Lees meer
www.vi.nl
Interessant artikel, waar ik (als roostermaker op een middelbare school) veel in herken. Mijn werk is kort door de bocht precies hetzelfde als ik aan het roosteren ben, dan is het ook af en toe de 'automaat' stopzetten en gaan klooien aan de eisen.
Overigens wordt het volgend seizoen idd een groot probleem, want doordat er dan meer CL/EL/ECL gespeeld wordt verkleint het aantal dagen waarop toppers gespeeld kunnen worden. Niet voor niks staat er al jaren een topper half september, dat is het weekend na Europees voetbal, in een week voor Europees voetbal kan een topper niet omdat Feyenoord zeker CL speelt en PSV misschien en dan kunnen zij op dinsdag spelen, en een topper moet op zondag. Dit jaar kan het dan altijd nog het weekend na zo'n Europese week omdat er dan altijd de week daarna een midweek voor de nationale competities (wij vullen dat in met beker) is. Volgend seizoen heb je opeenvolgende weken met Europees voetbal, dus zou zo'n duel als Ajax - Feyenoord alleen in het laatste weekend voor een interlandbreak kunnen. Idem voor de andere toppers. Het speelschema zal er alleen maar nog onevenwichtiger van worden...