Pascallovic
Well-known member
1-1 opa Seuntjens.
Nou, moeizame maar wel verdiende overwinning voor Ajax. Groningen kan aanvallend ook echt helemaal niks.
Alleen die arbitrage. Ajax kwam aantal keer goed weg, vind ik.
Zowel die goal als de penalty zou andersom juist niet resp. wel gegeven zijn.
Je zou verwachten dat hij met zijn ervaring zich tegen dergelijke trucjes kan wapenen. Ook heb ik vooral voor rust met regelmaat Ajacieden gefrustreerd bij de scheidsrechter zien klagen. Volgens mij deed FC Groningen precies wat het moest doen, wetende dat er een betere tegenstander op bezoek komt, die een druk programma hebben en het minder van fysiek moeten hebben.
Je zou verwachten dat hij met zijn ervaring zich tegen dergelijke trucjes kan wapenen. Ook heb ik vooral voor rust met regelmaat Ajacieden gefrustreerd bij de scheidsrechter zien klagen. Volgens mij deed FC Groningen precies wat het moest doen, wetende dat er een betere tegenstander op bezoek komt, die een druk programma hebben en het minder van fysiek moeten hebben.
Maar Groningen komt goed weg als Ziyech alleen op de keeper af gaat en ten onrechte terug gevlagd wordt wegens vermeend buitenspel.
Die goal vond ik niet veel aan de hand, Handwerker houdt Huntelaar eerst vast, als die gaat liggen kan Tadic zich klaar maken voor een penalty. Huntelaar komt los en Handwerker gaat bij heel licht contact liggen. Wat Buijs al zegt, hij had daar wat mannelijker moeten reageren. Die handsbal, tsja, daar leggen ze hem soms voor op de stip. En (godzijdank) soms ook niet. Ik vond niet dat ie er veel voordeel uit haalde, dus prima beslissing. Maar ik ben sowieso tegen een penalty voor elk licht contact in de 16 of elk per ongeluk balletje op een bovenarm.
Maar die goal had echt afgekeurd moeten worden vind ik. Ik durf er wel een fles whisky op te zetten dat andersom het wel was afgekeurd.