Eredivisie 2020-2021

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik gok dat er echt wel een reden is voor Fox om zondag (en maandag?) om 20:00 te kiezen en zaterdag om 19:45 te laten varen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Klopt. Maar als ze een grotere verspreiding van duels willen zullen ze toch echt over de brug moeten komen...

Als een auto ineens extra dingen krijgt betaal je er toch ook extra voor???

Eh, nee. Fox geeft jouw een auto en dan moet je niet zeuren als ze er iets voor terug willen. Dat je dan bijvoorbeeld wielen krijgt die je niet mooi vindt is helaas pindakaas.
 

De Wolf

Well-known member
Vanaf 1 september kan er weer publiek worden toegelaten bij wedstrijden in het betaalde voetbal. Dit adviseert het Outbreak Management Team aan de regering. Mits de clubs zich aan strikte voorwaarden houden. Zo moet de 1,5 metermaatregel worden gehandhaafd in het stadion, maar ook bij de in- en uitgang. Verder zijn spreekkoren niet toegestaan vanwege het gevaar op coronabesmetting, meldt De Telegraaf.

Vandaag zal het kabinet beslissen of het meegaat in het advies en de stadions per 1 september daadwerkelijk openstelt. Gaat het licht op groen, dan betekent dit voor de meeste Eredivisie- en Eerste Divisieclubs dat zij ongeveer een derde deel van de stadioncapaciteit kunnen vullen met supporters.

Ik dacht dat spreekkoren altijd al verboden waren :cool:
 

De Groene Scout

Well-known member
Echt een prachtige uitleg "spreekkoren zijn verboden vanwege het besmettingsgevaar"
- dus nromaal mogen ze wel?
- je mag dus wel de hele wedstrijd liedjes zingen, maar geen spreekkoren?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je doet net of supporters en sponsoren niets betalen.

Dat is inderdaad flauwekul. Alleen al de seizoenkaarthouders bij Feyenoord zullen meer opleveren dan die 10,3 miljoen euro TV gelden. Gemiddelde seizoenkaart kost laag ingeschat 350 euro en we hadden vorig jaar volgens mij 31.000 seizoenkaarthouders. Dan zit je al over die 10,3 miljoen euro heen. Men nuttigt nog wat te vreten en koop wat prularia. Lijkt mij dat de bezoekende supporter ook een factor is. Dan kopen er ook nog mensen losse kaarten voor wedstrijden...

Nee om supporters alleen te zien als decor van Fox, dat is wat kort door de bocht.
 

Joost

Well-known member
En verder moet men ook niet onderschatten dat op zondagavond vaak bv ook Barcelona of Real speelt. Dat zijn flinke kijkerskanonnen, zeker bij de jeugd, en die gaan dan echt niet eredivisie kijken. Ja misschien wel als het een topper is, maar voor bv Utrecht - PEC gaat men echt niet kijken...

Er kijkt echt nauwelijks iemand naar buitenlandse competitieduels. Nu zijn het wel wat meer mensen maar in weekenden dat de Eredivisie speelt trekken die duels veel minder kijkers dan de Eredivisie. En dan heb ik het over duels op ZiggoSport en Fox1 die bij Ziggo of KPN zonder abonnement te zien zijn.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dat is inderdaad flauwekul. Alleen al de seizoenkaarthouders bij Feyenoord zullen meer opleveren dan die 10,3 miljoen euro TV gelden. Gemiddelde seizoenkaart kost laag ingeschat 350 euro en we hadden vorig jaar volgens mij 31.000 seizoenkaarthouders. Dan zit je al over die 10,3 miljoen euro heen. Men nuttigt nog wat te vreten en koop wat prularia. Lijkt mij dat de bezoekende supporter ook een factor is. Dan kopen er ook nog mensen losse kaarten voor wedstrijden...

Nee om supporters alleen te zien als decor van Fox, dat is wat kort door de bocht.
Waarom dan naar FOX luisteren? Zeg dan nee, als club zijnde.
 

JMD

Well-known member
Eh, nee. Fox geeft jouw een auto en dan moet je niet zeuren als ze er iets voor terug willen. Dat je dan bijvoorbeeld wielen krijgt die je niet mooi vindt is helaas pindakaas.
Ehh, nee.
FOX blijft hetzelfde betalen en wil daar nu meer voor hebben... Dus moeten ze bijbetalen.

