EURO 2021

ALenstra

Well-known member
Op de winterspelen was het OAR, Olympic Athletes from Russia. En er mochten geen nationale symbolen op de tenues.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De UEFA zal nog steeds geen Rusland-Oekra?ne willen, ook al is dat op neutraal terrein. Ik neem tenminste aan dat het Russische team nog wel mag meedoen.

WADA stelt een schorsing van Rusland voor alle grote sportevenementen voor, waar het EK ook onder valt. Als dat gebeurt, zal vrijwel zeker Schotland (als nummer 3 in de poule achter Rusland) de plaats van Rusland overnemen. Al verwacht ik zeker niet dat dat zal gebeuren.

UEFA zal bij de loting wel gewoon Oekra?ne en Rusland uit elkaar houden. Niet alleen is de WADA uitspraak pas begin december, Rusland kan ook nog in beroep gaan bij het CAS.

Edit: het schijnt dat die schorsing alleen verplicht zou zijn voor wereldwijde sportevenementen. Omdat het EK alleen voor Europa is, valt dat er dus niet onder. Het is aan de UEFA om de schorsing over te nemen. Die kans lijkt me nou niet echt groot...
 
Laatst bewerkt:

ALenstra

Well-known member
Brussel was ook kandidaat maar vanwege dat stadion hebben ze hun kandidatuur moeten intrekken. Met als gevolg dat Londen hun vier wedstrijden moest overnemen.
 
Bovenaan