Europa League 2018-2019

Forza AZ

Well-known member
Het loopt nog niet echt storm. Arsenal heeft pas 3000 kaarten verkocht, Chelsea zelfs slechts 600.

Tja, Baku is natuurlijk ook niet echt makkelijk bereikbaar.

Maar wel apart dat ik eerder las dat de clubs klaagden dat er maar 6000 kaarten per finalist beschikbaar waren. Dat blijkt dus ruim genoeg te zijn.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
De UEFA gaat beide clubs helpen met regelen van betere vluchten. Bereikbaarheid schijnt erg slecht te zijn.
 

Batigoal

Well-known member
Tja, Baku is natuurlijk ook niet echt makkelijk bereikbaar.

Maar wel apart dat ik eerder las dat de clubs klaagden dat er maar 6000 kaarten per finalist beschikbaar waren. Dat blijkt dus ruim genoeg te zijn.

Gewoon heel goed gezien van de UEFA dus. En leuk ook voor de lokale Azeri dat ze zo'n mooie wedstrijd kunnen bezoeken.
 

ALenstra

Well-known member
Kunnen die lokale Azeris wel die dure toegangskaarten betalen? Of wordt het net als Porto-Braga in een halfvol stadion in Dublin?
 

erka

Well-known member
Wat is het verhaal achter deze keuze?

Om nog even hierop terug te komen: ik heb geen idee. Het is Franz von Supp? "Leichte Kavallerie". Bij mijn weten de enige klassieke doelpuntenmuziek in Europa. Ze hebben m al heel erg lang. Die van Mainz en Hoffenheim zijn ook leuk. Hoffenheim heeft het lied van Bots (zeven dagen lang). En Werder natuurlijk met de misthoorn.
 

JMD

Well-known member
Voor PSV wordt het resultaat van de finale van groot belang.

Als Arsenal wint is PSV geplaatst in de 2e voorronde van de CL van volgend jaar en komt het LASK Linz, Viktoria Plzen of Istanbul Basaksehir tegen. Als Chelsea wint, dan schuift Olymp. Lyon direct de CL in en zijn LASK Linz en Viktoria Plzen zeker van de 3e voorronde. PSV is dan ongeplaatst en loot dan FC Basel of Olympiacos Piraeus in de 2e voorronde. Als PSV de 2e voorronde overleeft is het zeker van minimaal de groepsfase Europa League.
 

Pascallovic

Well-known member
Met alle respect, maar los van Linz, zit er nu echt zoveel verschil tussen loten tegen Plzen/Basaksehir als je geplaatst bent of tegen FC Basel/Olympiakos wanneer je ongeplaatst bent? Ik zie echt niet wat het qua niveau van de tegenstander uitmaakt of nu Chelsea of Arsenal de finale wint. Ik denk bijna dat je beter ongeplaatst kunt zijn bij de loting.
 

JMD

Well-known member
Met alle respect, maar los van Linz, zit er nu echt zoveel verschil tussen loten tegen Plzen/Basaksehir als je geplaatst bent of tegen FC Basel/Olympiakos wanneer je ongeplaatst bent? Ik zie echt niet wat het qua niveau van de tegenstander uitmaakt of nu Chelsea of Arsenal de finale wint. Ik denk bijna dat je beter ongeplaatst kunt zijn bij de loting.

Basel en Piraeus lijken me toch lastiger tegenstanders eerlijk gezegd.
 

gevegt

Well-known member
Om nog even hierop terug te komen: ik heb geen idee. Het is Franz von Supp? "Leichte Kavallerie". Bij mijn weten de enige klassieke doelpuntenmuziek in Europa. Ze hebben m al heel erg lang. Die van Mainz en Hoffenheim zijn ook leuk. Hoffenheim heeft het lied van Bots (zeven dagen lang).
Volgens mij heeft Bots een cover van dat liedje gemaakt.
Afijn, we zijn nog geen steek verder.
 

Pascallovic

Well-known member
Basel en Piraeus lijken me toch lastiger tegenstanders eerlijk gezegd.

Die zijn beiden toch wel op hun retour qua prestaties, aangezien ze normaal gesproken dominant in eigen land waren en die positie zijn kwijtgeraakt. Turkije is sowieso altijd vervelender om naartoe te gaan dan Zwitseland en dat Plzen haalde dit seizoen in een poule met AS Roma, Real Madrid en CSKA Moskou ook gewoon 7 punten en overwinterd de laatste 2 jaar in Europa.
 

JMD

Well-known member
Mooi dat je het Europese traject van PSV alvast in het Europa League topic zet.

;)

Daar zal het idd wel op uitdraaien ja... Overigens zou het dan wel in het verkeerde EL-topic staan, want dit topic is van seizoen 2018-2019.
 

Forza AZ

Well-known member
Turkije is sowieso altijd vervelender om naartoe te gaan.
Bedoel je qua reisafstand?

Want qua intimiderend publiek heb je bij Basaksehir weinig last. Daar zitten maar heel weinig mensen op de tribune. Neem alleen wel oordoppen mee voor het geval de geluidsboxen nog steeds op standje maximaal staan zoals tegen AZ in 2015. ;)
 

Kielse Rat

Well-known member
Basel en Piraeus lijken me toch lastiger tegenstanders eerlijk gezegd.

Mij lijkt het niveauverschil miniem. Olympiakos en Basel zijn misschien iets meer gevestigde waarden in Europa, maar het feit dat ze hun nationale competitie na jarenlange dominantie al twee seizoenen op rij niet meer kunnen winnen, doet uitschijnen dat die clubs in een dip zitten. Neemt niet weg dat als je Champions League wil halen, je ze gewoon alle vijf moet kunnen verslaan.
 
Bovenaan