EK 2021 wedstrijdtopic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik lees overal opeens dat het zo inspirerend is dat Frankrijk met al die sterren op 80% speelt en toch wint en dat we daar als Nederlanders eens een voorbeeld aan moeten nemen. In plaats van altijd maar goed voetbal eisen. Uhh....? Nou nee. Voetbal is in de eerste plaats amusement voor de kijker. Wat zullen we nou toch krijgen. Het is juist vrij minachtend dat Frankrijk structureel met 8 man achter de bal speelt, met spelers als Pogba, Griezman, M'Bappe en Benzema in het elftal.
 

Jacco

Well-known member
Helemaal eens met Jamel.
Op nu.nl las ik dat Duitsland het gevoel had dat ze niet onderdeden. Dat deden ze echt wel, zet de grote kansen maar eens naast elkaar. Als ze 10 keer tegen elkaar hadden gespeeld had Frankrijk 8 keer gewonnen.
De fransen spelen op resultaat. Daar hebben ze de spelers voor. Veel snelheid voorin en een degelijke verdediging.
Maar fijn om naar te kijken vond ik het niet. Als Frankrijk speelt ben ik meestal voor hun tegenstander.
 

erka

Well-known member
Ik lees overal opeens dat het zo inspirerend is dat Frankrijk met al die sterren op 80% speelt en toch wint en dat we daar als Nederlanders eens een voorbeeld aan moeten nemen. In plaats van altijd maar goed voetbal eisen. Uhh....? Nou nee. Voetbal is in de eerste plaats amusement voor de kijker. Wat zullen we nou toch krijgen. Het is juist vrij minachtend dat Frankrijk structureel met 8 man achter de bal speelt, met spelers als Pogba, Griezman, M'Bappe en Benzema in het elftal.

Correct, Ik hoop dan ook dat Frankrijk ergens een keer onderuit gaat. Italië speelt veel leuker voetbal met iets minder materiaal.
 

Maasveld

Well-known member
Helemaal eens met Jamel.
Op nu.nl las ik dat Duitsland het gevoel had dat ze niet onderdeden. Dat deden ze echt wel, zet de grote kansen maar eens naast elkaar. Als ze 10 keer tegen elkaar hadden gespeeld had Frankrijk 8 keer gewonnen.
De fransen spelen op resultaat. Daar hebben ze de spelers voor. Veel snelheid voorin en een degelijke verdediging.
Maar fijn om naar te kijken vond ik het niet. Als Frankrijk speelt ben ik meestal voor hun tegenstander.
Dat dachten de Belgjes 3 jaar geleden inderdaad ook, terwijl ze eigenlijk volledig overklast werden.
 

Kielse Rat

Well-known member
Dat dachten de Belgjes 3 jaar geleden inderdaad ook, terwijl ze eigenlijk volledig overklast werden.
Klopt, ik had als supporter toen ook na affluiten het gevoel dat de Fransen de overwinning hadden gestolen terwijl België in realiteit amper een kans creëerde.

Ik weet niet of het hier al vermeld is maar Mbappé liep gisteren Hummels er met een topsnelheid van 37 km/u af. Blijkbaar nog niet eens zijn snelste sprint ooit.
 

Kielse Rat

Well-known member
Het is juist vrij minachtend dat Frankrijk structureel met 8 man achter de bal speelt, met spelers als Pogba, Griezman, M'Bappe en Benzema in het elftal.
Het is juist dankzij die spelers dat ze dit soort voetbal zo goed kunnen uitvoeren. Leuk om te kijken is het niet, maar ze gaan hun tactiek nu niet meer aanpassen.
 

JMD

Well-known member
Wat blijft dat Russische volkslied toch heerlijk om meegezongen te worden horen in een stadion...
 

Abubakari

Well-known member
De Rusjes tegen Finnetjes, dat moet wel een toppertje van jewelste worden. Kan niet wachten.

Oh, het is al begonnen. Hup Jariland!
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
De Finnen kunnen zich al bijna plaatsen bij winst, dat had niemand verwacht natuurlijk.
 
Bovenaan