Eten en Drinken

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hier heb je ook veel meer betaalbare goede opties vergeleken met Nederland. Mijn plaatselijke pub heeft heerlijke maaltijden, alles zelf gemaakt (de heel goedkope pubs gooien vaak gewoon iets in de magnetron, de iets duurdere niet) en goed betaalbaar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In Nederland kan je best prima pub maaltijden krijgen, maar die zijn zelden goedkoop.
 

SanMark.

Well-known member
Hier heb je ook veel meer betaalbare goede opties vergeleken met Nederland. Mijn plaatselijke pub heeft heerlijke maaltijden, alles zelf gemaakt (de heel goedkope pubs gooien vaak gewoon iets in de magnetron, de iets duurdere niet) en goed betaalbaar.

Wat vind jij betaalbaar ?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik heb in Friesland in ieder geval absoluut geen klagen. Pizzeria in Dokkum is echt top en verder kun je hier op veel plekken voor relatief weinig geld gewoon goed eten.

Voor de rest; Wat Eef zegt dus.
We gaan toch niet zeggen dat ze in Engeland ineens kunnen koken? Gordon Ramsey geeft ze niet voor niks allemaal op hun kloten daar.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Voor 15 euro kun je ook prima eten in Nederland in de kroeg/eetcafe.

En de daghap is meestal ergens rond de 10 euro.

Mijn plaatselijke pub is i.i.g. beter dan de gemiddelde pub in Engeland. Als ik gasten meeneem, ongeacht of ze Nederlands of Engels zijn, vinden ze het vaak heel erg goed voor dat geld. Er zal best in goede Nederlandse eetcaf?s ook voor dat geld goed te eten zijn, maar ik heb in ieder geval niet te klagen met zoiets direct om de hoek. :duim:

We gaan toch niet zeggen dat ze in Engeland ineens kunnen koken? Gordon Ramsey geeft ze niet voor niks allemaal op hun kloten daar.
Haha, de standaard vooroordelen. Engels eten kan heel goed zijn, je moet alleen weten wat je bestelt en waar, want er zit genoeg troep tussen. Maar je hebt ook zoveel spotgoedkope pubs e.d., die bijvoorbeeld 2 maaltijden voor ? 5 aanbieden, dan weet je eigenlijk van te voren dat het niet veel kan zijn voor zo weinig geld.
 

erka

Well-known member
Zeker in Nederland kun je ook prima eten. Met een eetcafe is niks mis. Maar toch vond ik het in de grotere Duitse steden meer, lekkerder en goedkoper dan hier in de stad.
 

Shayman

New member
Zelfs in slaapstad Lelystad heb ik keuze uit 50+ restaurants die bezorgen en nog zeker net zoveel waar je alleen kan afhalen of om te gaan zitten dus de prutzooi wordt snel genoeg gesaneerd.

Vandaag nog even snel met Shaywoman en haar moeder besteld; 2x T-bone en 1x kip (alles met salade en goede aardappeltjes) en voor € 50 inclusief fooi goed en lekker voor elkaar dus weer een blijvertje erbij.
 

SanMark.

Well-known member
Mijn plaatselijke pub is i.i.g. beter dan de gemiddelde pub in Engeland. Als ik gasten meeneem, ongeacht of ze Nederlands of Engels zijn, vinden ze het vaak heel erg goed voor dat geld. Er zal best in goede Nederlandse eetcaf?s ook voor dat geld goed te eten zijn, maar ik heb in ieder geval niet te klagen met zoiets direct om de hoek. :duim:
.

Dat is niet wat je eerst beweerde.


Hier heb je ook veel meer betaalbare goede opties vergeleken met Nederland

Want 10 pond vind ik nou niet zo spectaculair veel goedkoper als in Nederland. En zoals al gezegd een goede daghap zit je rond de 10 euro.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Voor 15 euro kun je ook prima eten in Nederland in de kroeg/eetcafe.

En de daghap is meestal ergens rond de 10 euro.

In Amsterdam lukt het meestal niet voor 10 euro, maar voor rond de 10 pond/15 euro eet je prima. Daarnaast de laatste jaren een fantastisch bier aanbod in vrijwel ieder Amsterdams caf?.
 

SanMark.

Well-known member
In Amsterdam lukt het meestal niet voor 10 euro, maar voor rond de 10 pond/15 euro eet je prima. Daarnaast de laatste jaren een fantastisch bier aanbod in vrijwel ieder Amsterdams caf?.


Zoals het in Londen waarschijnlijk ook niet lukt om voor 10 Pond te eten.
 

JMD

Well-known member
Zoals het in Londen waarschijnlijk ook niet lukt om voor 10 Pond te eten.

Hoogstens bij de McDonalds/Burger King inderdaad... Als je 'fatsoenlijk' wil eten is Londen heel duur.
Gek genoeg is het in Parijs in Quartier Latin (studentenwijk) juist wel weer goedkoop eten, in oktober at ik voor nog geen 10 euro een flink bord pasta met een biefstuk weg (gekke combinatie, maar dat stond daar op de menukaart). Enige nadeel is dat in Parijs het drinken verschrikkelijk duur is, een cola is al minstens 4 euro.
 

inhethoekje

Active member
Hoogstens bij de McDonalds/Burger King inderdaad... Als je 'fatsoenlijk' wil eten is Londen heel duur.
Gek genoeg is het in Parijs in Quartier Latin (studentenwijk) juist wel weer goedkoop eten, in oktober at ik voor nog geen 10 euro een flink bord pasta met een biefstuk weg (gekke combinatie, maar dat stond daar op de menukaart). Enige nadeel is dat in Parijs het drinken verschrikkelijk duur is, een cola is al minstens 4 euro.

JMD,pasta met biefstuk is niet raar.
 

SanMark.

Well-known member
Dat heb ik vanavond nog klaar gemaakt.

Biefstukpuntjes gemarineerd in sojasaus ketjap knoflook en wasabi met champignons rode ui en penne.
 
Bovenaan