Of eis jij bij de autoverkoper ook extra gadgets zonder dat je er voor moet bijbetalen. Of eis jij bij de groenteboer ook een extra krop sla voor niks omdat je al 3 komkommers gekocht hebt?

Als ze meer willen moeten ze bijbetalen. Simpel.
FOX betaalt al 6 jaar ofzo hetzelfde maar eist steeds meer....
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

JMD

Well-known member
Er kijkt echt nauwelijks iemand naar buitenlandse competitieduels. Nu zijn het wel wat meer mensen maar in weekenden dat de Eredivisie speelt trekken die duels veel minder kijkers dan de Eredivisie. En dan heb ik het over duels op ZiggoSport en Fox1 die bij Ziggo of KPN zonder abonnement te zien zijn.
Ook duels van Barcelona, Real, Liverpool, City enz...?? Dat Valencia - Levante ofzo weinig kijkers trekt snap ik wel...
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ehh, nee.
FOX blijft hetzelfde betalen en wil daar nu meer voor hebben... Dus moeten ze bijbetalen.

Of eis jij bij de autoverkoper ook extra gadgets zonder dat je er voor moet bijbetalen. Of eis jij bij de groenteboer ook een extra krop sla voor niks omdat je al 3 komkommers gekocht hebt?

Als ze meer willen moeten ze bijbetalen. Simpel.
FOX betaalt al 6 jaar ofzo hetzelfde maar eist steeds meer....

Maar Satyr heeft wel gelijk dat de clubs dan nee moeten zeggen. Je hebt een prima punt hier, maar veel mensen geven Fox van alles de schuld, terwijl het in feite zo is dat de clubs ze braaf volgen. Die mogen ook wel eens wat kritischer zijn of op zijn minst meer geld eisen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Op dat vlak heeft Satyr een punt, maar met dat eerdere betoog sloeg hij de plank mis.
 

Joost

Well-known member
Ook duels van Barcelona, Real, Liverpool, City enz...?? Dat Valencia - Levante ofzo weinig kijkers trekt snap ik wel...
Everton v Liverpool trok op prime time, open net 166.000 kijkers.

Terwijl er dus verder helemaal niets op TV was.

Real Madrid v Valencia trok 62.000 kijkers, Barca v Bilbao 77.000
 

JMD

Well-known member
Maar Satyr heeft wel gelijk dat de clubs dan nee moeten zeggen. Je hebt een prima punt hier, maar veel mensen geven Fox van alles de schuld, terwijl het in feite zo is dat de clubs ze braaf volgen. Die mogen ook wel eens wat kritischer zijn of op zijn minst meer geld eisen.
Ook helemaal mee eens ja...
Ik gaf in een eerdere post hier ook al aan dat ik snap dat FOX dit doet, maar dat ik de clubs niet snap...

Even wat anders:
Uit een interview met Gudde op vi.nl over het competitieprogramma:
"We denken er bijvoorbeeld aan de heen- en terugwedstrijden tussen clubs in dezelfde periode in te delen, zodat er een grote kans is op gelijke omstandigheden. Zodat je niet Feyenoord-Ajax in een lege Kuip moet spelen, terwijl Ajax-Feyenoord in een volle Johan Cruijff Arena is."

Apart idee. Aan de ene kant is dat heel eerlijk, maar je hebt ook altijd dat clubs in een bepaalde periode in bloedvorm zijn of juist helemaal niet... En dan heb je dus daar ook voor- of nadeel van.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Everton v Liverpool trok op prime time, open net 166.000 kijkers.

Terwijl er dus verder helemaal niets op TV was.

Real Madrid v Valencia trok 62.000 kijkers, Barca v Bilbao 77.000

Nascar op Ziggo, het ging niet door, maar was wel live.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe ze die cijfers tegenwoordig meten. Toch niet meer met kastjes bij een x-aantal mensen thuis hoop ik? Dat ze daar een app voor maken, dat je kunt zien wat mensen kijken en hoe vaak ze zappen.
 

Joost

Well-known member
Nascar op Ziggo, het ging niet door, maar was wel live.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe ze die cijfers tegenwoordig meten. Toch niet meer met kastjes bij een x-aantal mensen thuis hoop ik? Dat ze daar een app voor maken, dat je kunt zien wat mensen kijken en hoe vaak ze zappen.
Met die kastjes nog steeds.
 
Bovenaan