District Zuid II

Sensini

Active member
Wilhelmina'08 - FC Tilburg 2-0 n.v., zondag speelt Wilhelmina'08 op neutraal terrein tegen RKVVO voor een plaats in de Eerste Klasse.
 

Sensini

Active member
Wilhelmina'08 won in Dommelen met 3-1 van RKVVO en is na een seizoen wer terug in de Eerste Klasse.
 

Joost

Well-known member
Mooi voor Wilhelmina '08!

Geleen Zuid en Blerick wonnen de finales voor een plek in de 2e klasse vanmiddag. Daar is nu een plekje extra maar de KNVB blijft nog vaag of dat ingevuld wordt.
 

Joost

Well-known member
SVN en Volkel mochten gisteren nog het veld op voor het extra plekje in de 2e klasse. Daarover was volgens het verslag in de krant nog wel wat discussie over geweest. SVN had met Volkel afgesproken dat er woensdag in Venray (gras) gespeeld zou worden. Volkel kwam daar weer op terug en wilde op donderdag op kunstgras spelen. Vanwege werkzaamheden was dat voor SVN geen optie.

Ze kwamen er dus niet uit dus de bond beslist en die kwamen uit op zondag en Laar. Een aantal spelers van SVN was al op vakantie, de rest had seizoensafsluiting op een vakantiepark dus die gingen vanaf de camping naar Weert. Maar de ergernis over de ondergrond was groter. De KNVB besloot, net als een ronde eerder voor SVN, om kunstgras te kiezen. Ik vind dat zelf ook wel apart, waarom kiezen in plaats van loten?

SVN kwam wel op voorsprong maar in de slotfase won Volkel alsnog.
 

Joost

Well-known member
In de seizoensopening heeft SHH zichzelf echt tekort gedaan. Eigenlijk 90 minuten lang de betere ploeg maar uiteindelijk 1-1 op het scorebord. Zelf een aantal goede kansen gemist maar ook een behoorlijk kwalijke rol voor de arbiter. Bij 1-0 voor weigert hij de bal op de stip te liggen toen onze spits de bal voor het inschieten haden volledig omver wordt gebeukt. En bij de 1-1 gebeurt haast hetzelfde. DVO schiet onderkant lat, bal stuitert eruit en een verdediger wil wegwerken maar wordt met twee handen weggeduwd.
Tenslotte vond het pedante mannetje het nodig om de 22 spelers tekort te doen omdat hij zelf graag PSV v Ajax wilde kijken. De eerste helft eindigde na krap 44 minuten, de tweede duurde 45 minuten en 11 seconde ondanks 6 wissels en een handvol blessurebehandelingen.
 

Joost

Well-known member
Vorige week is ook de officiele eerste zaterdagcompetitie in Zuid2 van start gegaan.

Bieslo 3 v Venlosche Boys 5 4-0
Venlosche Boys 5 v Belfeldia 2 1-6

Komende week nog Belfeldia 2 v Bieslo 3.

In totaal spelen ze een dubbele competitie, 30 november zijn ze klaar.
Ik heb een vermoeden wie er onderaan gaat eindigen.
 

de waan

Well-known member
Leuk verhaal.

EJE2ZNxXUAA5Jjk
 

Joost

Well-known member
Dat was inderdaad een mooi stukje, ook nog even alleen de tekst;

‘Baarlo ist mein Verein!’
Met een hartgrondige afkeer van al het voetbal waar de commercie zijn greep op heeft, trekken Marcel Schidlowski en Tobi Geier uit D?sseldorf iedere zondag naar Noord-Limburg om daar naar meerdere wedstrijden uit de krochten van het amateurvoetbal te kijken. Gisteren streken ze neer bij onder meer Oostrum – GFC’33. „Hier draait het nog echt om het voetbal.”
DOOR BAS NOLL?

Voetballiefhebbers uit de regio maken geregeld een tripje naar Duitsland om daar clubs als Borussia M?nchengladbach, Borussia Dortmund of Schalke 04 te bezoeken. Omgekeerd gebeurt dat ook, zij het in mindere mate. Elke thuiswedstrijd van VVV wordt bezocht door een paar honderd Duitsers, vanwege het simpele feit dat Venlo in de buurt ligt en VVV daarom voor veel Duitsers de dichtstbijzijnde mogelijkheid is om eredivisievoetbal te zien. De laatste seizoenen verdedigen elk jaar meerdere spelers uit Duitsland de Venlose clubkleuren, wat natuurlijk voor extra uitstraling zorgt richting Die Heimat. PSV is voor veel Duitsers dan weer de enige topclub die op relatief korte afstand van de grens ligt, en vanwege zijn prestaties een natuurlijke aantrekkingskracht heeft.

Goed. Al dat gependel over de grens om een voetbalwedstrijd te zien verbleekt bij de moeite die Marcel Schidlowski en Tobi Geier ervoor doen om in Nederland een potje voetbal te kijken. Zeker wanneer u weet op welk niveau die worden afgewerkt.

