F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

gevegt

Well-known member
Dat is ook remmen gevegt
Nee, dat is vertragen.
Remmen is als je met je voet het rempedaal dusdanig intrapt waardoor de auto extra snelheid verliest.\

Edit: Je toevoeging klopt wel, maar is niet van belang. Zie ook de uitleg die Hamilton gaf.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Even goed, als jij 20 meter eerder van je gas gaat 'rem' je behoorlijk in een F1 bolide
Dat weet ik.
Wat mij een beetje tegenvalt van de FIA is dat ze niet alle data vrijgeven.
Dat kan zijn omdat ze niet kunnen zien wanneer iemand coast of lift, of dat het reglement er niet in voorziet.
Of het moet zijn dat de beelden ons voor het lapje houden.
 

Tobcoach

New member
Dat weet ik.
Wat mij een beetje tegenvalt van de FIA is dat ze niet alle data vrijgeven.
Dat kan zijn omdat ze niet kunnen zien wanneer iemand coast of lift, of dat het reglement er niet in voorziet.
Of het moet zijn dat de beelden ons voor het lapje houden.

De FIA scheelt ook maar ??n lettertje met die andere corrupte bende, de FIFA.

Jean Todt staat als een Napoleon aan het hoofd en die zal echt geen gegevens vrijgeven waarbij een landgenoot in een kwaad daglicht wordt gesteld. Dan maar zo'n beginnend rijdertje uit een F1-ontwikkelingsland de schuld geven. Niemand die daar een minuut minder van slaapt.

Overigens hoop ik wel dat Max zondag op sportieve wijze iedereen de mond snoert. Ik heb nu al zin in die race met weer een hoop inhaalacties van Max in het bochtige gedeelte van het circuit. Dat hij daarna volledig voorbij wordt gereden op het lange rechte stuk nemen we dan maar gemakshalve voor lief.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
logo_2_2.jpg
 

Eef de Kip

Well-known member
Het ging mij erom dat er familieleden bij werden gehaald. Dat was t enige.

En het gaat een groot aantal anderen er om dat je tot in den treure oneliners in de trant van "het is net z'n vader" of "ik doe niet mee aan die hype" blijft herhalen alsof je met een goed onderbouwd verhaal komt. Je bent niet wild van 'm en erg sceptisch. Prima, dat post je een keer en in een gekke bui herhaal je het en dan is het helder hoe jij er over denkt.
Nu kom je voor de tigste keer met zo'n nietszeggend verhaal en dan heb je leden die op enig moment niet meer het vermogen hebben om genuanceerd te blijven - enigszins begrijpelijk kan ik dat wel vinden.

Er is verder ook niemand die nu al doet alsof verstappen god's greatest gift to earth is, iedereen is van mening dat hij het allemaal nog zal moeten laten zien maar dat hij bijzonder talentvol is, en dat zien niet alleen de kenners hier maar ook in de F1 wereld zelf zijn die niet op de vingers van 1 hand te tellen, kun je onmogelijk ontkennen.

Nogmaals, je hebt je punt gemaakt, je bent geen fan. Next.
 

Eresd?g?

Banned
En het gaat een groot aantal anderen er om dat je tot in den treure oneliners in de trant van "het is net z'n vader" of "ik doe niet mee aan die hype" blijft herhalen alsof je met een goed onderbouwd verhaal komt. Je bent niet wild van 'm en erg sceptisch. Prima, dat post je een keer en in een gekke bui herhaal je het en dan is het helder hoe jij er over denkt.
Nu kom je voor de tigste keer met zo'n nietszeggend verhaal en dan heb je leden die op enig moment niet meer het vermogen hebben om genuanceerd te blijven - enigszins begrijpelijk kan ik dat wel vinden.

Er is verder ook niemand die nu al doet alsof verstappen god's greatest gift to earth is, iedereen is van mening dat hij het allemaal nog zal moeten laten zien maar dat hij bijzonder talentvol is, en dat zien niet alleen de kenners hier maar ook in de F1 wereld zelf zijn die niet op de vingers van 1 hand te tellen, kun je onmogelijk ontkennen.

Nogmaals, je hebt je punt gemaakt, je bent geen fan. Next.
 

Fabian

Active member
Een deel van de paddock valt inmiddels wel over hem heen. Ik doel dan op Massa, Grosjean en Button.

Verstappen haalt nu overigens zijn schouders op, maar van de drie vind ik dat Button wel een punt heeft. Wiens schuld het ook is, je moet niet meteen vinger wijzen naar de ander.

In mijn ogen is het een stom raceongeluk. De enige reden dat ik genoot van de GP Monaco was die jonge durfal die tenminste toonde wat racen in zou moeten houden. Dat is namelijk vechten voor je plek en niet suf elkaar blijven volgen. Ook de FIA geeft in mijn ogen een verkeerd signaal af met de straf, want het lijkt nu alsof racen zonder risico zou moeten gebeuren. De fout ligt niet bij Grosjean, maar er wordt vervolgens wel heel snel geopperd dat de fout dan ligt bij Verstappen, maar uit zijn data blijkt niet dat hij iets anders deed dan de ronde ervoor. Op deze manier wordt het spelelement eruit gehaald. Het gaat nu eenmaal heel hard en er is altijd een kans dat het fout gaat. Dat hoort bij de sport.

Toch krijg ik het gevoel dat de media dit vooral willen voeden. Het gegeven 'de leeftijd' wordt wel heel erg uitgebuit. Ik heb andere Formule 1-coureurs genoeg domme dingen zien doen, zoals bijvoorbeeld Maldonado die daar kampioen in is, maar dat blijft niet zo lang hangen als dit. Ook een Massa, de man van net niet, is te simpel door gelijk de onervarenheid en de leeftijd erbij te halen. Maar je kon er eigenlijk op wachten dat de criticasters gebruik zouden maken van de eerste mogelijkheid om hun gelijk te halen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
En het gaat een groot aantal anderen er om dat je tot in den treure oneliners in de trant van "het is net z'n vader" of "ik doe niet mee aan die hype" blijft herhalen alsof je met een goed onderbouwd verhaal komt. Je bent niet wild van 'm en erg sceptisch. Prima, dat post je een keer en in een gekke bui herhaal je het en dan is het helder hoe jij er over denkt.
Nu kom je voor de tigste keer met zo'n nietszeggend verhaal en dan heb je leden die op enig moment niet meer het vermogen hebben om genuanceerd te blijven - enigszins begrijpelijk kan ik dat wel vinden.

Er is verder ook niemand die nu al doet alsof verstappen god's greatest gift to earth is, iedereen is van mening dat hij het allemaal nog zal moeten laten zien maar dat hij bijzonder talentvol is, en dat zien niet alleen de kenners hier maar ook in de F1 wereld zelf zijn die niet op de vingers van 1 hand te tellen, kun je onmogelijk ontkennen.

Nogmaals, je hebt je punt gemaakt, je bent geen fan. Next.

Chapeau Eef!
 

Maasveld

Well-known member
De fout ligt niet bij Grosjean, maar er wordt vervolgens wel heel snel geopperd dat de fout dan ligt bij Verstappen, maar uit zijn data blijkt niet dat hij iets anders deed dan de ronde ervoor. Op deze manier wordt het spelelement eruit gehaald. Het gaat nu eenmaal heel hard en er is altijd een kans dat het fout gaat. Dat hoort bij de sport.
Op autotechnisch gebied ben ik een leek, maar als je elke ronde hetzelfde doet, dan ontbreekt toch juist het spelelement? Het lijkt mij logischer dat het spelelement juist is om je elke ronde aan te passen aan de op dat moment geldende omstandigheden. Als buitenstaander zeg ik dan ook dat beide coureurs teveel risico hebben genomen. Max omdat hij er zo vlak achter zat, Grosjean omdat hij eerder remde/snelheid verminderde.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als complete leek zie ik niet in waarom je een gelegenheid aan je voorbij zou laten gaan om tegen een Fransman/Frankrijk/Fransen aan te schoppen. Dan ben ik prima bereid om een Limburger volledig gelijk te geven.
 

gevegt

Well-known member
Op autotechnisch gebied ben ik een leek, maar als je elke ronde hetzelfde doet, dan ontbreekt toch juist het spelelement? Het lijkt mij logischer dat het spelelement juist is om je elke ronde aan te passen aan de op dat moment geldende omstandigheden. Als buitenstaander zeg ik dan ook dat beide coureurs teveel risico hebben genomen. Max omdat hij er zo vlak achter zat, Grosjean omdat hij eerder remde/snelheid verminderde.
In de autosport ( en helemaal in de F1 ) is het de kunst om elke ronde zo economisch mogelijk te rijden. Dat kan zo snel mogelijk zijn, maar hoeft niet.
Grosjean reed op afgesleten banden en zou ze niet meer wisselen. Dat noopte hem tot het sparen van zijn banden, wat weer inhoud dat hij niet op topsnelheid reed, maar eerder van het gas af ging en rustiger de bochten nam. Puur om zijn banden te sparen.
Max het vers rubber en reed zo hard als hij kon. Hij wist dat Grosjean op oude banden reed en wist ook dat die dus niet voluit ging. Ook kende hij de rempunten van Grosjean omdat hij er al even achter reed.
Omdat het 'not done' is om je tegenstander bewust een ongeluk te laten veroorzaken, mag je niet plotseling net doen alsof je eerder remt, of vijftig meter eerder van je gas afgaan, zonder ruimte voor je achterligger te cre?ren.
Volgens de data remde Grosjean later en Max op het zelfde punt als een ronde eerder. Toch raakte hij Grosjean.
De enige mogelijkheid is dus dat Grosjean eerder van het gas af ging zonder te remmen. Als je weet dat een F1 auto sneller afremt door van het gas te gaan dan een normale auto doet als die vol in de ankers gaat, is de oorzaak van de crash duidelijk.
 

Fabian

Active member
Op autotechnisch gebied ben ik een leek, maar als je elke ronde hetzelfde doet, dan ontbreekt toch juist het spelelement? Het lijkt mij logischer dat het spelelement juist is om je elke ronde aan te passen aan de op dat moment geldende omstandigheden. Als buitenstaander zeg ik dan ook dat beide coureurs teveel risico hebben genomen. Max omdat hij er zo vlak achter zat, Grosjean omdat hij eerder remde/snelheid verminderde.

Doet niets af van de eigenaardigheid dat een raceongeluk wordt veroordeeld met een straf. Als het nu echt overduidelijk is waar de fout lag, maar dat is niet zo. Bij racen kan het voorkomen dat je met elkaar in aanraking komt.
 

Shayman

New member
Een deel van de paddock valt inmiddels wel over hem heen. Ik doel dan op Massa, Grosjean en Button.

Verstappen haalt nu overigens zijn schouders op, maar van de drie vind ik dat Button wel een punt heeft. Wiens schuld het ook is, je moet niet meteen vinger wijzen naar de ander.

In mijn ogen is het een stom raceongeluk. De enige reden dat ik genoot van de GP Monaco was die jonge durfal die tenminste toonde wat racen in zou moeten houden. Dat is namelijk vechten voor je plek en niet suf elkaar blijven volgen. Ook de FIA geeft in mijn ogen een verkeerd signaal af met de straf, want het lijkt nu alsof racen zonder risico zou moeten gebeuren. De fout ligt niet bij Grosjean, maar er wordt vervolgens wel heel snel geopperd dat de fout dan ligt bij Verstappen, maar uit zijn data blijkt niet dat hij iets anders deed dan de ronde ervoor. Op deze manier wordt het spelelement eruit gehaald. Het gaat nu eenmaal heel hard en er is altijd een kans dat het fout gaat. Dat hoort bij de sport.

Toch krijg ik het gevoel dat de media dit vooral willen voeden. Het gegeven 'de leeftijd' wordt wel heel erg uitgebuit. Ik heb andere Formule 1-coureurs genoeg domme dingen zien doen, zoals bijvoorbeeld Maldonado die daar kampioen in is, maar dat blijft niet zo lang hangen als dit. Ook een Massa, de man van net niet, is te simpel door gelijk de onervarenheid en de leeftijd erbij te halen. Maar je kon er eigenlijk op wachten dat de criticasters gebruik zouden maken van de eerste mogelijkheid om hun gelijk te halen.

Het 1e vingertje kwam toch echt bij Grosjean vandaan en die vindt het nu zelfs jammer dat Verstappen zijn excuses niet heeft aangeboden... als hij dat zelf met terugwerkende kracht moet doen dan heeft hij aan het eind wel een lam handje van het schrijven.

Het valt mij op dat de huidige coureurs zoals deze 3 de moraalridder uithangen en dat oud-coureurs het juist voor hem opnemen. Misschien toch een beetje de kift?

Maar goed, lekker weekendje BBC kijken voor de boeg!
 

Shayman

New member
Volgens de data remde Grosjean later en Max op het zelfde punt als een ronde eerder. Toch raakte hij Grosjean.
De enige mogelijkheid is dus dat Grosjean eerder van het gas af ging zonder te remmen. Als je weet dat een F1 auto sneller afremt door van het gas te gaan dan een normale auto doet als die vol in de ankers gaat, is de oorzaak van de crash duidelijk.
Dat inderdaad en het is ook volkomen onlogisch dat hij met versleten banden later - en dus harder - zou remmen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan