Ik heb niets met Turkije, ondanks dat ik een trouwe Fenerbahce supporter ben heeft Oranje me altijd meer getrokken, kan ook niet anders als je bent opgegroeid met Dennis Bergkamp, Overmars, Davids en Kluivert.
Ik heb in geen jaren zo'n slecht Nederland gezien, inspiratieloos, ambitieloos, op, noem het hoe het je wilt noemen, desondanks denk ik dat Nederland volgend jaar aanwezig zal zijn. Als je gaat vragen waarom, Turkije is slecht, ?berslecht, bovendien zijn ze niet consequent, winnen van Nederland, gelijkspelen tegen Letland is hier een uitstekend voorbeeld van.
Nederland had veel meer balbezit in de tweede helft, de Turken zakten helemaal terug naar de laatste linie. Normaal gesproken schuif je een linie naar voren zodat je druk kan zetten om balverlies te kunnen forceren bij de tegenstander maar zelfs dit heb ik niet zien gebeuren. Nederland kon vrijuit voetballen op de Turkse helft maar deed hier vervolgens niets mee.
Om een lang verhaal kort te houden mocht Nederland het EK halen (die kans bestaat en is best groot) dan is er nog veel werk aan de winkel dan weet ik niet of het eigenlijk beter is dat je thuis blijft.