Waarom mag Denemarken niet bij Duitsland?
Omdat Kopenhagen en Sint Petersburg de speelsteden zijn in ??n groep, en M?nchen in een andere groep.
Waarom mag Denemarken niet bij Duitsland?
Met alle duels verspeeld is dus het volgende zeker:
De playoff in 'groep B' gaat tussen Bosni?, Noord Ierland, Slowakije en Ierland.
De playoff in 'groep D' gaat tussen Georgi?, Wit Rusland, Macedoni? en Kosovo
In PO A zit sowieso IJsland, in PO C sowieso Schotland, Noorwegen en Servi?.
Deze PO's worden aangevuld met Bulgarije, Isra?l, Hongarije en Roemeni?. Omdat Schotland, Hongarije ?n Roemeni? gastland zijn kan er dus niet aan elk PO-pad 1 gastland gekoppeld worden.
De groepsindeling van het EK2020 is voorlopig als volgt:
A: Itali?
B: Belgi?, Rusland, Denemarken
C: Oekra?ne, Nederland
D: Engeland
E: Spanje, winnaar PO B
F: Duitsland
De potindeling van pot 2, 3 en 4:
2: Frankrijk, Zwitserland, Kroati?, Polen, Nederland, Rusland
3: Portugal, Turkije, Oostenrijk, Denemarken, Tsjechi?, Zweden
4: Finland, Wales + 4 PO-winnaars
Als je uit pot 3 Portugal ontloopt behoor je dus gewoon groepswinnaar te worden als NL zijnde.
Ooit geprobeerd Duits te praten in Denemarken zonder direct de grens overgezet te worden?
Vlak na rust komt Wales op 2-0
play-off A
IJsland-Hongarije/Roemeni? *
Bulgarije/Isra?l *-Israel/Hongarije *
play-off B
Bosni? Hercegovina-Noord Ierland
Slowakije-Ierland
play-off C
Schotland-Bulgarije/Isra?l/Hongarije/Roemeni? *
Noorwegen-Servi?
play-off D
Georgi?-Wit Rusland
Noord Macedoni?-Kosovo
*: loting bepaalt wie van Bulgarije, Isra?l, Hongarije en Roemeni? in play-off A moeten spelen.
De winnaar van Play-off B zal dus worden 'ingeloot' in groep E, aangezien Ierland daar samen met Spanje het gastland vormt.
Verder vraag ik me het volgende af ten aanzien van de 3 gastlanden die vanuit de Nations League C komen. Ik heb het nergens kunnen vinden in de reglementen, dus het is puur gebaseerd op een vermoeden van mijn kant.
De UEFA heeft gezegd dat ze voor de gastlanden die in de play-offs terechtkomen, gelijke kansen wil cre?ren om het eindtoernooi nog te halen.
In theorie kan het zo zijn dat Schotland (gastland) voor halve finale van de play-offs van NLC geloot wordt tegen ofwel Hongarije, ofwel Roemeni? (allebei gastlanden). Dat betekent dat ??n gastland al voor de finale uitgeschakeld zal worden.
Dat doet me geloven dat de UEFA misschien wel zal besluiten om Hongarije en Roemeni? allebei naar de play-offs van A te loodsen, zodat er in de halve finales van welk play-off pad dan ook geen twee gastlanden tegenover elkaar staan.
Als dat zo zou zijn, dan is de tegenstander van Schotland ofwel Bulgarije, ofwel Isra?l, en krijg je voor play-offs A en C de volgende mogelijkheden:
A: IJsland - Roemeni? en Bulgarije/Isra?l - Hongarije
C: Schotland - Bulgarije/Isra?l en Noorwegen - Servi?
Andere mogelijkheid om gastlanden elkaar niet tegen te laten komen in halve finales, is dat wanneer Schotland tegen Hongarije of Roemeni? geloot zou worden, ze de uitspelende teams omdraaien. Dan zou je dus kunnen krijgen dat Schotland het op moet gaan nemen tegen Servi? en Noorwegen tegen ofwel Hongarije ofwel Roemeni?.
Nogmaals, allemaal vermoedens van mijn kant. Heb nergens kunnen achterhalen of de UEFA dat zo gaat doen. We zullen vrijdag af moeten wachten om het uiteindelijk te weten. Vrijdag wordt dan ook per play-off pad bepaald welke halve finale de uiteindelijke finale mag verzorgen.
Wat in ieder geval wel duidelijk is, is dat het play-off pad dat 2 gastlanden gaat bevatten, gekoppeld gaat worden met het play-off pad D. Dit om ervoor te zorgen dat wanneer een gastland zich via de play-off plaatst, het uiteindelijk ook in de groep terecht kan komen waar ze 2 thuiswedstrijden kunnen spelen.
