging dat ook niet door. In 2000/2001 was hij echt goed in die Arrows, megastarts, en zijn race in 2001 in Maleisi? was briljant (Verstappen reed 2e, en was bijna 1e tussendoor), de regen stopte echter te snel waardoor hij 7e eindigde. Na afloop in de persconferentie gaf Schumacher aan 'Jos was flying'. Toen had hij echt opgepikt kunnen worden door een groter team, maar steeds waren er andere belangen.

Zou er een Nederlandse tenniser ooit ver komen dan moeten de Grand Slams zeker ook weer op het open net?

Bijzonder knappe prestatie van Verstappen maar kunnen we bij de volgende historische sportgebeurtenis iemand anders dan Olav Moll commentaar laten geven?

2 van de GS's zijn al op open net (Australian + Roland Garros) ;)

Mol moet je echt laten verdwijnen. Punt is alleen dat toen hij 2 jaar terug (toen Sport1 begon met F1) een jaar geen F1 deed er zoveel klachten waren dat Mol niet het commentaar deed, dat de zender ervoor gezwicht is. Er zijn er dus blijkbaar ook een hoop die hem wel goed vinden. Dat was ie 20 jaar terug.
 

JMD

Well-known member
Olav Moll is een perfecte presentator en zeker verdiende hij het. Alleen verdiende de prestatie van Verstappen een bijpassende legendarische uitspraak en dat was niet Joehoe, Joehee, joe FUCKING hee.
Sowieso snap ik niet dat Mol om stoer over te komen in spreekwoordelijk elke zin wel een keer 'fucking' wil gebruiken.

Mol is een grote kenner, maar als commentator is het niet veel meer. Voor- en nabeschouwingen doet ie heel goed.
 

SanMark.

Well-known member
Mol zit in zijn eentje al het commentaar e.d. te doen. Bij Sky hebben ze daar een heel team voor die de info in hapklare brokken aan de commentators geven.

Dus die vergelijking tussen Mol en de BBC slaat helemaal nergens op.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wie vergelijkt Moll met de BBC dan?

Mol is een held, punt! Hij is ongelooflijk gedreven en doet samen met Plooij alles daar. Van info verzamelen tot interviews regelen en houden tot commentaar geven. Ongelooflijk harde werker. Natuurlijk zit hij er weleens naast, maar gezien hij daar alleen zit, is dat niet zo gek. Hij moet commentaar geven en tegelijkertijd al die lijsten in de gaten houden.
 

Pieros

Active member
Sowieso snap ik niet dat Mol om stoer over te komen in spreekwoordelijk elke zin wel een keer 'fucking' wil gebruiken.

Mol is een grote kenner, maar als commentator is het niet veel meer. Voor- en nabeschouwingen doet ie heel goed.
Ken hem alleen van zo'n 15 a 20 jaar geleden. Wat is er veranderd? Wat doet ie niet goed meer?
 

JMD

Well-known member
Ken hem alleen van zo'n 15 a 20 jaar geleden. Wat is er veranderd? Wat doet ie niet goed meer?
Hij is zo druk bezig met allerlei andere zaken en enthousiast zijn dat ie heel vaak dingen mist die op de baan gebeuren.
Voorbeeld: je ziet coureur X even van de baan gaan. Is overduidelijk in beeld. Als dan de rondetijd van die coureur bij Mol op zijn tijdscherm komt te staan zegt ie ineens: 'coureur X heeft een probleem met zijn auto want is ineens 2 seconde langzamer'.

Dat is erger geworden dan 10-20 jaar terug, toen zag ie dat allemaal wel. Ook toen deed hij het commentaar zelf.

De toegevoegde waarde van Plooij is mij totaal onduidelijk, de verbinding met hem is vaak zo slecht dat het bijna niet te verstaan is. Ik zou zeggen: zet Plooij dan naast Mol, en laat ze duo-commentaar geven.
Want idd, de Britten (BBC helaas niet meer) en de Duitsers hebben minimaal 10 man daar lopen, daar kan je het niet mee vergelijken, maar dat doe ik dan ook niet. Ik vergelijk nu met 10-20 jaar terug.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hij is zo druk bezig met allerlei andere zaken en enthousiast zijn dat ie heel vaak dingen mist die op de baan gebeuren.
Voorbeeld: je ziet coureur X even van de baan gaan. Is overduidelijk in beeld. Als dan de rondetijd van die coureur bij Mol op zijn tijdscherm komt te staan zegt ie ineens: 'coureur X heeft een probleem met zijn auto want is ineens 2 seconde langzamer'.

Dit valt allemaal echt wel mee. Ik heb dat vaker gelezen en ben er eens op gaan letten. De keren dat hem dit gebeurt is echt minimaal. En wordt in mijn ogen ruim gecompenseerd door zijn enthousiasme, zijn stemgebruik, zijn oprechte liefde voor de sport en zijn kennis. Ik kan me soms dood ergeren aan commentatoren bij de sport, maar bij Olav Mol absoluut niet. Ik plaats hem misschien wel in de categorie Jacques Nieuwlaat en Hans van Zetten; commentatoren die gek zijn op de sport waar ze verslag van doen, er duidelijk meer verstand van hebben dan ik en het ook nog op een leuke manier over weten te brengen. Vergelijk dat eens met een Leo Oldenburger, die mij constant het idee geeft dat ik een kind van 6 ben.
 
Laatst bewerkt:

Jozsef

New member
Olav Moll is een perfecte presentator en zeker verdiende hij het. Alleen verdiende de prestatie van Verstappen een bijpassende legendarische uitspraak en dat was niet Joehoe, Joehee, joe FUCKING hee.

Daar erger ik me ook aan. Ik genoot ook van de emotie bij Olav hoor, maar die laatste 10 seconden bedroevend slecht commentaar worden vanaf nu net zo vaak herhaald als bijv het volleybalgoud in Atlanta of Krajicek op Wimbledon. Een goede commentator beseft dat.
 

JMD

Well-known member
Daar erger ik me ook aan. Ik genoot ook van de emotie bij Olav hoor, maar die laatste 10 seconden bedroevend slecht commentaar worden vanaf nu net zo vaak herhaald als bijv het volleybalgoud in Atlanta of Krajicek op Wimbledon. Een goede commentator beseft dat.
Touch?.

Die kan ik echt letterlijk dromen ja.

Misschien wel idee voor een nieuw topic... 'Zijn we er toch ingetuind', 'Buiten de antenne om en Nederland wint goud', 'Dit is een goed stel hoor'
 

Maasveld

Well-known member
Daar erger ik me ook aan. Ik genoot ook van de emotie bij Olav hoor, maar die laatste 10 seconden bedroevend slecht commentaar worden vanaf nu net zo vaak herhaald als bijv het volleybalgoud in Atlanta of Krajicek op Wimbledon. Een goede commentator beseft dat.
Hij wist van blijdschap niet meer wat hij moest zeggen. Dan kunnen er wel eens wat vreemde woorden bijzitten.
 

Pascallovic

Well-known member
Touch?.

Die kan ik echt letterlijk dromen ja.

Misschien wel idee voor een nieuw topic... 'Zijn we er toch ingetuind', 'Buiten de antenne om en Nederland wint goud', 'Dit is een goed stel hoor'
Joehoe, Joehee, joe FUCKING hee. Kan ik ook wel onthouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan