F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eef de Kip

Well-known member
Die dus niet was aangevraagd. Kan ze 30.000 euro kosten. De Streiff is milieugebied...
Maar goed, dat kan Red Bull wel lijden.

en als je die 30 ruggen afzet tegen de gratis wereldwijde exposure dan is het helemaal een schijntje maar goed, die eigenaar is toch miljardair dus die lacht hier sowieso om.
 

Ivanhoe

Active member
Volgens het goed ingevoerde Autosport maakt Renault morgen officieel bekend dat Kevin Magnussen het stoeltje van Maldonado krijgt. Supertalent terug en een cultheld weg helaas, want ondanks zijn capriolen was Pastor toch wel een kleurrijk figuur en ik was ook best wel benieuwd hoe hij het zou doen als 1e rijder. Beter dan die Jolyon Palmer die ook alleen maar een stoeltje heeft vanwege de miljoenen van z'n pa. Maar goed Magnussen terug is sowieso mooi, ben benieuwd hoe hij het gaan doen, zijn debuut bij McLaren in 2014 was in ieder geval veelbelovend met een podium in zijn eerste GP. Wordt toch wel gezien als een groot talent, we gaan het zien.
 

Balderas

New member
Geld is geen probleem bij Palmer, maar alleen daarom zit hij er niet in. Heeft vorig jaar veel test kilometers gemaakt in de Lotus, in China en Bahrein meegedaan in de vrije training waarin hij beide malen maar een heel klein beetje langzamer was dan Maldonado. Maar deze jongen kan echt wel rijden, wint natuurlijk niet voor niets het GP2 kampioenschap.

Dat Maldonado er nu uit is, is aan de ene kant jammer. Hij zorgde nog wel eens voor wat spektakel. maar aan de andere kant is het ook prima, het was meestal ook een gevaar op de weg.
 

Ivanhoe

Active member
Palmer had in 2014 een grandioos jaar inderdaad, maar tot dat moment een weinig indrukwekkende carriere in de junior series. Zie hem niet als een heel groot talent, maar goed, laten we hem het voordeel van de twijfel geven.

Vandaag is de RS 16 gepresenteerd als eerst 2016 F1-bolide, ziet er strak uit:

Xq7Qe4j.png


9xbWf6K.png
 

Ivanhoe

Active member
Hij is leuk...

Pascal Wehrlein wordt de eerste rijder van Manor.

Was te verwachten nu ze Mercedes motoren hebben. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen na zijn overwinning in de DTM. Na Palmer en Gutierez dus een derde rookie komend seizoen.
 

Ska P 187

Well-known member
De MotoGP wordt voor Spanje meer en meer wat schaatsen is voor Nederland. Komend seizoen zal 42% afkomstig zijn uit eerstgenoemd land. Dat neemt toch wel een beetje glamour weg van deze mooie race sport.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Inmiddels hebben we de eerste testweek alweer achter de rug. Deze week stond vooral in het teken van zoveel mogelijk kilometers maken en de auto leren kennen. Voor de meeste teams ging dat behoorlijk voorspoedig, enkel McLaren zal ontevreden zijn vanwege diverse problemen. En debutant Haryanto moet duidelijk nog even wennen; hij knalde op dag vier van de baan af.

Mercedes maakte veruit de meeste kilometers. Hamilton en Rosberg kwamen gezamenlijk tot 675 ronden, wat goed was voor ruim 3000 kilometer. Dit was ruim 200 ronden meer dan de nummer twee, Toro Rosso.

De volledige cijfers:

CcKDPUUUEAAg6G8.jpg


Hoewel tijden nog niet zo heel veel zeggen, is het toch wel leuk om te kijken naar de snelste tijden van de week. Uiteraard zijn de snelste tijden gereden door auto's met de nieuwe ultrasoft banden. Maar wat opvalt is de zeer snelle tijd van Hulkenberg op de supersofts. En ook Max doet het niet verkeerd, met de op ??n na snelste tijd van de coureurs die de hele week alleen op mediums gereden hebben.

