Europa League 2018-2019

JMD

Well-known member
Mij lijkt het niveauverschil miniem. Olympiakos en Basel zijn misschien iets meer gevestigde waarden in Europa, maar het feit dat ze hun nationale competitie na jarenlange dominantie al twee seizoenen op rij niet meer kunnen winnen, doet uitschijnen dat die clubs in een dip zitten. Neemt niet weg dat als je Champions League wil halen, je ze gewoon alle vijf moet kunnen verslaan.

O, dat laatste zeker ja. Maar laten we het ronde voor ronde bekijken...
 

Joost

Well-known member
Voor PSV wordt het resultaat van de finale van groot belang.

Als Arsenal wint is PSV geplaatst in de 2e voorronde van de CL van volgend jaar en komt het LASK Linz, Viktoria Plzen of Istanbul Basaksehir tegen. Als Chelsea wint, dan schuift Olymp. Lyon direct de CL in en zijn LASK Linz en Viktoria Plzen zeker van de 3e voorronde. PSV is dan ongeplaatst en loot dan FC Basel of Olympiacos Piraeus in de 2e voorronde. Als PSV de 2e voorronde overleeft is het zeker van minimaal de groepsfase Europa League.

Dat is ook maar de helft van het verhaal.

Wint Arsenal;

2e Voorronde
Geplaatst
Basel
Olympiacos
PSV

Ongeplaatst
Plzen
Basaksehir
LASK Linz

3e Voorronde
Geplaatst
Porto
Dynamo Kiev
Lyon
Winnaar 2e voorronde

Ongeplaatst
Winnaar 2e voorronde
Winnaar 2e voorronde
Club Brugge
Krasnodar/Lokomotiv

4e voorronde / Play-off
...

Wint Chelsea;

2e Voorronde
Geplaatst
Basel
Olympiacos

Ongeplaatst
PSV
LASK Linz

3e Voorronde
Porto
Dinamo Kiev
Winnaar 2e voorronde
Winnaar 2e voorronde

Ongeplaatst
Plzen
Basaksehir
Club Brugge
Krasnodar/Lokomotiv

4e voorronde / Play-off
...

Ik weet niet wat je liever hebt, een ontmoeting met Basel of Olympiacos in de 2e ronde (met altijd nog in het achterhoofd dat je altijd nog instroomt in de Europa League voorronde) of hele grote kans maken dat je na winst in de 2e voorronde Lyon, Porto of Dinamo Kiev loot.
 

JMD

Well-known member
Ja, die redenatie kwam ik van de week op twitter ook al ergens tegen.
Persoonlijk overleef ik liever die 2e voorronde CL (want dan zeker EL), dan dat je er in de 2e voorronde CL uit ligt en je nog 2x EL moet spelen (waar je op een gegeven moment ook de WOlves kunt tegenkomen volgens mij) om de groepsfase te halen. Ik zie ons namelijk sowieso de groepsfase CL niet halen...

Aan de andere kant lees ik overal dat Basel en Piraeus niet meer zo goed zijn als 'vroeger', en dat ik hun sterkte niet goed inschat...
 

gevegt

Well-known member
Er schijnt nogal wat verkeer op twitter te zijn na een tweet van de bondsvoorzitter van de KNVB.
 

Janssen

Well-known member
Er schijnt nogal wat verkeer op twitter te zijn na een tweet van de bondsvoorzitter van de KNVB.

58e27f1c331760c713526922654cfb08.jpg
 
Bovenaan