Europa League 2015/2016

Mr. Wrong

New member
Wacht even, jij bent dus voor Feyenoord. Maar je komt uit Arnhem. Hoe kan je dan voor Feyenoord zijn en niet voor Vitesse? Of is Feyenoord anders dan Ajax?

Uiteraard ben ik voor Vitesse anders snijdt mijn hele verhaal weinig hout.

Dat is waarschijnlijk jou manco. Waarom moet je voor de dichtstbijzijnde club zijn?

"Waarom ben je voor Oranje?" is voor mij dezelfde vraag.
Nogmaals; ik beleef het kennelijk anders. Stad en club zijn voor mij onlosmakelijk met elkaar verbonden.
 

Marinos

Well-known member
Uiteraard ben ik voor Vitesse anders snijdt mijn hele verhaal weinig hout.



"Waarom ben je voor Oranje?" is voor mij dezelfde vraag.
Nogmaals; ik beleef het kennelijk anders. Stad en club zijn voor mij onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Kan je dan nog even antwoord geven op mijn vraag als er geen BVO in je woonplaats zit?
 

Mr. Wrong

New member
Kan je dan nog even antwoord geven op mijn vraag als er geen BVO in je woonplaats zit?

Oke, dan heb je dus geen directe binding met een club. is net zoiets als wanneer je stateloos bent.

Maar goed ik wil ook helemaal niemand de wet voorschrijven. Iedereen moet vooral lekker doen waar die zin in heeft.
Maar ... herhaling... geen grote bek please als de door jouw uitgezochte club van de mijne wint.

Ach. Ook dat moet je eigenlijk zelf weten. Fans van de ene club doen dat alleen stelselmatig en die van een andere slechts incidenteel.
 

Hankie

Well-known member
Welke moet ik kiezen dan? Feyenoord, Sparta of Excelsior? Of gaat het ook op relativere afstand?
 

Maasveld

Well-known member
Welke moet ik kiezen dan? Feyenoord, Sparta of Excelsior? Of gaat het ook op relativere afstand?
Ja maar wat moet ik dan bij een wedstrijd Gladbach-Ajax? Ajax ligt in mijn land maar buiten de regio, Gladbach in een ander land maar wel in mijn regio.

Maasveld
(confuus)
 

zwammy

Well-known member
Mr. Wrong bedoeld gewoon dat iedereen stiekem voor NAC is, zo lastig is het allemaal niet hoor.
 

zwammy

Well-known member
Worden kampioen dit jaar. Vanavond op Fox abu, of heb je dat niet onderhandeld bij het ziggovrouwke?
 

Mr. Wrong

New member
Welke moet ik kiezen dan? Feyenoord, Sparta of Excelsior? Of gaat het ook op relativere afstand?

Hmm dat is inderdaad een lastige. Ik ben gezegend met 1 club en valt er dus niets te kiezen. Ik heb er dus ook nooit bewust voor gekozen. Zoiets gaat vanzelf.
 

Abubakari

Well-known member
Worden kampioen dit jaar. Vanavond op Fox abu, of heb je dat niet onderhandeld bij het ziggovrouwke?

Jazeker, alleen bij het KPN vrouwke dan. Maar ik ga niet op vrijdagavond NAC-TOP Oss of Fortuna Sittard-NAC of whatever kijken. Amateurvoetbal zie ik liever in het echt.
 

Abubakari

Well-known member
Hmm dat is inderdaad een lastige. Ik ben gezegend met 1 club en valt er dus niets te kiezen. Ik heb er dus ook nooit bewust voor gekozen. Zoiets gaat vanzelf.

Voor ik op een voetbalforum kwam was ik (Fries, Dokkum) ook voor Ajax, maar door de forum gestapo werd mij al snel duidelijk gemaakt dat dat helemaal niet kan, op je zevende op de lagere school voor Ajax kiezen en dat je hele leven volhouden.

Inmiddels verhuisd had ik geluk, mocht ik -vanuit mijn slaakamer uitzicht op de lichtmasten- voor FC Groningen zijn, maar die verhuisden en ik ook, nu moet ik van de forumpolitie voor Mamio zijn, want dat is nu de dichtstbijzijnde club. Een leeggelopen derde klasser (C) die laatste staan met 1 uit 7. Mooi klot'n, niet doorlullen, maar ik ben ondertussen ook nog steeds voor VV Dokkum, die spelen ook derde klasse (B), maar staan keurig derde. Zal wel niet toegestaan zijn, maar soms moet je gewoon schijt baan de regels hebben.
Ik weet niet, maar ik neem maar aan dat jij heel dicht bij het Gelredome woont want anders moet jij ook gewoon voor die vierde klasser zijn waar je het dichtst bij woont. Support your local scene is meer dan klakkeloos maar voor de hoogst spelende club in stad zijn. Tenminste, zo zijn de regeltjes hier.
 

Mr. Wrong

New member
Juist en zo gaat het met clubs uit andere steden ook.