Bijvoorbeeld: als in play-off A allebei Hongarije (gastland groep F) en Roemeni? (gastland groep C) bevat, wordt dat pad gekoppeld aan play-off D. Als Hongarije zich zou kwalificeren voor het EK, dan komen zij in groep F en gaat de winnaar van po/D naar groep C. Als Roemeni? zich kwalificeert, gaan zij naar groep C en de winnaar van PO/D naar F. Als zowel Hongarije als Roemeni? lukt het niet om zich te kwalificeren, gaat de winnaar van PO/A naar C en de winnaar van PO/D naar F. Dit omdat Hongarije in de eindstand van de Nations League hoger is ge?indigd dan Roemeni?.
Zelfde principe geldt als in PO/C twee gastlanden terecht komen.
Verder is ook duidelijk geworden dat alleen voor de EK-groep B een loting nodig is om te bepalen welk van de de twee gastlanden 3 thuiswedstrijden mag spelen, omdat zowel Rusland als Denemarken zich rechtstreeks hebben geplaatst. In alle andere 5 groepen is al duidelijk welk gastland 3 wedstrijden thuis mag spelen: Itali? (A), Nederland (C), Engeland (D), Spanje (E), Duitsland (F).
Ooit was voetbal zo simpel …
Wanneer is de loting? Ik hou het niet meer van de spanning!
Gelijke kansen heb ik nooit ergens gelezen.De UEFA heeft gezegd dat ze voor de gastlanden die in de play-offs terechtkomen, gelijke kansen wil cre?ren om het eindtoernooi nog te halen.
In theorie kan het zo zijn dat Schotland (gastland) voor halve finale van de play-offs van NLC geloot wordt tegen ofwel Hongarije, ofwel Roemeni? (allebei gastlanden). Dat betekent dat ??n gastland al voor de finale uitgeschakeld zal worden.
Dat doet me geloven dat de UEFA misschien wel zal besluiten om Hongarije en Roemeni? allebei naar de play-offs van A te loodsen, zodat er in de halve finales van welk play-off pad dan ook geen twee gastlanden tegenover elkaar staan.
In de reglementen staat duidelijk dat de hoogst geplaatste thuis tegen de laagst geplaatste speelt en de 2e tegen de 3e. Daar kan dus niets aan veranderd worden. Voor de finales wordt er geloot welke winnaar van de halve finale mag thuisspelen.Andere mogelijkheid om gastlanden elkaar niet tegen te laten komen in halve finales, is dat wanneer Schotland tegen Hongarije of Roemeni? geloot zou worden, ze de uitspelende teams omdraaien. Dan zou je dus kunnen krijgen dat Schotland het op moet gaan nemen tegen Servi? en Noorwegen tegen ofwel Hongarije ofwel Roemeni?.
Nogmaals, allemaal vermoedens van mijn kant. Heb nergens kunnen achterhalen of de UEFA dat zo gaat doen. We zullen vrijdag af moeten wachten om het uiteindelijk te weten. Vrijdag wordt dan ook per play-off pad bepaald welke halve finale de uiteindelijke finale mag verzorgen.
Ze kunnen de play-off met 2 gastlanden ook koppelen met Wales of Finland. Nadeel is alleen dat Wales of Finland dan pas in maart weten in welke steden ze moeten spelen.Wat in ieder geval wel duidelijk is, is dat het play-off pad dat 2 gastlanden gaat bevatten, gekoppeld gaat worden met het play-off pad D. Dit om ervoor te zorgen dat wanneer een gastland zich via de play-off plaatst, het uiteindelijk ook in de groep terecht kan komen waar ze 2 thuiswedstrijden kunnen spelen.
Bijvoorbeeld: als in play-off A allebei Hongarije (gastland groep F) en Roemeni? (gastland groep C) bevat, wordt dat pad gekoppeld aan play-off D. Als Hongarije zich zou kwalificeren voor het EK, dan komen zij in groep F en gaat de winnaar van po/D naar groep C. Als Roemeni? zich kwalificeert, gaan zij naar groep C en de winnaar van PO/D naar F. Als zowel Hongarije als Roemeni? lukt het niet om zich te kwalificeren, gaat de winnaar van PO/A naar C en de winnaar van PO/D naar F. Dit omdat Hongarije in de eindstand van de Nations League hoger is ge?indigd dan Roemeni?.
Zelfde principe geldt als in PO/C twee gastlanden terecht komen.
Wanneer is de loting? Ik hou het niet meer van de spanning!