Excelsior Nieuws

Simon

Administrator
Forumleiding
Hoe staat Excelsior er dit jaar voor ?
Er zijn weinig mutaties in de selectie. Alle basisspelers zijn (vooralsnog?) gebleven en met Kuwas (FC Volendam) en Kurto (FC Dordrecht) is de bank versterkt.

De resultaten in de oefenwedstrijden zijn (als vanouds) niet om over naar huis te schrijven.
 

Unregistere

Well-known member
Kurto wordt eerste keeper. En Kuwas begon vandaag in de laatste test ook in de basis, al verwacht ik daar straks wel gewoon Botaka.
 

Unregistere

Well-known member
Kurto is eerste keeper totdat Damen weer hersteld is van zijn operatie (medio November)

Ik verwacht Damen dit kalenderjaar niet meer terug. Blessure opgelopen medio april, kruisband... Mag je zes tot negen maanden bij optellen, de meeste spelers zitten dichter in de buurt van de negen.

Daarna is het denk ik een open strijd. Afhankelijk van hoe Kurto het doet. Als die goed speelt, laat Groenendijk hem denk ik gewoon staan.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vrees een beetje voor Excelsior. Ik sluit niet uit dat de prestaties van afgelopen seizoen met name op het conto van Dijkhuizen geschreven kunnen worden. Van Groenendijk heb ik een minder hoge pet op. Zeker als ik lees dat hij aanvallender wil gaan spelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een keeper die presteert blijft gewoon in de goal staan. Zolang Kurto het goed doet, dan zal hij gewoon blijven staan zodra Damen weer fit is. Wat voorlopig nog lang niet het geval is.

Verder vrees ik net als Jamel een beetje voor Excelsior dit seizoen. Als nieuwe trainer het allemaal helemaal anders willen doen na een zeer succesvol seizoen. Met Excelsior vol op de aanval willen spelen is een beetje zelfmoord. Vorig seizoen speelde Excelsior prima verzorgt, maar wel met het benodigde realisme.
 

Unregistere

Well-known member
Ik vrees een beetje voor Excelsior. Ik sluit niet uit dat de prestaties van afgelopen seizoen met name op het conto van Dijkhuizen geschreven kunnen worden. Van Groenendijk heb ik een minder hoge pet op. Zeker als ik lees dat hij aanvallender wil gaan spelen.

Dijkhuizen was zeker belangrijk. En de groep was relatief volwassen, in elk geval de as. Veel spelers die zelf ook al jeugdtrainer zijn en dus een wedstrijd kunnen lezen, verbaal veel bezig waren onderling om alles op elkaar af te stemmen. In dat compacte spel kwamen ook de positieve kwaliteiten van diverse spelers goed naar voren. Als Groenendijk dat radicaal omdraait, vrees ik dat bijvoorbeeld ineens ook de kwetsbaarheid van diezelfde spelers aan het licht zal komen.

Hopelijk komt Groenendijk tot inkeer of overtuigen de spelers hem dat hij niet te gek moet doen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Excelsior schijnt zich te hebben gemeld voor Sleegers. Zou leuk zijn als hij bij Excelsior gaat spelen.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Het is vandaag nog druk geweest bij Excelsior betreffende transfers.
Henrico Drost en Stanley Elbers komen naar Exelsior, terwijl Carlo de Reuver wordt verhuurd aan Helmond Sport.
Verder zou Botaka op weg zijn naar Leeds United, maar dat is nog steeds niet officieel bevestigd.
 

Unregistere

Well-known member
Botaka is officieel door Leeds aangekondigd als nieuwe aanwinst.

Helmond Sport is flink aan het huren. Leuk clubje wel voor De Reuver om hopelijk wat goals te maken.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
1 miljoen inclusief bonussen. Vergeet die bonussen maar tenzij het voor degradatie is ;)
 

Unregistere

Well-known member
Rick Kruys stopt er na dit seizoen mee. Hij gaat zich volledig richten op zijn trainersloopbaan. Krijgt een functie in de opleiding bij FC Utrecht.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zag het vanmorgen bij Fox Sports. Opvallend dat hij er zo vroeg mee kapt. Had nog wel een paar jaar meegekund bij Excelsior als selectiespeler. Dan verdien je toch net iets meer als jeugdtrainer bij FC Utrecht zou je verwachten.
 

Unregistere

Well-known member
Opmerkelijk: Sander Fischer krijgt vooralsnog geen nieuw contractvoorstel. Excelsior heeft formeel ontslag aangevraagd voor hem, net als voor Adil Auassar, Daan Bovenberg en Kevin van Diermen. Uiteraard kunnen zij nog wel een nieuwe aanbieding tegen andere voorwaarden krijgen.

De opties in de contracten van de verhuurde Marko Maletic en Tom Overtoom worden niet gelicht.

Met Mike Havekotte en Jurgen Mattheij willen de Kralingers wel graag door.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gewoon afwachten op welk niveau Excelsior speelt. Wie weet dat Fischer zelf ook liever even afwacht of er interesse is.
 
Bovenaan