[EK Kwalificatie] Turkije - Nederland, zondag 6 september

Max

Administrator
Forumleiding
Nee, hij stapte van 4-3-3 af om van Tsjechi? te verliezen. Vervolgens ging hij weer 4-3-3 spelen om met 2-0 van IJsland te verliezen. Hiddink bewees daarmee dat het geen fuck uit maakt in welk systeem je speelt zolang je Afellay maar opstelt.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Klopp als bondscoach zou ik enorm toejuichen. Zoals Max al terecht opmerkte staat hij qua voetbalvisie niet ver van de Nederlandse voetbalcultuur af. Bijkomend voordeel is dat hij als "buitenstaander" weleens een frisse blik zou kunnen hebben en zonder geschiedenis met de spelers het nieuwe team kan bouwen richting het WK 2018. Nationaliteit vind ik echt niet zo belangrijk.
 

Fabian

Active member
Lees Ajax...

Feyenoord en PSV spelen toch 433? PEC Zwolle toch ook (lees heel veel NLse clubs)? Maar nee hoor, het is Ajax' schuld dat Oranje in een verkeerd systeem speelt.;)
Een typische Fabian de Feyenoorder redenatie. Maar dat zal wel weer onzin zijn.
Stapte Hiddink trouwens uit tegen IJsland niet af van 433 om met 532 met 2-0 van IJsland te verliezen?

Is geen Feyenoorder-redenatie. De goedkope reactie dit.

Het gaat om die erfenis uit de jaren 70, midden jaren 90, die toch behoorlijk naar Ajax wijst. Mooi aanvallend voetbal gebaseerd op goed positiespel, verdedigers die van achteruit kunnen voetballen, mannetje meer cre?ren op het middenveld, creatief vermogen over de vleugels en een complete spits die zowel moet kunnen meevoetballen als scoren. Bij Feyenoord of PSV zijn die voorwaarden toch wat minder ingevuld dan die gedachtegang die bij Ajax en Oranje altijd weer op de voorgrond treden. Die Hollandse School. Het mag niet lelijk. In 1999 voetbalden wij zowat achterstevoren met Feyenoord, maar we werden wel kampioen. Wat kan mij het 'mooie aanvallende' voetbal dan schelen?

Jij ziet het als een aanval op jouw club, maar je bent wel heel kortzichtig als je het op die manier oppakt. Met namelijk de juiste kwaliteiten is het prachtig om te zien, maar nu is juist hoe Blind het verwoordde tijdens zijn voorstelronde een vloek voor het Nederlandse voetbal. Wij hebben die kwaliteiten niet om dat spelletje goed te kunnen spelen. Juist de keren dat wij hier vanaf stapten, volgde meer resultaat. Zie 1988 of 2014. Wel typisch dat dit Ajax-coaches waren, maar die roep komt altijd weer terug.

Overigens vind ik het tamelijk hypocriet dat je vooraan staat om schaterlachend uit te delen als het over Feyenoord gaat, maar je in de hoogste boom zit wanneer er wat gemeld wordt over Ajax.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Nee, hij stapte van 4-3-3 af om van Tsjechi? te verliezen. Vervolgens ging hij weer 4-3-3 spelen om met 2-0 van IJsland te verliezen. Hiddink bewees daarmee dat het geen fuck uit maakt in welk systeem je speelt zolang je Afellay maar opstelt.
Met Limburger Verhaegh op rechtsback hadden we die 2 wedstrijden natuurlijk nooit verloren.
 

gevegt

Well-known member
Klopp als bondscoach zou ik enorm toejuichen. Zoals Max al terecht opmerkte staat hij qua voetbalvisie niet ver van de Nederlandse voetbalcultuur af. Bijkomend voordeel is dat hij als "buitenstaander" weleens een frisse blik zou kunnen hebben en zonder geschiedenis met de spelers het nieuwe team kan bouwen richting het WK 2018. Nationaliteit vind ik echt niet zo belangrijk.

Sterker nog, hij heeft jaren geleden in de keuken van de KNVB meegelopen.
 

Abubakari

Well-known member
Is geen Feyenoorder-redenatie. De goedkope reactie dit.

