Eurovisie Songfestival (deel 2)

Jamel

Administrator
Forumleiding
Voor Ajax en Man Utd door kreeg je ook 100x als je die over elkaar had gezet.

Dat is ook zo. De odds bij de bookmakers zeggen zeker niet alles. Maar de kans dat een liedje dat door de bookmakers bij de top-5 wordt gezet niet eens de top-25 haalt is volgens mij echt heel klein. Sterker nog, volgens mij gebeurt dat nooit.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Inmiddels tweede bij de bookmakers. En de reacties vanuit Europa zijn ook heel erg positief.

Max

Administrator
Forumleiding
Dan gaan we dus niet af. Dat is mooi. Er zal er vast wel weer eentje met een boodschap voor de wereld rondlopen, dus als je daar vlak achter eindigt doe je het prima.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dan gaan we dus niet af. Dat is mooi. Er zal er vast wel weer eentje met een boodschap voor de wereld rondlopen, dus als je daar vlak achter eindigt doe je het prima.

Nee we gaan zeker niet af. Maar voor een toppositie ben je van zoveel factoren afhankelijk. De show er omheen bijvoorbeeld. En hoe gaat hij dit live brengen? Het is niet het makkelijkste nummer om live spatzuiver te zingen. En hoe wordt de boodschap opgepikt door de buitenlandse media? En wat doet de concurrentie? Maar vooralsnog sluit ik een Common Linnets scenario niet uit. Top-5 is zeker mogelijk.

Max

Administrator
Forumleiding
Precies. Top 5 lijkt haalbaar, maar je kan zomaar een imitatie van een kip of een vrouw met baart er tussen hebben die er met de winst vandoor gaat. Verder inderdaad een tricky nummer qua zuiverheid. Bij een enorme uitglijder kan hem dat uiteraard wel de finale kosten.

Mario

Well-known member
Niet helemaal mijn smaak, maar kwalitief gewoon een goed nummer. Als je daar een prima presentatie bij neerzet dan zal het waarschijnlijk rond plek 10 eindigen. Beetje standaard de laatste jaren. Het zal waarschijnlijk hoger eindigen dan Waylon lijkt mij.

Mario

Well-known member
Dat is ook zo. De odds bij de bookmakers zeggen zeker niet alles. Maar de kans dat een liedje dat door de bookmakers bij de top-5 wordt gezet niet eens de top-25 haalt is volgens mij echt heel klein. Sterker nog, volgens mij gebeurt dat nooit.

Toch is dat ook onzin. Nederland staat 2e tussen Rusland en Zweden, die hun inzending officieel nog niet eens hebben bekendgemaakt.

Unregistere

Well-known member
Vandaag in AD de reacties van een aantal vrouwen dat ooit meedeed aan het Songfestival. Zij waren allemaal vrij lyrisch en noemden het 'heel erg van nu, cool en on-Nederlands'. Hind luisterde zelfs samen met de danslerares van Beyonc? en die zei gewoon 'wow'. De enige die lichte kanttekeningen plaatste was Marga Bult, omdat zij van mening is dat het nummer niet direct in je hoofd blijft zitten.

https://www.ad.nl/dossier-songfesti...rcade-het-is-cool-hip-on-nederlands~aae6f20f/

Jamel

Administrator
Forumleiding
Live prima gezongen trouwens! Nu nog goede visuals erbij en we gaan winnen.

Bovenaan