Voor mij niet. Ik hou van Arnhem.
Ben hier overigens niet geboren maar ben hier wel bewust gaan wonen. Dat was wel een keuze. Ik had daarvoor eigenlijk geen enkele voorkeur voor een bepaalde club. Beetje de regio. Graafschap - Vitesse en dergelijke.
Maar hoe langer ik hier woonde hoe meer ik van de stad ging houden en vanzelfsprekend hoort daar Vitesse bij.

Bij velen zal de clubkeuze ook nooit een echte keuze zijn geweest en komt het bijvoorbeeld vanuit de opvoeding. Met voetbal kan ik dat goed begrijpen, maar bij andere zaken als politiek of geloof vind ik dat je je eigen koers moet varen en je keuze op objectieve en rationele gronden moet maken.
Maar met voetbal is dat voor mij anders. Dat is een uitlaatklep waar ik juist het subjectieve toelaat. Dat ‘stamgevoel’ waar ik (en ik denk velen met mij) stiekem behoefte aan heb.
 

JMD

Well-known member
Voor ik op een voetbalforum kwam was ik (Fries, Dokkum) ook voor Ajax, maar door de forum gestapo werd mij al snel duidelijk gemaakt dat dat helemaal niet kan, op je zevende op de lagere school voor Ajax kiezen en dat je hele leven volhouden.

Inmiddels verhuisd had ik geluk, mocht ik -vanuit mijn slaakamer uitzicht op de lichtmasten- voor FC Groningen zijn, maar die verhuisden en ik ook, nu moet ik van de forumpolitie voor Mamio zijn, want dat is nu de dichtstbijzijnde club. Een leeggelopen derde klasser (C) die laatste staan met 1 uit 7. Mooi klot'n, niet doorlullen, maar ik ben ondertussen ook nog steeds voor VV Dokkum, die spelen ook derde klasse (B), maar staan keurig derde. Zal wel niet toegestaan zijn, maar soms moet je gewoon schijt baan de regels hebben.
Ik weet niet, maar ik neem maar aan dat jij heel dicht bij het Gelredome woont want anders moet jij ook gewoon voor die vierde klasser zijn waar je het dichtst bij woont. Support your local scene is meer dan klakkeloos maar voor de hoogst spelende club in stad zijn. Tenminste, zo zijn de regeltjes hier.

Haha, goed stuk...

Hoe moet het dan met een jongeman die opgroeide onder de rook van het Haarlemstadion, maar toch voor PSV werd? Dat kan dan ook niet natuurlijk...
(alhoewel ik wel altijd Haarlem als '2e club' heb gehouden...)
 

zwammy

Well-known member
Jazeker, alleen bij het KPN vrouwke dan. Maar ik ga niet op vrijdagavond NAC-TOP Oss of Fortuna Sittard-NAC of whatever kijken. Amateurvoetbal zie ik liever in het echt.

NAC- Sparta is cult jongen. Daar kan uw Dokkum of Mamio niet aan tippen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik woon nu 11 jaar in Limburg, dus zodra Sporting Limburg er komt ben ik daar voor. Nu nog maar even Heerenveen dus
 

Shayman

New member
Tja, ik kan me ook niet voorstellen dat iemand geboren en getogen is in een stad met een levendige BVO kiest voor een club uit een andere stad. Met amateurvoetbal niet anders, ik kom van ouds uit een dorpje waar de lokale club 4e klasse speelde met zeker 10 clubs op fietsafstand waaronder veel Hoofdklassers maar dat was niet zo mooi als de plaatselijke trots. Zal voor iedereen wel anders zijn blijkbaar.
 

erka

Well-known member
Tja, ik kan me ook niet voorstellen dat iemand geboren en getogen is in een stad met een levendige BVO kiest voor een club uit een andere stad. Met amateurvoetbal niet anders, ik kom van ouds uit een dorpje waar de lokale club 4e klasse speelde met zeker 10 clubs op fietsafstand waaronder veel Hoofdklassers maar dat was niet zo mooi als de plaatselijke trots. Zal voor iedereen wel anders zijn blijkbaar.

Dit dus. Bij mij zo'n beetje hetzelfde verhaal (behalve dan die hoofdklassers, haha.)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Europa League 2015/2016

Ik ben opgegroeid in een wijk die eind jaren zeventig begin jaren tachtig is gebouwd. Dan mag de club uit 1889 stammen, maar de meeste omwoners die veelal uit Amsterdam, Zaanstreek maar ook Zuid-Holland hebben dan nauwelijks een band met de club. Sowieso merk je dat je als Horinees met twee ouders die uit de Zaanstreek komen dat je niet aan alle tradities van de stad of streek meedoet. Van mijn vrienden uit Hoorn komt volgens mij ook vrijwel niemand hun ouders uit Hoorn of Westfriesland. Ik ben ook pas gaan voetballen bij de amateurclub toen ik allang voor Feyenoord was en mijn vader heeft wel bij de amateurclub gevoetbald, maar dat was volgens mij nog voor mijn geboorte. De destijds hoofdklasser in de stad trok mij nou ook niet echt. Die zat in een hele andere wijk.
 
Bovenaan