Het gaat om die erfenis uit de jaren 70, midden jaren 90, die toch behoorlijk naar Ajax wijst. Mooi aanvallend voetbal gebaseerd op goed positiespel, verdedigers die van achteruit kunnen voetballen, mannetje meer cre?ren op het middenveld, creatief vermogen over de vleugels en een complete spits die zowel moet kunnen meevoetballen als scoren. Bij Feyenoord of PSV zijn die voorwaarden toch wat minder ingevuld dan die gedachtegang die bij Ajax en Oranje altijd weer op de voorgrond treden. Die Hollandse School. Het mag niet lelijk. In 1999 voetbalden wij zowat achterstevoren met Feyenoord, maar we werden wel kampioen. Wat kan mij het 'mooie aanvallende' voetbal dan schelen?

Jij ziet het als een aanval op jouw club, maar je bent wel heel kortzichtig als je het op die manier oppakt. Met namelijk de juiste kwaliteiten is het prachtig om te zien, maar nu is juist hoe Blind het verwoordde tijdens zijn voorstelronde een vloek voor het Nederlandse voetbal. Wij hebben die kwaliteiten niet om dat spelletje goed te kunnen spelen. Juist de keren dat wij hier vanaf stapten, volgde meer resultaat. Zie 1988 of 2014. Wel typisch dat dit Ajax-coaches waren, maar die roep komt altijd weer terug.

Overigens vind ik het tamelijk hypocriet dat je vooraan staat om schaterlachend uit te delen als het over Feyenoord gaat, maar je in de hoogste boom zit wanneer er wat gemeld wordt over Ajax.

De Hollandse school zal wel op de Ajax Universiteit bedacht zijn, maar beperkt zich toch niet tot Ajax?

Jouw uitleg volg ik verder wel, maar ik vind jou over het algemeen niet zo objectief als het om Ajax gaat. Dat het aan Ajax ligt dat we na?ef of hoe je het wil noemen spelen deed mij daar ook aan denken.

Overigens vind ik het tamelijk hypocriet dat je vooraan staat om schaterlachend uit te delen als het over Feyenoord gaat, maar je in de hoogste boom zit wanneer er wat gemeld wordt over Ajax.
Jezus Fabian, krijg ik dit nou elke keer als ik iets zeg waar jij het niet mee eens bent? laatst ook al toen ik zei dat ik vond dat bij Cillessen op DVK de nadruk wel heel erg op het niet stoppen van penaltys en zijn gebrek aan uitstraling kwam te liggen ipv op zijn volgens mij toch wel degelijk ruimschoots aanwezige kwaliteiten. Zat ik volgens jou ook gelijk op de kast. Nu ook weer. Ik vind dat een erg irritante manier van discussi?ren.
Dat je me hier ook nog eens neer zet als iemand die schaterlachend uitdeelt als het over Feyenoord gaat vind ik helemaal te bizar om los te lopen.

Ter uwer inormatie:
Feyenoord 2015-2016 Abubakari 0 posts
Feyenoord nieuwstopic Abubakari 1 post
Feyenoord Transfertopic 10 posts (over dat ik het optimisme over de Feyenoord aankopen niet zo deel, niks schaterlachend uitdelend dus)
Het grote Feyenoord opstelling topic 0 posts

PSV-Feyenoord 2 posts (1 voorspelling, 2-0 omdat ik verwacht dat Feyenoord de scheids nu eens niet mee heeft + 1 off topic over twee keer in 1 wedstrijd in eigen doel schieten)
Cambuur-Feyenoord 2 posts (ook niks uitdelend -beide op pag 1 van het topic te vinden)
Feyenoord-Willem II 0 posts
Feyenoord-Vitesse 3 posts (over dat het een keer tegen je gaat werken als je bij dubieuze momenten de scheids vaak mee hebt)
Feyenoord-Utrecht 0 posts

Dus niks "schaterlachend uitdelend" en ook niks "gelijk hoog op de kast". Hou eens op met dat soort reacties/beschuldigingen.
 

Fenerium

Member
Ik zou zeggen gun Co Adriaanse een kans, zag die naam hier laatst voorbij komen. Dat gerotzooi met trainers past trouwens niet bij een voetballand dat bij de grote jongens hoort.
 

gevegt

Well-known member
Ik zou zeggen gun Co Adriaanse een kans, zag die naam hier laatst voorbij komen. Dat gerotzooi met trainers past trouwens niet bij een voetballand dat bij de grote jongens hoort.
Dus weer een fossiel die de namen van de spelers nog niet eens kan onthouden.

Nee, je moet met betere namen komen die in het buitenland actief zijn.
 
Bovenaan