[EK Kwalificatie] Turkije - Nederland, zondag 6 september

Janssen

Well-known member
Wat ook niet helpt is dat jongens die aan het begin van hun tienerjaren iets beter lijken te zijn dan de rest vervolgens in hun essentiele ontwikkelingsfase enkel rondjes lopen op een bijveld van een Engelse (top)club.
 

gevegt

Well-known member
Wat ook niet helpt is dat jongens die aan het begin van hun tienerjaren iets beter lijken te zijn dan de rest vervolgens in hun essentiele ontwikkelingsfase enkel rondjes lopen op een bijveld van een Engelse (top)club.

En dat op kunstgras doen.
 

RickPSV

Active member
Wacht, 1 van die coaches van IJsland gaat toch na het EK weg? Misschien kan die dan Nederlands ns goed neerzetten! Want we verdienen het EK gewoon niet.
 

Fabian

Active member
Ik zit niet te wachten op het betonvoetbal van Lagerback.

Gezien onze beperkte kwaliteiten zeker achterin zou het niet heel gek zijn om meer zekerheid in te bouwen. Resultaat boven alles. We moeten af van die Hollandse (lees Ajax) gedachtegang.


Ik vind de nationaliteit niet zo belangrijk. Als er in Nederland niet veel aanbod is, kun je best over de grens kijken. Zou niet weten wat daar het bezwaar tegen is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
[EK Kwalificatie] Turkije - Nederland, zondag 6 september

Waanzin, het Nederlands elftal dient gewoon een Nederlandse bondscoach te hebben.

Jamel gooide het balletje Klopp op en de Duitse (social) media schijnt dat over te nemen. Dat lijkt mij een prima optie. Beter dan de beschikbare alternatieven.
 
Laatst bewerkt:

Mario

Well-known member
Ik vind de nationaliteit niet zo belangrijk. Als er in Nederland niet veel aanbod is, kun je best over de grens kijken. Zou niet weten wat daar het bezwaar tegen is.

Als je de trainers niet hebt is het wellicht een optie, maar een land als Nederland moet in staat zijn om met een goede Nederlandse coach te komen. Wellicht ook een principe kwestie ... zelfs in de Eredivisie kom je weinig tot geen buitenlandse coaches tegen.

Ik vraag mij af hoeveel feeling een buitenlandse coach met het Nederlandse voetbal zou kunnen hebben. Wellicht kan hij voor een frisse blik zorgen, maar het is in mijn opinie ook een vorm van zwakte als je in het buitenland op zoek moet naar een geschikte trainer voor je nationaal elftal.
 

Fabian

Active member
Als je de trainers niet hebt is het wellicht een optie, maar een land als Nederland moet in staat zijn om met een goede Nederlandse coach te komen. Wellicht ook een principe kwestie ... zelfs in de Eredivisie kom je weinig tot geen buitenlandse coaches tegen.

Ik vraag mij af hoeveel feeling een buitenlandse coach met het Nederlandse voetbal zou kunnen hebben. Wellicht kan hij voor een frisse blik zorgen, maar het is in mijn opinie ook een vorm van zwakte als je in het buitenland op zoek moet naar een geschikte trainer voor je nationaal elftal.

Ik vind het helemaal geen zwakte. Je kunt ook spreken van durf om nieuwe invloeden te accepteren binnen je voetbal.

En het is gebleken dat de huidige Nederlandse standaard ons niet echt verder helpt. Ik vraag mij af wie daar binnen Nederland naast Van Gaal vanaf zou willen wijken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
[EK Kwalificatie] Turkije - Nederland, zondag 6 september

Anderhalf jaar geleden had je met Koeman een prima kandidaat of een Frank de Boer die redelijk nog in de flow zat met Ajax. Nu ligt Koeman vast en zit Frank de Boer een beetje in een negatievere spiraal. Verder denk ik dat Frank de Boer en Blind niet veel verschillen qua gedachten over hoe het Nederlands elftal dient te spelen. De generatie Advocaat, Hiddink en Van Gaal is klaar. Van Marwijk hebben we al gehad. Rijkaard, Van Basten en Gullit zijn al gestopt als hoofdtrainers. Ik weet dan ook niet meer goed wie we dan naar voren zouden moeten schuiven. Buitenlandse coaches zijn verder ook niet heilig. Een Lagerback moet je dus niet het land binnen laten, een Klopp daarentegen staat qua voetbalvisie niet ver van de Nederlandse voetbalcultuur af.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
De bondscoach als uithangbord en dat je die functie laat invullen door een Nederlander lijkt me verstandig, maar in de jeugdteams en in de jeugd van het Nederlandse clubvoetbal zou er veel meer buitenlandse kennis moeten worden binnengehaald. Te beginnen met ervaren Duitse, Franse en Spaanse jeugdtrainers. Die landen hebben hun jeugdwerking in de voorbije pakweg 10-20 jaar omgegooid met als resultaat dat er meer en beter talent doorbreekt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vind ik een interessante gedachte Batigoal. Ben je ook meteen klaar met de machtspelletjes/vriendjespolitiek wat betreft selectiebeleid bij nationale jeugdteams. Dan noem je ook wel de landen waar je ze vandaan kan halen. Een Italiaanse coach of een Scandinavi?r type Lagerback gaat je niet verder helpen.
 

Abubakari

Well-known member
Gezien onze beperkte kwaliteiten zeker achterin zou het niet heel gek zijn om meer zekerheid in te bouwen. Resultaat boven alles. We moeten af van die Hollandse (lees Ajax) gedachtegang.

Lees Ajax...

Feyenoord en PSV spelen toch 433? PEC Zwolle toch ook (lees heel veel NLse clubs)? Maar nee hoor, het is Ajax' schuld dat Oranje in een verkeerd systeem speelt.;)
Een typische Fabian de Feyenoorder redenatie. Maar dat zal wel weer onzin zijn.
Stapte Hiddink trouwens uit tegen IJsland niet af van 433 om met 532 met 2-0 van IJsland te verliezen?
 
Bovenaan