Eurovisie Songfestival

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Zeuren dat het festival misbruikt wordt voor politiek, terwijl de winnaar van vorig jaar juist won door een politiek liedje en vanwege politieke omstandigheden.

Klopt en er zijn regels dat politieke liedjes niet mogen, maar ondanks klachten hebben ze dat liedje toch toegelaten...
 

De Wolf

Well-known member
Ik verwacht dat wanneer Rusland wel mee mag doen ze gewoon met drie vingers in de neus winnen.

Oja en Nederland vliegt er in de halve finale uit.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb het nummer van Nederland een aantal keer op de radio gehoord en ik vind het geen vervelend nummer.
 

Mario

Well-known member
Ik heb het nummer van Nederland een aantal keer op de radio gehoord en ik vind het geen vervelend nummer.

Jaren '80 : Wilson Phillips. Ik denk dat ze met een beter nummer hadden kunnen komen. Ik geef ze weinig kans.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik verwacht dat wanneer Rusland wel mee mag doen ze gewoon met drie vingers in de neus winnen.

Oja en Nederland vliegt er in de halve finale uit.

En de Britten eindigen onderaan. We zijn al niet populair en nu komt er een erg matige zangeres. Een afvaller van de X-factor jaren geleden en sindsdien weinig van gehoord. In de X-factor werd ze door Jedward uitgeschakeld.
 

Tobcoach

New member
Voel me een beetje verplicht (al was het moreel) om ook mijn mening/voorspelling te geven over het Songfestival.

Mijn top 5 voor de finale:

1. Itali?: Occidentali's karma - Francesco Gabbani
2. Zweden: I can't go on - Robin Bengtsson
3. Frankrijk: Requiem - Alma
4. Noorwegen: Grab the moment - JOWST
5. Isra?l: I feel alive – IMRI

Itali? is topfavoriet en met de nieuwe manier van stemmen krijgt Itali? van de televoters (dus de fans) een overweldigende hoeveelheid punten. Eerlijk is eerlijk, het is ook mijn favoriet. Het is een erg aanstekelijk nummer en dat Italiaanse taaltje heeft toch ook wel wat. En laten we het maar niet over die dansende aap op het podium hebben…

Nederland zit in de zwakste halve finale en daarom verwacht ik wel dat ze net de finale halen. Maar in die finale komen ze er totaal niet aan te pas. De televoters vinden het nummer niks en ondanks behoorlijk wat punten van de vakjury zullen ze (onderin) de middenmoot eindigen.

Ondanks dat wordt O’G3NE wel als een grote outsider gezien, maar ik denk niet dat ze dat gaan waarmaken. Er zal – zoals traditie is bij Nederland – wel weer iets fout gaan of een rel uitbreken, zodat de aandacht van de zangprestaties wordt afgeleid.

Ik verwacht ook veel van Noorwegen. Dat is een nummer dat je een paar keer moet horen, maar hoe vaker je het hoort, des te sterker wordt het nummer.

Ook Belgi? wordt gezien als een favoriet voor de winst, maar eerlijk gezegd vind ik daar helemaal niets aan, ik vind het een saai nummer. Ook Denemarken staat hoog, maar in dat nummer wordt vooral veel geschreeuwd. Bulgarije tenslotte staat ook hoog, maar dan moet de zanger wel eerst eens fatsoenlijk Engels leren.

Voor de echte liefhebber (en voor zover ze dat allang al niet gevonden hebben) een link naar alle nummers op Youtube: https://www.youtube.com/user/eurovision/playlists?sort=dd&shelf_id=27&view=50
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik kan alleen vanavond kijken. Donderdag een VvE vergadering en zaterdag een bruiloft. Vanavond moet ik wel eerst nog even trainen. Hopelijk begint het niet te vroeg.
 

JFK

Well-known member
Ik kan alleen vanavond kijken. Donderdag een VvE vergadering en zaterdag een bruiloft. Vanavond moet ik wel eerst nog even trainen. Hopelijk begint het niet te vroeg.

Dan zeg je dat maar af!
Je weet al een jaar van te voren dat dit er aan zit te komen. Je regelt het maar.
 

Janssen

Well-known member
Ik kan zaterdagavond wel af en toe wat kreten neerplempen hier, daarvoor hoef ik de beelden niet te zien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij wel. Daar hebben ze toch jaarlijks na afloop op de Reeperbahn een concert?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan