District Zuid II

Joost

Well-known member
Afgelast wegens corona
Groesbeekse Boys v Ysselstein
Germania v SV United
SIOL v Ulysses

Afgelast wegens onbespeelbaar veld;
HBC '09 v SVE
 

Joost

Well-known member
Afwezigheid TSC’04 raadsel
RKMSV- TSC’04 is gistermiddag om mysterieuze redenen niet gespeeld. De ploeg uit Tegelen kwam zonder reden niet opdagen. Niemand wilde tekst en uitleg geven.

Dit hadden ze bij RKMSV nog nooit meegemaakt. De spelers van de thuisploeg stonden al keurig opgesteld, hoopvol turend naar de ingang. Tevergeefs. Geen tegenstander en geen scheidsrechter. De commotie was groot in de bestuurskamer. Onbegrip en verbijstering overheersten. Overal hoorde je: „TSC’04 is gewoon niet komen opdagen.” Het regende vragen in Meijel. Een officiële afgelasting zou toch een melding betekenen op Sportlink? Daar is niets van terug te zien. En wie heeft de scheidsrechter ingelicht dat de wedstrijd afgelast zou zijn? De KNVB? Of heeft TSC’04 hier iets mee te maken? De voetbalbond was telefonisch niet bereikbaar. De scheidsrechter evenmin. Gelukkig was zijn vrouw nog wel bereid het een en ander toe te lichten: „Mijn man is inmiddels naar een andere wedstrijd gestuurd. Er zouden te veel spelers afwezig zijn geweest als gevolg van corona.” Voor RKMSV een totaal onbekend verhaal. Zou het iets te maken kunnen hebben met het telefonisch contact dat de vicevoorzitter Jack Peeters (RKMSV) en voorzitter Juul Munten (TSC’04) daags voor de wedstrijd hadden? Munten probeerde de wedstrijd op een ander moment te laten spelen, maar Peeters peinsde daar niet over. „We spelen gewoon morgen”, klonk hij resoluut. Er schijnt in dat gesprek overigens met geen woord gerept te zijn over corona. Munten wilde geen antwoord geven op de vraag waarom het eerste elftal niet is komen opdagen. „Ik heb geen zin om hier commentaar op te geven”, reageerde hij tot ieders verbazing. Vervolgens verbrak hij meteen de verbinding. RKMSV zal aan de |KNVB opheldering vragen. In ieder geval dient het bestuur een officiële klacht in.

Uit de krant van vanochtend.
 

Maasveld

Well-known member
Uit de krant van vanochtend.
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat alles tijdig gecommuniceerd is met de KNVB, RKMSV en de scheidsrechter. Vanwege een mogelijk coronageval moet een deel van de TSC-selectie preventief in quarantaine.
 

Joost

Well-known member
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat alles tijdig gecommuniceerd is met de KNVB, RKMSV en de scheidsrechter. Vanwege een mogelijk coronageval moet een deel van de TSC-selectie preventief in quarantaine.
Ik vind het ook maar een heel vaag verhaal hoor. Het feit dat de scheidsrechter op een andere wedstrijd is gezet lijkt toch wel sterk er op te wijzen dat RKMSV zelf in de fout is gegaan.
 

Maasveld

Well-known member
Het doek lijkt te zijn gevallen voor Kwiek Venlo. Met nog slechts 2 (senioren)teams en geen ijzerhandelaar meer als steun is de club op sterven na dood. Bij de ledenvergadering van vanavond zou het besluit om de stekker eruit te trekken bekrachtigt worden. Er was echter één probleem. Buiten de bestuursleden en de contactpersoon van de gemeente kwam er niemand opdagen in de Teams-vergadering. Formeel gezien kan er daarom geen officieel besluit worden genomen om te stoppen. Over twee weken wordt een nieuwe poging gedaan, echter zijn er dan geen aanwezige leden nodig om het besluit te bekrachtigingen.
 

Joost

Well-known member
Ongelofelijk hoe snel dat is gegaan. Niet eens heel lang geleden had Quick Boys toch nog best een prima jeugd.
 

Joost

Well-known member
Wat heerlijk dat het weer echt begonnen is.
SHH trof direct een pittige tegenstander; SV Argo was tweemaal op rij koploper toen corona een einde aan de competitie maakte. Nu is zelfs Eric van der Luer opgetrommeld om er trainer te zijn dus de ambitie daar is groot. SHH was de afgelopen twee seizoenen zoekende en miste echte kwaliteit zowel voor als achterin. Dat lijkt dit seizoen wel goed te zitten. Het centrale duo stond uitstekend vandaag en voorin is er dankzij vers bloed meer creativiteit en scorend vermogen.

Ondanks dat er niet gescoord werd voor rust was het 't aanzien meer dan waard met twee gretige ploegen. Na rust begon Argo feller maar counterde SHH naar 1-0 en daarna 2-0. Argo leek daarmee de hoop opgegeven te hebben maar kwam met een harde uithaal toch terug in de wedstrijd. Even later een meer dan terechte rode kaart voor Argo na inkomen met gestrekt been. Een penalty bepaalde de eindstand op 3-1 al had SHH er nog wel vijf kunnen maken in het slotkwartier.
 

