Zo simpel zie ik het dan weer niet. Neem nou voorafgaand aan IJsland thuis, de meesten hier zagen het helemaal zitten met die opstelling. Dat Blind daarna vage keuzes maakt is waar, maar ook gister stond er op zich geen volslagen idioot elftal waar je op voorhand kansloos mee bent. Zoals ik gister al schreef denk ik dat het probleem bij de instelling van de spelers ligt. En schijnbaar bij het feit dat ze zelf niks kunnen bedenken. Op het WK moest van Gaal ze geloof ik ook alles voorkauwen qua tactiek.
Blind had heel andere spelers moeten selecteren danwel opstellen.
Dat Nigel de Jong thuis zit is een eerste fout. Nigel is een leider, als er strijd geleverd moet worden dan heb je spelers als hem nodig. Buiten De Jong hebben wij eigenlijk ook geen spelers met een absolute over-mijn-lijk mentaliteit. De Jong had minimaal bij de selectie moeten zitten.
Janmaat had ook gewoon geselecteerd moeten worden, Van Dijk had ook al veel eerder bij Oranje moeten zitten. Hij is de beste centrale verdediger die Nederland heeft.
Veltman, Riedewald, Bruma, Kongolo, Tete, Anita, Narsingh......allemaal oranje onwaardig (op dit moment). Dit zijn er gewoon teveel.
Cillessen hoort niet in de basis. Hij mist alles aan uitstraling en andere opties hebben veel meer ervaring op topniveau. Krul en Stekelenburg horen keepers ??n en twee te zijn. Laat Cillessen de derde keeper maar zijn.