Maar goed dat is niet het belangrijkste punt. Er wonen waarschijnlijk nog meer Feyenoorders in Arnhem, maar die hebben tenminste niet zo'n grote bek.
Die hebben daar dan ook weinig reden toe gehad de afgelopen jaren
NAC- Sparta is cult jongen. Daar kan uw Dokkum of Mamio niet aan tippen.
Ik ben opgegroeid in een wijk die eind jaren zeventig begin jaren tachtig is gebouwd. Dan mag de club uit 1889 stammen, maar de meeste omwoners die veelal uit Amsterdam, Zaanstreek maar ook Zuid-Holland hebben dan nauwelijks een band met de club. Sowieso merk je dat je als Horinees met twee ouders die uit de Zaanstreek komen dat je niet aan alle tradities van de stad of streek meedoet. Van mijn vrienden uit Hoorn komt volgens mij ook vrijwel niemand hun ouders uit Hoorn of Westfriesland. Ik ben ook pas gaan voetballen bij de amateurclub toen ik allang voor Feyenoord was en mijn vader heeft wel bij de amateurclub gevoetbald, maar dat was volgens mij nog voor mijn geboorte. De destijds hoofdklasser in de stad trok mij nou ook niet echt. Die zat in een hele andere wijk.
Je bedoelt de HSV Sport 1889, opgericht 28 juni 1934?
Voor ik op een voetbalforum kwam was ik (Fries, Dokkum) ook voor Ajax, maar door de forum gestapo werd mij al snel duidelijk gemaakt dat dat helemaal niet kan, op je zevende op de lagere school voor Ajax kiezen en dat je hele leven volhouden.
Inmiddels verhuisd had ik geluk, mocht ik -vanuit mijn slaakamer uitzicht op de lichtmasten- voor FC Groningen zijn, maar die verhuisden en ik ook, nu moet ik van de forumpolitie voor Mamio zijn, want dat is nu de dichtstbijzijnde club. Een leeggelopen derde klasser (C) die laatste staan met 1 uit 7. Mooi klot'n, niet doorlullen, maar ik ben ondertussen ook nog steeds voor VV Dokkum, die spelen ook derde klasse (B), maar staan keurig derde. Zal wel niet toegestaan zijn, maar soms moet je gewoon schijt baan de regels hebben.
Ik weet niet, maar ik neem maar aan dat jij heel dicht bij het Gelredome woont want anders moet jij ook gewoon voor die vierde klasser zijn waar je het dichtst bij woont. Support your local scene is meer dan klakkeloos maar voor de hoogst spelende club in stad zijn. Tenminste, zo zijn de regeltjes hier.
Nee, HSV Sport 1889, opgericht 15 mei 1889. Waar je die oprichtingsdatum van 1934 vandaan haalt vind ik overigens wel interessant. Ik heb een jubileum meegemaakt, dat zal ongetwijfeld het 110-jarig jubileum zijn geweest. Toen ving ik iets op dat er twijfels waren vanuit de gemeente (Hollandia mensen) over de oprichtingsdatum. Waar zit dat in? Het is van origine een omnisportvereniging, is dan de voetbaltak zoveel jonger?
Dat is de officiele oprichtingsdatum zoals ook bij de Bond geregistreerd staat.
HSV Sport werd inderdaad in 1888 opgericht maar heeft tussen 1920 en 1934 niet deelgenomen aan enige vorm van competitie en bestond in die jaren alleen nog in de gedachten van oud-leden.
Ze hebben dat overigens wel keurig onder het tapijt geveegd in Hoorn.
Ik denk vooral dat het met het sneue karakter van de club te maken heeft. Er zijn vele opties in Hoorn waar je liever heen gaat ook al Is het een stukje verder fietsen.
Ik denk wel dat het (actief) supporteren van een lokale club leuker is dan het fan zijn van Ajax/PSV. Zowel omdat je als Ajax of PSV supporter alleen je club kunt zien falen als het feit dat een lokale club dichterbij je staat.