Eredivisie ronde 4

JMD

Well-known member
Dit zag je vorige week al gebeuren, toen kwamen we nog goed weg. Na rust heeft grunn toen echt heel wat kansen gehad...

Dit psv is echt minder dan vorig seizoen, tegen Eagles kwam je nog goed weg. Tegen Twente de mazzel van een Twente uit vorm, tegen Sparta geholpen door een vroege voorsprong en vorige week door die snelle goals na rust...

Na de interlands nec uit en Ajax thuis. Die topper wordt de lamme tegen de blinde als het zo doorgaat

JMD

Well-known member
Ajax overtuigt niet, psv niet, Feyenoord niet. Kan dit dan een seizoen worden met een andere kampioen dan de traditionele top drie?

(Ik zet overigens mijn geld nog steeds op psv, maar dat het slechter gaat dan de afgelopen seizoenen aan het begin is duidelijk.)

Mario

Well-known member
Forumleiding
Welnee, de kampioen komt gewoon uit de top 3. We zijn pas 4 wedstrijden onderweg. Wie dan? AZ? Twente?

Ik heb tot op heden alleen PSV gezien, en ook nog maar 2 wedstrijden ivm de vakantie. Tot op heden wordt ik daar niet vrolijk van. Vorige week was het defensief een drama, vandaag was de hele wedstrijd een drama. Teveel wisselingen deze zomer, dat heeft wellicht tijd nodig. Maar zet Olij eens op goal en Bajraktarevic in de basis ipv Man. Hopelijk krijgt Bosz dit elftal op tijd op de rails. De interland periode komt wat dat betreft ongelegen.

JMD

Well-known member
Vreemde speelronde. Feyenoord zal dan ook wel verliezen zoals zo vaak.
Wordt dus gewoon 0-2... ;)
Want ook vreemde speelrondes houden soms ineens op en juist als iedereen dan een vervolg verwacht gebeurt dat niet.

De interland periode komt wat dat betreft ongelegen.
Of juist niet. Even de koppies leeg. Want met 8 weken continu trainen is de selectie/spel ook niet beter geworden. Ik heb geen oefenduels gezien (simpelweg omdat ik die nooit kijk, het ontbreekt aan het belangrijkste van het spel, de spanning van het resultaat plus dat je nooit weet of de tegenstander het meer/minder serieus neemt enz), maar van de rest werd ik idd ook niet vrolijk. Eigenlijk alleen de op papier lastigste pot win je het simpelst (zelfs zonder tegengoal en volgens mij had Twente ook geen echte kansen), de overige 4 duels (nota bene in het Philips Stadion) zijn allemaal grotendeels zwakke duels geweest.
Na PSV - Sparta werd ik hier bekritiseerd omdat ik kritiek durfde te hebben op PSV. Ze hadden immers simpel gewonnen en ik was alleen tevreden over het kwartier na rust. Hoe durfde ik dat te zeggen dat het wel aardig was maar niet meer dan dat enz... Nou precies om wat je de weken erna zag gebeuren, we troffen een Sparta nog niet in vorm, hadden mazzel met 2 blunders van Drommel en voor de rest was het (op het kwartier na rust na toen het écht goed was) niet goed. Die lijn is doorgezet. Na 5 officiële duels (waarbij ik de JCS dan even als officieel duel tel) is alleen dat kwartier na rust tegen SParta écht goed geweest, het do-or-diespel in de laatste 10 minuten tegen Go Ahead leverde 2 goals op en de start na rust tegen Grunn ook (waar we niet eens echt goed speelden).
En PSV wint ook vaak op basis van individuele klasse (zeker vorige week), als dat dan niet lukt is dit PSV niet beter dan dit Ajax (dat minder individuele klasse heeft dan PSV)

En verder: als PSV dan toch een keer moet verliezen dit seizoen, dan maar tegen Telstar, die gun ik het echt. Ik kom daar al een jaar of 6 af en toe (vroeger niet, mijn 2e club was altijd Haarlem...) en het is echt een leuke en sympathieke club. Die gun ik het handhaven wel.

JMD

Well-known member
Even terzijde: hoorde vanavond op de Radio dat het uitshirt van Telstar door het AD verkozen is tot het mooiste uitshirt van het betaald voetbal. Ik vraag me echt af waarom, zo'n 13 in een dozijnshirt. Ik vind bv het uitshirt dat Ajax vandaag aanhad (dat Van Goghshirt) zoveel mooier en ook PSV heeft dit seizoen echt een fraai uitshirt

JMD

Well-known member
Ik zie nu de 0-2, maar is dat geen buitenspel? De bal lijkt na die (ingestudeerde?) corner van een Telstarspeler doorgekopt te worden naar die Telstarspeler vlak voor Kovar.

JMD

Well-known member
Ik heb PSV niet live gezien (was dansen vanavond), en van Ajax vanmiddag de laatste 5 minuten (had familiebarbecue), maar van Ajax werd ik al helemaal niet vrolijk (of misschien als PSV-supporter juist wel :p), daar zag je 0 wil om te winnen de laatste minuten. En waarom speelde Volendam in hemelsnaam in het wit? Ik keek op mijn telefoonscherm en het duurde even voordat ik doorhad wie nou Ajax was en wie Volendam. (wat al genoeg zegt over het spel van Ajax als je dat zo niet eens kon zien)

stc

Well-known member
Ik heb PSV niet live gezien (was dansen vanavond), en van Ajax vanmiddag de laatste 5 minuten (had familiebarbecue), maar van Ajax werd ik al helemaal niet vrolijk (of misschien als PSV-supporter juist wel :p), daar zag je 0 wil om te winnen de laatste minuten. En waarom speelde Volendam in hemelsnaam in het wit? Ik keek op mijn telefoonscherm en het duurde even voordat ik doorhad wie nou Ajax was en wie Volendam. (wat al genoeg zegt over het spel van Ajax als je dat zo niet eens kon zien)
PSV was echt slecht. Veerman was verantwoordelijk voor de 0-2. Dest leverde alles in. v Bommel was slecht. Kover slecht. Niemand was goed.

Bovenaan