Joost

Well-known member
Een druilerige zondag in Spaubeek en de kids wilden mee. Zelf wilde ik overslaan maar als zij willen dan gaan we gewoon!
Er liep ook een ander jochie rond en die dacht dat hij een dier was. Eerst klom hij via de spijlen voor het kantineraam bijna op het dak, daarna zat hij vijf minuten op een dugout en in de rust moesten ze 'm van het doel halen.

Op het veld een schuchter en tegenvallend SHH dat verdiend op achterstand kwam en aan een grotere achterstand ontsnapte. Het werd wel gelijk en dat was best komisch. De grensrechter stond in het wilde weg te vlaggen (het scheelde zeker 5 meter) en werd door de arbiter genegeerd. Maar daardoor was de grens niet aanwezig om te constateren dat de speler die de voorzet binnenschoot wel buitenspel stond. Niet veel later viel de 2-1 en het had ook nog wel 5-1 kunnen zijn bij rust.

Na rust een totaal andere wedstrijd en binnen het kwartier was het 2-3. Spaubeek kwam er niet meer doorheen en het was wachten op de beslissing. Die werd nog uitgesteld omdat een van de aanvaller van SHH in zijn weg naar het doel stopte vanwege een fluitsignaal, maar dat kwam van een verdediger van Spaubeek en niet van de scheidsrechter. In de extra tijd viel de bevrijdende 2-4 alsnog.
 

Joost

Well-known member
Ik heb geen verplichtingen meer rond wedstrijden van SHH en tevens thuis beloofd iets minder te gaan. Vandaar tegen RKVB leek dus een prima potje om over te slaan, dat wordt altijd een vrij simpele overwinning.

Schieten ze er juist vandaag 10 in 🤪
 

Maasveld

Well-known member
Ik heb geen verplichtingen meer rond wedstrijden van SHH en tevens thuis beloofd iets minder te gaan. Vandaar tegen RKVB leek dus een prima potje om over te slaan, dat wordt altijd een vrij simpele overwinning.

Schieten ze er juist vandaag 10 in 🤪
Zoals verwacht dus een vrij simpele overwinning.
 

Joost

Well-known member
Misschien is het wel 5-5 geworden
Haha, nee SHH schoot er zelf 10 in. Maar geen kwaad woord over RKVB, erg knap dat die nog steeds 3e klasse spelen. Wisten 3 keer op rij via de nacompetitie er in te blijven en in het afgebroken seizoen 19/20 stonden ze uiteraard ook op een nacompetitieplaats.

Volgende week de derby bij SVC2000 die onderaan staan met 0 uit 3. En nu is ook nog hun spits dit seizoen naar SHH verkast. Maar de ranglijst vertekend wel want SHH had drie makkelijkere tegenstanders en SVC juist titelkandidaten.
 

Joost

Well-known member
RKVB stond vandaag bij rust ook alweer met 0-6 achter waarbij Alfa Sport via Instragram de wereld in bracht 'die kunnen er echt helemaal niks van'. Niet heel respectvol, mooi dus dat de eindstand 1-6 was.

Voor de derby SVC 2000 v SHH was Maasniel niet bepaald uitgelopen. Een paar jaar geleden heb ik er eens een oefenderby op een bijveld gezien en die was drukker bezocht. Misschien dat het wel kwam door de heel matige thuisploeg. SHH imponeerde ook niet echt maar mede door een eerlijke grensrechter ontstond er kans op kans in de eerste helft. het had 0-6 kunnen zijn bij de pauze, het bleef bij 0-2. Wat er daarna gebeurde valt moeilijk te begrijpen want na rust voetbalde SVC echt heel veel beter en kwam SHH nauwelijks uit de eigen verdediging. Toen na 70 minuten de aansluitingstreffer viel kantelde het weer en moest SVC2000 in de achteruit. Vijf minuten voor tijd viel de bevrijdende 1-3.

4 gespeeld, 4 gewonnen. Maar die tegenstanders staan 11 t/m 14 op de ranglijst.
De volgende 4 staan nu 7 t/m 10. Ik begin wel te geloven in een periodetitel.
 

Joost

Well-known member
Dat arme, arme RKVB. 12-1 vandaag tegen Langeberg. SHH solide naar een 3-0 zege op vv Sittard.
5 gespeeld 15 punten, droomstart.
 

Joost

Well-known member
Ik heb zonder twijfel de meest bizarre 'wedstrijd' gezien deze avond. Centrum Boys v SHH werd 0-8. Je kan er een film van maken maar 1 ding is wel duidelijk. Op geen enkele manier werd het vanavond onvriendelijk ondanks de korte onderbreking en de rode kaart voor een der CB -spelers.
 
Bovenaan