Eredivisie Ronde 31

Eredivisie Ronde 31

• Dapp're strijders fier en koen

Stemmen: 6 75,0%
  • Glorie onzer Amstelstad

Stemmen: 4 50,0%
  • Club der dappere Meerse helden

Stemmen: 5 62,5%
  • Ajax

Stemmen: 5 62,5%

• Totaal aantal stemmers
    8
  • Opiniepeiling gesloten .

Abubakari

Well-known member
Sodemieter... 10 jaar ouder geworden van de spanning en bij de 0-1 per ongeluk loeihard JAAAAAAA!!!!! zitten schreeuwen in een vak vol Groningers. Het ouwe wijf voor me wierp me een niet heel lieve blik toe. Daarna nog een dik kwartier zweet in de handen en vrouwen en kinderen eerst voetbal om met een grijns van oor tot oor de Euroborg te verlaten. Als je deze potjes ook wint wordt je kampioen. Sowieso is Groningen natuurlijk een kutploeg om tegen te spelen, uberstug en 80 minuten lang met zijn elven voor de goal hangen en tijdrekken, weinig goals tegen, dus het was te verwachten dat het zwaar ging worden.
Anyway. Nog 3 keer winnen en we zijn kampioen.

Bernardo

Well-known member
Henkie kan zich gaan opmaken voor de play offs. Nou maar hopen dat we niet tegen elkaar komen, mochten wij het halen.

Abubakari

Well-known member
Nou, moeizame maar wel verdiende overwinning voor Ajax. Groningen kan aanvallend ook echt helemaal niks.

Alleen die arbitrage. Ajax kwam aantal keer goed weg, vind ik.
Zowel die goal als de penalty zou andersom juist niet resp. wel gegeven zijn.

Maar Groningen komt goed weg als Ziyech alleen op de keeper af gaat en ten onrechte terug gevlagd wordt wegens vermeend buitenspel.

Die goal vond ik niet veel aan de hand, Handwerker houdt Huntelaar eerst vast, als die gaat liggen kan Tadic zich klaar maken voor een penalty. Huntelaar komt los en Handwerker gaat bij heel licht contact liggen. Wat Buijs al zegt, hij had daar wat mannelijker moeten reageren. Die handsbal, tsja, daar leggen ze hem soms voor op de stip. En (godzijdank) soms ook niet. Ik vond niet dat ie er veel voordeel uit haalde, dus prima beslissing. Maar ik ben sowieso tegen een penalty voor elk licht contact in de 16 of elk per ongeluk balletje op een bovenarm.

Reinoud

Well-known member
Reactie van Handwerker na afloop was alles zeggend. Ik voelde contact dus ben gaan liggen. Terechte beslissing van de scheids. Neemt niet weg dat Ajax heel goed weg is gekomen.

Pascallovic

Well-known member
Je zou verwachten dat hij met zijn ervaring zich tegen dergelijke trucjes kan wapenen. Ook heb ik vooral voor rust met regelmaat Ajacieden gefrustreerd bij de scheidsrechter zien klagen. Volgens mij deed FC Groningen precies wat het moest doen, wetende dat er een betere tegenstander op bezoek komt, die een druk programma hebben en het minder van fysiek moeten hebben.

PES5

Administrator
Forumleiding
Je zou verwachten dat hij met zijn ervaring zich tegen dergelijke trucjes kan wapenen. Ook heb ik vooral voor rust met regelmaat Ajacieden gefrustreerd bij de scheidsrechter zien klagen. Volgens mij deed FC Groningen precies wat het moest doen, wetende dat er een betere tegenstander op bezoek komt, die een druk programma hebben en het minder van fysiek moeten hebben.

Precies dit Pascallovic. Helemaal mee eens.

Maar het is natuurlijk niet voor het eerst dat Tadic op deze manier aan het jammeren is.

Max

Administrator
Forumleiding
Tadic maakte weer een perfecte schwable. Ook niet echt respectvol richting zijn ex-werkgever.

Joost

Well-known member
Maar Groningen komt goed weg als Ziyech alleen op de keeper af gaat en ten onrechte terug gevlagd wordt wegens vermeend buitenspel.

Die goal vond ik niet veel aan de hand, Handwerker houdt Huntelaar eerst vast, als die gaat liggen kan Tadic zich klaar maken voor een penalty. Huntelaar komt los en Handwerker gaat bij heel licht contact liggen. Wat Buijs al zegt, hij had daar wat mannelijker moeten reageren. Die handsbal, tsja, daar leggen ze hem soms voor op de stip. En (godzijdank) soms ook niet. Ik vond niet dat ie er veel voordeel uit haalde, dus prima beslissing. Maar ik ben sowieso tegen een penalty voor elk licht contact in de 16 of elk per ongeluk balletje op een bovenarm.

Ik ven het volledig met je eens dat al die balletjes die per ongeluk op een arm belanden na bijvoorbeeld een verkeerde aanname geen hands hoeven te zijn. Maar het is gewoon een feit dat daarvoor door de arbitrage wordt gefloten. Op het middenveld had Tagliafico op zeker een vrij trap tegen gekregen dus een beetje consequentie kan geen kwaad.

Huntelaar had gewoon direct rood moeten hebben en dan was hij dit seizoen klaar geweest in Nederland. Nu komt hij goed weg met 1 wedstrijdje schorsing.

Na de introductie van de VAR was het te hopen dat de topclubs wat minder voordeel zouden hebben met wat gekleurde arbitrage. Nu checken ze een beslissing en staan vervolgens glashard onzin te vertellen voor de camera?s.

erka

Well-known member
Die handssituatie, oke, daar kan ik in meegaan. En Ziyech was inderdaad geen buitenspel. Maar die goal had echt afgekeurd moeten worden vind ik. Ik durf er wel een fles whisky op te zetten dat andersom het wel was afgekeurd.

Dat jammeren van Tadic....tja. Het mooie aan dit Ajax is dat de jonge jongens zoals De Ligt en De Jong juist niet arrogant zijn, laat hen een voorbeeld zijn voor Tadic.

Maasveld

Well-known member
Maar die goal had echt afgekeurd moeten worden vind ik. Ik durf er wel een fles whisky op te zetten dat andersom het wel was afgekeurd.

Het was een beetje worstelen van beide kanten waarin Huntelaar de sterkste was. Als ie hem had afgekeurd was het een penalty geweest. Ik zou me eerder druk maken over die assist van Zeefuik.

Batigoal

Well-known member
Higler liet de hele wedstrijd het mannelijke voetbal van Groningen doorgaan. Zou wel erg raar en inconsequent zijn als hij het mannelijke duel tussen Handwerker en Huntelaar wel had afgefloten. Juist een uitstekende beslissing in de lijn van de rest van de pot. Vind daar minder twijfel aan dan de penalty die we gewoon tegen hadden moeten krijgen.

Bovenaan