Eredivisie: Speelronde 6 en vier inhaalpotjes

Hups

• Totaal aantal stemmers
    7

JMD

Well-known member
Ik had het over een nederlaag. Ook al sta je met 1-0 voor.
Dat uitspelen heb ik over zitten nadenken maar eigenlijk verdient die club gewoon om te verliezen. In de meeste gevallen gebeurd dat gelukkig ook. Daarnaast vrees ik gewoon dat het gajes dan buiten blijft hangen.
Maar dat deed dat gajes gisteren toch ook?
Ik snap echt niet wat het verschil is tussen: 'we staken definitief', gevolg: publiek moet weg en
'we staken nu, wachten tot het stadion leeg is en we gaan verder', want ook dan moet het publiek weg

De Wolf

Well-known member
Ik snap echt niet wat het verschil is tussen: 'we staken definitief', gevolg: publiek moet weg en
'we staken nu, wachten tot het stadion leeg is en we gaan verder', want ook dan moet het publiek weg
Als dat een optie was geweest hadden ze dat gisteren wel gedaan. Ik vrees dat de ME een vak leeg moet vegen.

Forza AZ

Well-known member
Excelsior Maassluis - FC Volendam had helemaal nog geen datum staan dus die kan gewoon een week naar voren of achteren.
Dan benadeel je ook Excelsior Maassluis, die dan een bekerwedstrijd tegen een profclub moeten spelen op een avond waarop CL gespeeld wordt. Dat kan zomaar een hoop toeschouwers schelen.

JMD

Well-known member
Dan benadeel je ook Excelsior Maassluis, die dan een bekerwedstrijd tegen een profclub moeten spelen op een avond waarop CL gespeeld wordt. Dat kan zomaar een hoop toeschouwers schelen.
Mwah, bij die amateurclubs leeft de beker vaak heel erg. Zolang het duel niet op een avond staat dat Feyenoord CL speelt (gezien de nabijheid van Rotterdam zullen er best wat Feyenoord supporters onder de Excelsior Maassluis supporters zitten) zal dat wel loslopen.Dat verkoopt wel uit.

Pieros

Active member

Het verschil is dat wanneer er verder gespeeld gaat worden in een leeg stadion er nog wel iets gebeurt in het stadion. Dit trekt toch weer mensen aan (denk maar aan wedstrijden tijdens de coronaperiode), terwijl wanneer het definitief gestaakt wordt en ook niks meer gaat gebeuren in het stadion er daardoor toch grote groepen mensen naar huis gaan.

Joost

Well-known member

De Wolf

Well-known member
Misschien dat ze eens om tafel moeten gaan hoe ze in dit soort situaties de boel willen oplossen. Kan bijvoorbeeld volgende dag ergens in de ochtend. Desnoods op een afgesloten veldje in Zeist. Kan net zoals in Italië de saboterende club een nederlaag geven.

De kans lijkt mij nihil maat stel dat PSV komende zaterdag de boel saboteerd tegen Volendam dan zit de KNVB met een nog groter probleem. Die wedstrijd kan moeilijk verschoven worden naar doordeweeks vanwege Europese wedstrijden.

Forza AZ

Well-known member
Kan net zoals in Italië de saboterende club een nederlaag geven.
Daarmee kun je een 3e club benadelen die dan ineens een concurrent gratis 3 punten ziet krijgen. Dat lijkt me juist de grootste vorm van competitievervalsing. Je zal daardoor maar degraderen of een Europese plek mislopen.

Uitspelen is de beste optie, maar dan misschien wel in combinatie met punt(en) in mindering voor de saboterende club.

Joost

Well-known member
Misschien dat ze eens om tafel moeten gaan hoe ze in dit soort situaties de boel willen oplossen. Kan bijvoorbeeld volgende dag ergens in de ochtend. Desnoods op een afgesloten veldje in Zeist. Kan net zoals in Italië de saboterende club een nederlaag geven.

