Excelsior Nieuws

Batigoal

Well-known member
Leuk voor Van der Gaag dat hij succesvol zijn trainerscarri?re weer heeft kunnen oppakken. Was zeer succesvol in Portugal, maar het leek toch over voor hem nadat hij hartproblemen kreeg.

Unregistere

Well-known member
Fischer weg, Van Weert weg, Auassar weg... Toch een flinke aderlating. Van der Gaag stapt niet in een gespreid bedje.

Pascallovic

Well-known member
Excelsior is juist heel makkelijk. Alles beter dan plek 16 is een wereldprestatie en bij het behalen van nacompetitie heb je het goed gedaan. Dat is het nadeel als al je spelers voor een habbekrats zijn op te halen en het afsluiten van langdurige contracten onmogelijk is.

Unregistere

Well-known member
Carlo de Reuver direct geblesseerd geraakt tijdens de eerste training gisteren. Pittige enkelblessure. Tegenvallertje voor de man die nog altijd in het bezit is van een van de beste gemiddeldes als het gaat om goals per minuut in de eredivisie.

Unregistere

Well-known member
Precies. Ik denk dat Hemmen nu de enige spits in de selectie is. En Hasselbaink, met wat fantasie. Maar daar zie ik meer een vleugelspeler in.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Precies. Ik denk dat Hemmen nu de enige spits in de selectie is. En Hasselbaink, met wat fantasie. Maar daar zie ik meer een vleugelspeler in.

Dat denk ik ook. En Hasselbaink komt eigenlijk net wat tekort voor de Eredivisie, dus dat schiet ook niet op. Heb jij enig idee of ze met wat spelers bezig zijn?

Unregistere

Well-known member
Dat denk ik ook. En Hasselbaink komt eigenlijk net wat tekort voor de Eredivisie, dus dat schiet ook niet op. Heb jij enig idee of ze met wat spelers bezig zijn?

Volgens Van der Gaag wel, afgaande op het interview met Rijnmond. Die citeren hem als volgt:

,,In een ideale wereld is iedereen aanwezig en train je met een groep van 26 man. Er zijn ook genoeg spelers op de markt, maar het geld moet goed besteed worden. Ik begrijp dat de supporters en journalisten meer ongerust zijn dan wij intern, iets wat logisch is. Wij moeten hard werken om alles compleet te maken."

Geen idee wie, ik begreep dat ze creatief willen zijn en behalve in de JL ook over de grens kijken.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zag voorbij komen dat FC Twente Stans wil gaan aantrekken. Zou jammer zijn als hij vertrekt, maar als hij vertrekt dan toch niet naar FC Twente...

Unregistere

Well-known member
Stans is in principe al vertrokken. Aflopend contract, niet verlengd. Al is Excelsior nog wel in de race met een nieuwe aanbieding. Maar op dit moment is hij dus volledig vrij om overal te tekenen.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Excelsior huurt Leeroy Owusu komend seizoen van Ajax. De verdediger met Ghanese roots speelde de afgelopen twee seizoenen zijn wedstrijden voor Jong-Ajax.

Unregistere

Well-known member
Na de komst van Owusu wil Van der Gaag nog minimaal een centrale verdediger, spits en buitenspeler aantrekken. Dat zei hij tegen Rijnmond na de eerste oefenpot bij ARC (2-4).

Max

Administrator
Forumleiding
Het is nu echt helemaal niks. Zouden in de eerste divisie ook geen kampioen worden.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het is nu echt helemaal niks. Zouden in de eerste divisie ook geen kampioen worden.

Rechterrijtje Jupiler League, meer is het niet. Voor een club als Excelsior is het altijd heel lastig om zich te handhaven in de Eredivisie, maar met dit team is het gewoonweg onmogelijk. Moeten nog echt minimaal vier directe versterkingen bij, anders gaan ze een gooi doen voor het minste aantal punten ooit.

Unregistere

Well-known member
Tja, de ervaring is grotendeels vertrokken. Dat maakt het lastig.

Basisteam van gisteren was:

Kurto; Karami, Drost, Mattheij, Kuipers; Bruins, Koolwijk, Vermeulen; Elbers, Hemmen, Hasselbaink

De invallers waren voornamelijk jeugdspelers: doelman Havekotte, Brito, Haspolat, Bolivar, Van La Parra en Badjeck.

De keepers Damen en Muyters ontbraken, net als de veldspelers Fortes, De Reuver en Owusu.

De conclusie van Van der Gaag dat de grootste pijnpunten voorin zitten, deel ik wel. Middenveld is nog niet eens zo verkeerd. Ben het niet met jullie eens dat dit team in de JL geen kampioenskandidaat zou zijn hoor. Al komt dat ook wel door de rest dan, maar ze zouden met deze basiself echt wel meedoen.

Pascallovic

Well-known member
Ze missen vooral doelpunten, zowel op het middenveld als in de aanval kunnen ze wel wat spelers gebruiken die er af en toe eentje inprikken.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Valt best mee, we hebben alleen een aantal verdedigers, middenvelders en aanvallers nodig en dan zijn we er.

Bovenaan