CcIceDaUAAEeGEJ.jpg


Al met al een veelbelovende eerste week voor Toro Rosso, als je het mij vraagt. Zowel qua betrouwbaarheid als ook qua rondetijden. Volgende week gaan er meer teams met de ultrasofts testen. Dan is er wellicht wat meer te zeggen over de rondetijden. Al gaat het natuurlijk nog steeds vooral om de kilometers en moeten we voor de definitieve verhoudingen wachten op de eerste race van het seizoen, in Australi?.
 

gevegt

Well-known member
Deze sessie laat alleen maar zien dat Mercedes nog steeds minimaal 1 seconde sneller is. De rest is nog gokken voor de buitenwereld.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Wel mooi van Max dat hij er even een rondje heeft uitgeperst die sneller was dan Hamilton. Het zegt niets, maar het staat mooi.
 

gevegt

Well-known member
Wel mooi van Max dat hij er even een rondje heeft uitgeperst die sneller was dan Hamilton. Het zegt niets, maar het staat mooi.
Het zegt natuurlijk niet alles maar wel iets.
Als je de rondetijden op dit circuit kent en weet dat afgelopen week vooral is gebruikt om het chassis te testen, is het een indicatie dat TR nog steeds een goede auto kan bouwen.
 

Shayman

New member
McClaren dus nog steeds niet in staat om een auto te maken die het doet...
McLaren maakt een prima auto; het is steeds Honda dat achter de feiten aan rent.

Prima indicatie voor de TR in elk geval, haal een seconde eraf t.o.v. softs en nog eentje bij supersofts en je kunt de tijden wel aardig vergelijken.
 

Tobcoach

New member
Nieuw kwalificatiesysteem voor de Formule 1: in Q1 valt degene met de slechtste tijd af en daarna elke anderhalve minuut weer degene met de slechtste tijd. In Q2 precies hetzelfde liedje. In totaal vallen dan 16 coureurs af. De 8 overgebleven coureurs in Q3 strijden volgens de oude regels om de pole.

Ik zie daar niet zoveel voordeel in. Bijvoorbeeld op Spa, als je als tijdslechtste net begonnen bent met een vliegend rondje als de anderhalve minuut begint, kan je net zogoed stoppen met rijden want je bent binnen anderhalve minuut toch niet bij de finish.

Waarom niet een systeem bedenken waarbij je bijvoorbeeld voor de poleposition punten krijgt (net als voor de snelste ronde in de race of het meest aantal ronden aan de leiding), maar dat de starting grid van de eerste 8 of 10 gewoon wordt omgedraaid. Gebeurt in meer raceklassen. Of een systeem waarbij je de posities uit Q3 gebruikt en de positie van het WK daarbij optelt. Degene met de meeste punten (dus de combinatie van de slechtste posities) start van de 1e plaats.

Het gaar Ecclestone cs. om spannender races. Die ga je met het nieuwe kwalificatiesysteem echt niet krijgen. Het blijft nu Mercedes, op respectabele afstand gevolgd door Ferrari, dan een hele tijd niks en dan de rest.
 

gevegt

Well-known member
Het gaat ze ook om spannende kwalificaties. Dat levert ook aardig wat geld op.

Max staat trouwens op de short list van de prestigieuze Laurens award.
 

JMD

Well-known member
Ik vind dat hele nieuwe systeem niks, het wordt er allejezus druk door, en dat gaat op sommige circuits flinke problemen geven...

Omdraaien van een startopstelling vind ik helemaal nergens op slaan. Dat is hetzelfde als tegen Utrecht zeggen dat ze met een 0-3 achterstand tegen VVSB beginnen omdat de wedstrijd anders niet leuk is.

Bernie vergeet dat het vooral door zijn leiding komt dat het nu saai is, die is dus wel de laatste die iets mag zeggen over saaiheid. En hij gaat ook racen op circuits van Tilke, tsja, dan krijg je per definitie saaie races, en als dan het publiek afwezig is (want op die plekken komen ze vooral vanwege het geld/de commercie) is het helemaal niks. Terwijl als je voortaan ook gaat racen op bv Imola, Jerez, N?rburg, Zandvoort, Brands Hatch ipv op van die steriele circuits als Bahrein, Abu Dhabi, Rusland, Singapore etc. dan is de sfeer natuurlijk niks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan