F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivanhoe

Active member
Mwah, zo'n slijmstukje vind ik het niet hoor, mij viel ook al op dat de halve wereld op deze faux-pas van Max zat te wachten om er gelijk op te duiken met hun stokpaardjes van onervarenheid en het feit dat hij eigenlijk te jong is voor F1. Wat een crap. Deze fout is talloze malen eerder door 'ervaren' rijders gemaakt, zo knalde Schumacher achterop bij Coulthard, Senna bij Mansell, Vettel bij Webber, Webber bij Hamilton, Hamilton bij Alonso en Massa en zo kun je nog wel even doorgaan. Niet echt een rookie-fout dus en veel meer een racing incident dan een coureursfout. Massa moet helemaal maar zwijgen want die heeft ook niet bepaald een schoon blazoen en knalde met zijn 34 jaar vorig jaar nog kneiterhard in de versnellingsbak van Perez. Om van brokkenpiloot Grosjean maar helemaal te zwijgen, die een paar geleden bijna Alonso onthoofdde op Spa.

Maar dat is typisch F1 deze dagen, men ziet liever een parade en racen wordt met dit soort straffen natuurlijk ontmoedigd. Blij dat Max de boel wat dat betreft een beetje opschudt en brengt wat F1 echt kan gebruiken, namelijk racen, daar gaat het uiteindelijk om bij autosport. Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan de indiecars, als ze daar voor dit soort acties straffen zouden uitdelen zou er niemand meer rondrijden.
 
Laatst bewerkt:

Shayman

New member
http://www.nu.nl/formule-1/4056876/grosjean-remde-juist-vijf-meter-later-crash-verstappen.html

En de technische knurft van Lotus reageert ook mooi belachelijk; hij remde later inderdaad maar dat moest ook al want hij had al zoveel snelheid verloren door te liften.

Goede reactie van Hakkinnen inderdaad; de huidige rijders zullen vooral negatief zijn en de kenners en oud-rijders zijn positief. Volgens mij veroorzaakt Max al aardig remstreepjes in ondergoed van de concurrentie.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
En bij jou komt alleen stront (met uiteraard de standaard drie puntjes) uit je toetsenbord, we weten het nu wel.
 

Eresd?g?

Banned
Dat is onzin. Ik ga alleen niet mee in de verafgoding van die gozer. Hij laat vaak in de betekenisloze oefenrondjes mooie dingen zien maar als het er om gaat valt hij uit of stelt hij teleur. Daar kan je tegenin gaan maar het zijn keiharde feiten.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dat is onzin. Ik ga alleen niet mee in de verafgoding van die gozer. Hij laat vaak in de betekenisloze oefenrondjes mooie dingen zien maar als het er om gaat valt hij uit of stelt hij teleur. Daar kan je tegenin gaan maar het zijn keiharde feiten.

Een beetje zoals Ajax in de CL dus. In de Eredivisie gaat het redelijk, maar als het er om gaat in Europa, stelt het geen reet voor.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik snap de hele heisa niet. Die jongen maakt een fout, dat zal nog wel vaker gebeuren. Hij laat voor de rest niet zien dat hij nog niet aan de Formule 1 toe is, want dit is een fout die al door zoveel andere coureurs gemaakt is, dat ik hier niet vreemd van op kijk.
 

gevegt

Well-known member
http://www.nu.nl/formule-1/4056876/grosjean-remde-juist-vijf-meter-later-crash-verstappen.html

En de technische knurft van Lotus reageert ook mooi belachelijk; hij remde later inderdaad maar dat moest ook al want hij had al zoveel snelheid verloren door te liften.
Die techneut weet natuurlijk zelf ook wel dat het liften de oorzaak was en niet het latere remmen. Dat hij dat niet zegt is ook logisch.
Max zijn fout is dat hij te gretig was. Hij wist dat veel sneller was en had beter nog een paar rondjes gewacht.
 

Ivanhoe

Active member
En onderschat het remmende effect van lifiting en coasting in een F1 bolide niet, dat is niet echt uitrollen; komt door de downforce overeen met een straatauto die vol in de ankers gaat, zeker bij zo'n snelheid als voor saint devote.
 
Laatst bewerkt:

Ivanhoe

Active member
Zeker weten, dat verklaart ook zijn late rempunt.

"All in all, racing with lift and coast is actually harder."

En dat moet die ongetalenteerde knurft van een Grosjean net doen als Max in zijn versnellingsbak zit.
 

gevegt

Well-known member
Van het gas af (lifting) en uitrollen (coasting), dus remmen op de motor en de downforce van de auto om brandstof te besparen (je gaat eerder van het gas af)

Kleine correctie, beide levert brandstofbesparing op. Komt bij dat het in de F1 ook zorgt dat je banden minder hard slijten.
 

Eresd?g?

Banned
Maar hoe zit t nou precies met die race in Canada? Stel dat hij als nr 12 mag starten, dan kan hij toch niet meer terugvallen?
 

Shayman

New member
Maar hoe zit t nou precies met die race in Canada? Stel dat hij als nr 12 mag starten, dan kan hij toch niet meer terugvallen?

Een verstandige maar lompe collega van mij schreef ooit eens op een verbeterformulier: "Als je ergens geen reet van weet kan je beter je smoel houden."

Lijkt me ook voor jou een goed advies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan