Eredivisie 2023-2024

De Wolf

Well-known member
De speeldagenkalender van het betaald voetbal voor het seizoen 2023/’24 is door het competitiebestuur betaald voetbal vastgesteld. De Eredivisie en de Keuken Kampioen Divisie beginnen allebei in het weekend van vrijdag 11 tot en met zondag 13 augustus 2023.

Een week eerder staat de Johan Cruijff Schaal op het programma, de traditionele seizoenstart tussen de landskampioen en de bekerwinnaar van het voorgaande seizoen. De laatste wedstrijden van het seizoen 2023/’24 staan gepland voor zondag 2 juni 2024.

De laatste twee speelrondes in de Eredivisie vinden plaats op zondag 12 mei en zondag 19 mei, de laatste twee speelrondes in de Keuken Kampioen Divisie op vrijdag 3 mei en vrijdag 10 mei.

CD94DBA8-C95B-4B9F-8CE9-3BE98A297B59.jpeg
 

JMD

Well-known member
Maar 1 midweekse ronde voor de eredivisie en helemaal geen voor de KKD-clubs. Voor de KKD-clubs is het simpel, elke week een duel, op de winterstop na. (en ongetwijfeld gaan er clubs niet willen spelen tijdens internationale breaks)
 

JMD

Well-known member
Zo, deze kan omhoog geschopt worden.
Momenteel zijn dus 17 van de 18 clubs bekend die volgend seizoen in de eredivisie uit gaan komen. De laatste club wordt (of blijft) dus FC Emmen, Almere City, NAC Breda of VVV Venlo.

Vorig seizoen werd het competitieprogramma al op 14 juni gepresenteerd, maar was de competitie ergens eind mei klaar volgens mij. Dus nu zal het programma verwacht ik ergens eind juni bekend worden.
 

Mommiej

Well-known member
Vorig seizoen werd het competitieprogramma al op 14 juni gepresenteerd, maar was de competitie ergens eind mei klaar volgens mij. Dus nu zal het programma verwacht ik ergens eind juni bekend worden.
Toen was ADO - Excelsior 29 mei, waarna alle ploegen dus bekend waren en duurde het 16 dagen voor het bekend werd. Nu is laatste wedstrijd 11 juni, dus wordt of laatste week juni of anders eerste week juli uiterlijk
 

Mario

Well-known member
"de nieuwe wedstrijdbal, die volgens de makers een eerbetoon is aan de verbindende kracht van het Eredivisie-voetbal. De drie primaire kleuren van onze ogen, bruin, blauw en groen, komen terug in het ontwerp."

Ik verbaas mij altijd over de diepe gedachte achter een voetbal, het is gewoon een bal ... met kleurtjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ik verbaas mij altijd over de diepe gedachte achter een voetbal, het is gewoon een bal ... met kleurtjes.
Dat is toch normaal in zo'n artistiek/ontwerpwereldje. Ze krijgen een bak geld om met een idee te komen, dan moet je er wel een BS-verhaal aanhangen natuurlijk anders denkt men dat het het geld voor het ontwerp niet waard is.

Overigens vind ik het ontwerp niet lelijk, ook afgelopen seizoen was die fraai. Het seizoen daarvoor met die tatoeages ofzo vond ik hem wel spuuglelijk. De allermooiste vind ik nog altijd die bal met alle clubs erin verwerkt die ooit eredivisie gespeeld hebben.
 

Pieros

Active member
Dat is toch normaal in zo'n artistiek/ontwerpwereldje. Ze krijgen een bak geld om met een idee te komen, dan moet je er wel een BS-verhaal aanhangen natuurlijk anders denkt men dat het het geld voor het ontwerp niet waard is.
Gewoon geen bak geld meer voor uitgeven. Er is toch niemand in de voetbalwereld die op zo’n verhaal zitten te wachten of een speler die bij een ingooi de bal opraapt en denk: “Verrek, dat zijn verbindende kleuren.”
 

JMD

Well-known member
Gewoon geen bak geld meer voor uitgeven. Er is toch niemand in de voetbalwereld die op zo’n verhaal zitten te wachten of een speler die bij een ingooi de bal opraapt en denk: “Verrek, dat zijn verbindende kleuren.”
Eens. Maar ja, de commercie he...

Niemand zit ook te wachten op het feit dat elk jaar een club een nieuw thuisshirt presenteert dat een net iets dikker baantje van 1 kleur heeft ofzo...
 

ALenstra

Well-known member
In principe 28 juni. Maar RTV Utrecht meldt dat FC Utrecht op de eerste dag naar Almere City moet.
 

Jef400

Well-known member
Schijnt een lek te zijn geweest. Maar die was er vorig jaar ook en daar bleek niets van te kloppen. Dus het is even afwachten.
 

JMD

Well-known member
Top 4 start met een thuiswedstrijd.


Bekijk bijlage 761891
Dat zou dan voor het eerst in een hele lange tijd zijn dat PSV 2x op rij met een thuiswedstrijd start... :)
Zo op het eerste oog een weinig spectaculaire openingsronde

En PSV - FC Utrecht was eind jaren 80/begin jaren 90 zo ongeveer de standaard opening van het seizoen... Als we net zo succesvol worden als toen hoor je mij niet klagen. :p
 
Bovenaan