Tobcoach
New member
Gelijke kansen heb ik nooit ergens gelezen.
De UEFA wil alleen het liefst maar 1 gastland per play-off, zodat ze de loting op 30 november al volledig kunnen maken. Dat gaat nu niet omdat er uit Divisies A en C 3 gastlanden komen, en er dus 2 bij elkaar in de play-off moeten zitten. Of ze dan in de halve finale of finale tegen elkaar (kunnen) spelen maakt niet veel uit. Dat scheelt alleen eventueel 5 dagen (halve finales 26 maart, finales 31 maart) om zeker te weten in welke groep ze zitten.
In de reglementen ronde de play-offs van de UEFA zie ik bovenaan blz. 5 bij 1b. staan: "To give a fair chance to all the hosts to qualify for the final tournament...". Het gaat dus inderdaad niet om een gelijke kans, maar een eerlijke kans.
Ze kunnen de play-off met 2 gastlanden ook koppelen met Wales of Finland. Nadeel is alleen dat Wales of Finland dan pas in maart weten in welke steden ze moeten spelen.
In de reglementen rond de play-offs staat op blz. 7 bij 2b. als voorbeeld dat wanneer er meerdere gastlanden in ??n play-off pad zitten, er een koppeling gemaakt kan worden met een ander play-off pad. Dat is een voorstel dat is ingediend, en nog moet worden goedgekeurd. Maar ik vermoed dat dat gaat gebeuren, zodat inderdaad Wales en Finland volgende week al weten waar ze aan toe zijn.
Reglementen: https://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/competitions/EURO/02/62/53/04/2625304_DOWNLOAD.pdf