EK 2021 wedstrijdtopic

JMD

Well-known member
Voor de 2de plaats gaat het op doelsaldo, voor de 3de plaats op onderling resultaat lijkt hij wel te denken.
Inderdaad.
Nou is dit ook wel een gekke groep zo. Was nog gekker geweest als Denemarken met 1 goal verschil had gewonnen.
 

erka

Well-known member
Die krijgen we natuurlijk niet zien, in tegenstelling tot mensen die dood dreigen te gaan.
 

JMD

Well-known member
Als B en E de zwakste nummer 3 leveren ontlopen we volgens mij ook F3. (Of als F3 natuuniet bij beste nummers 3 hoort…)
 

JMD

Well-known member
Voor rust was het doodsaai in beide duels, na rust ‘ietsje’ beter…😀
 

Joost

Well-known member
Als B en E de zwakste nummer 3 leveren ontlopen we volgens mij ook F3. (Of als F3 natuuniet bij beste nummers 3 hoort…)
Ik ga er vanuit dat Finland het niet redt, dan ontlopen we sowieso de nummer 3 van poule E.

Finland kan het alleen redden als twee van de drie volgende scenario's gebeuren;
- Kroatie en Schotland spelen gelijk
- Spanje verliest
- Portugal verliest met 4 goals verschil

Als de nummers 3 van E en F het redden krijgt Nederland de nummer 3 van F, anders die van D.

Maar eerlijk gezegd; ik ga er vanuit dat Portugal en Kroatie lastige klussen zullen zijn.
 

Batigoal

Well-known member
Wat fantastisch voor Denemarken! Toch wel een soort feelgood film einde na een rampzalig begin van het toernooi. Echt met volle teugen genoten van de Deense overwinning en het publiek.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Abubakari

Well-known member
Wat fantastisch voor Denemarken! Toch wel een soort feelgood film einde na een rampzalig begin van het toernooi. Echt met volle teugen genoten van de Deense overwinning en het publiek.
Na dat drama met Eriksen gun je het ze sowieso al, maar ik heb altijd wel een zwak voor Denemarken gehad. Komt nog uit de jaren van het EK84 en WK86 en de Deense link met Ajax. Kortom, nopjes!
 

erka

Well-known member
Wat een goals van de Denen zeg ook! Fantastisch. Die 3-1 was een Arie Haan achtige goal.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zeker welkom. Vandaar dat die Kroatische centrale verdediger van Atalanta niet doorgaat.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Geweldige avond in Denemarken. Uitverkocht huis en die sfeer. Dit is wat het voetbal mooi maakt.
 

Friesland

Well-known member
Ik ga er vanuit dat Finland het niet redt, dan ontlopen we sowieso de nummer 3 van poule E.

Finland kan het alleen redden als twee van de drie volgende scenario's gebeuren;
- Kroatie en Schotland spelen gelijk
- Spanje verliest
- Portugal verliest met 4 goals verschil

Als de nummers 3 van E en F het redden krijgt Nederland de nummer 3 van F, anders die van D.

Maar eerlijk gezegd; ik ga er vanuit dat Portugal en Kroatie lastige klussen zullen zijn.

Groep E en F zitten wat ingewikkelder in elkaar dan dat

Oekraïne gaat door als 1 van de 3 scenario's van toepassing is:
1. Schotland - Kroatië eindigt in een gelijkspel
2. Polen wint niet en Spanje - Slowakije kent een winnaar*
3. Ofwel Duitsland verliest niet en Frankrijk wint met minimaal 3 goals verschil. Ofwel Hongarije wint met 2-0, dan wel minimaal 3 goals verschil en Frankrijk wint
* uitzondering hierop: een Spaanse zege met 1 doelpunt verschil vanaf 4-3.

Finland gaat door als 2 van de 3 scenario's van toepassing zijn:
1. Schotland - Kroatië eindigt in een gelijkspel
2. Polen wint niet en ofwel Slowakije wint ofwel Spanje wint met minimaal 3 goals verschil
3. Ofwel Duitsland verliest niet en Frankrijk wint met minimaal 4 goals verschil. Ofwel Hongarije wint met minimaal 4 goals verschil en Frankrijk wint


Vanuit het perspectief van de groepen die in actie komen:

Groep D:
De nummer 3 gaat zeker door als Schotland - Kroatië een winnaar oplevert
De nummer 3 gaat zeker niet door als Schotland - Kroatië in een gelijkspel eindigt

Groep E:
De nummer 3 gaat zeker door als Polen wint of als Spanje - Slowakije in een gelijkspel eindigt
De nummer 3 gaat zeker niet door als Spanje verliest en Polen niet wint

Groep F:
De nummer 3 gaat zeker door als Portugal niet verliest
 

Makanaky

Well-known member
Rusland valt toch eigenlijk vaak tegen op een toernooi. Alleen onder Hiddink echt top.
Dat hing er ook echt om in de laatste groepswedstrijd, 3-3 op het nippertje tegen Griekenland. Eigenlijk maar 1x goed gespeeld, tegen oranje. Daarna onder Hiddink ook niet geplaatst voor WK 2010.
 

Mario

Well-known member
Zwitserland is ook al zeker van de 8e finales lijkt mij? Finland en Oekraïne hebben in ieder geval minder punten behaald dan de Zwitsers.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is alleen niet zo dat die eerder zekerheid hebben tegen wie ze moeten.
 
Bovenaan