De kans lijkt mij nihil maat stel dat PSV komende zaterdag de boel saboteerd tegen Volendam dan zit de KNVB met een nog groter probleem. Die wedstrijd kan moeilijk verschoven worden naar doordeweeks vanwege Europese wedstrijden.
Het is niet logisch om gedrag van een willekeurige derde van invloed te laten zijn op een voetbalwedstrijd. Clubs en spelers van Ajax zijn net zo goed slachtoffer van dit gedrag. Dat het 0-3 voor Feyenoord staat is volstrekt niet relevant.

Joost

Well-known member
Daarmee kun je een 3e club benadelen die dan ineens een concurrent gratis 3 punten ziet krijgen. Dat lijkt me juist de grootste vorm van competitievervalsing. Je zal daardoor maar degraderen of een Europese plek mislopen.

Uitspelen is de beste optie, maar dan misschien wel in combinatie met punt(en) in mindering voor de saboterende club.
Dit gebeurde in Frankrijk afgelopen seizoen. Bordeaux v Rodez werd in de eerste helft bij 0-1 gestaakt en de Franse bond besloot dat het ook de eindstand werd. Gevolg was dat Rodez met die 3 punten van een degradatieplek naar een veilig plaats ging en Annecy in de degradatiezone kwam.

Uiteindelijk kreeg Sochaux geen licentie en werd Annecy gered maar dit soort zaken moet je niet willen.

De Wolf

Well-known member
Uiteindelijk is elke oplossing beroerd. Het liefste wil je die wedstrijd nog dezelfde dag uitspelen maar betwijfel het of iedereen dan wel vrijwillig vertrekt. Het komt er dus op neer dat de uitspelende club nog een keer moer reizen. Nou valt Rodez naar Bordeaux nog wel mee maar dat had ook Lille kunnen zijn.

Het beroerde is nu dat Volendam ook wordt meegetrokken omdat het programma eenmaal overvol zit. PSV heb ik als voorbeeld genoemd omdat daar je daar niet ontkomt aan over de wedstrijd tillen of je moet het nog zondagochtend doen.

Max

Administrator
Forumleiding
Het is niet logisch om gedrag van een willekeurige derde van invloed te laten zijn op een voetbalwedstrijd. Clubs en spelers van Ajax zijn net zo goed slachtoffer van dit gedrag. Dat het 0-3 voor Feyenoord staat is volstrekt niet relevant.

Die invloed hebben ze al. Twee jaar geleden was de situatie omgekeerd. Speelde Ajax CL op dinsdag en Feyenoord CoL op donderdag. Pijpje was leeg zoals die ook zondag bij Ajax leeg raakte. Was wel lekker geweest als we een break hadden gehad en het laatste half uur met een weer uitgeruste Sinisterra, Dessers en Toornstra hadden kunnen uitspelen met een 1-2 voorsprong.

Nu had Ajax dat nadeel en dat is nu opgeheven door als supporters de wedstrijd even te pauzeren. We gaan woensdag ergens een gevoel krijgen in hoeverre er ook een beloning komt. Als Feyenoord in tegenstelling tot zondag wel in vorm is en Ajax gewoon nog steeds het Steijn systeem uitvoert, dan zal het waarschijnlijk uiteindelijk weinig invloed hebben. Nu de wedstrijd nu al wordt uitgespeeld en niet met een andere trainer die wel kundig is, is de invloed gelukkig beperkter.

Max

Administrator
Forumleiding
Wil je Steijn niet zo beledigen? Die moet het ook maar met dit materiaal doen.

Ik heb er zelf niet opgelet, maar volgens de mensen die ervoor worden betaald zoals die van VI was Slot actief bezig met zijn elftal bijstellen tijdens de onderbrekingen en hield Steijn het bij het briefje in de kleedkamer. Dus van dat doen is niet echt sprake.

Bovenaan