Elke zondag stappen de twee met de fiets rond zeven uur op de trein in D?sseldorf naar Kaldenkerken om van daaruit per fiets een dag vol amateurvoetbal te beginnen. En ja, de kans is niet groot dat er op zulke onchristelijke tijden op zondagochtend een paar verdwaalde Godenzonen rondlopen op de velden van, pak ’m beet Grashoek, Tegelen of Meterik. En dat klopt, maar daar is het Marcel en Tobi juist om te doen.

Vorige week was Marcel (toen zonder Tobi) om, zegge en schrijve zeven over half tien, al aanwezig bij Baarlo 4 – Reuver 4. Op Facebook houdt hij zijn belevenissen langs het veld bij en over die wedstrijd van vorige week zegt-ie dat er ergens in D?sseldorf ongetwijfeld een onbelangrijke pot voetbal plaatsvindt waarvoor je een te duur entreekaartje moet kopen, maar Marcel gaat liever naar, wat hij noemt ‘echt voetbal’ over de grens kijken.

„Toeschouwers: 2”, schrijft hij onder zijn Facebookbericht over het duel tussen de vierde elftallen van Baarlo en Reuver en hij voegt eraan toe dat hij zo vriendelijk is ontvangen. Hij knipt een foto van een speler van Baarlo met als bijschrift: „Deze topgozer vroeg ons kort voor het begin van de tweede helft waar we vandaan komen en of we nog blijven hangen om wat te drinken.” Daarachter drie hartjes, om af te sluiten met: „Baarlo ist mein Verein!”

Venray 9 - Wittenhorst 11

Vanuit Baarlo trok hij daarna per fiets en veerpont naar Tegelen om Sportclub Irene 7 tegen Venray 7 te zien. Hij sluit wel altijd af met een wedstrijd tussen eerste elftallen: de derby Blerick – Irene. Ook gisteren struinden Marcel en Tobi de sportvelden in de regio af met dit keer als tussenstops Horst (Wittenhorst 8 – Irene 7) en Venray (negende team tegen Wittenhorst 11) om toe te werken naar de climax: Oostrum – GFC’33.

Inmiddels vraagt u zich ongetwijfeld af: waarom? Nou, dat legt Marcel uit: „Dit is tenminste nog eerlijk voetbal. Kein Kommerz, kein Geld, nur Fussball.”

Liefde voor het spel

Marcel verwondert zich over de zaken die het amateurvoetbal in al zijn eenvoud zo mooi maken. Een houten tribune op het sportpark van Blerick, spelers van Kwiek Venlo die met een visnet de bal uit de beek halen of zoiets vanzelfsprekends als een natuurlijke grasmat.

Op Sportpark de Spar in Oostrum leggen ze uit wat hen zo aanspreekt in het Nederlandse amateurvoetbal. „Bij die lage elftallen draait het tenminste nog echt om het voetbal”, zegt Marcel. Tobi vult aan: „Hier maakt het niet uit of je naar een negende of elfde team kijkt. Hier spelen ze voor de liefde voor het spel.”

Toch moest Tobi zich ’s ochtends bij Venray 9 tegen Wittenhorst 11 noodgedwongen even kwaad maken toen werd besloten dat duel van veld acht naar het hoofdveld te verplaatsen. „Bescheuert. Het had zo mooi kunnen zijn.”

Tobi wordt weer kwaad als hij eraan terug denkt. Een wedstrijd als die hoort niet op een hoofdveld. Het kan de twee overduidelijk niet laag en amateuristisch genoeg zijn. Tobi: „Dat betaald voetbal op tv in die steriele stadions met die successupporters waar alles om geld draait… dat is niks voor mij. In Engeland bijvoorbeeld waar rijke investeerders clubs opkopen, de ticketprijzen omhoog schieten en de arbeiders uit de buurt niet meer naar het stadion kunnen omdat het te duur is.” Hij gaat verder: „Een WK in Qatar, dat kan toch niet? Daar verdienen mensen geld aan terwijl arbeiders sterven bij de bouw van stadions, die na het WK weer leeg liggen en worden afgebroken. Dat is geld verbranden ten koste van mensenlevens.”

Het zit ze overduidelijk hoog. Maar als de scheidsrechter affluit bij 0-0 stappen ze weer lachend op fiets richting Kaldenkerken. Tobi: „Hier liggen overal prachtige fietspaden, dat is echt beter geregeld dan bij ons.” Maar er is meer wat hier beter is dan in eigen land: het snackassortiment bij de frietkraam. En dus stoppen ze voordat ze de grens oversteken nog even in Venlo. Met een portie friet, een mexicano voor Marcel en een gehaktbal speciaal voor Tobi komt er een einde aan weer een dag fietsend protest tegen het moderne voetbal.
 

Joost

Well-known member
Na 1 zege in 6 duels nu weer twee zeges van SHH. Lekker om de winterstop mee in te gaan.
Vooral die van vandaag was prettig. Tegen een lokale rivaal 45 minuten lang met 10 man staan, een thuisfluiter tegen hebben en met 2-3 winnen.
 

Joost

Well-known member
Vorige week; Schimmert v Eikenderveld gestaakt omdat ze scheidsrechter zich niet meer veilig voelde.

Vandaag;
Wat hierna te zien was, had weinig met voetbal te maken. Bij het gedecimeerde Eikenderveld verdween alle motivatie en de normen en waarden van het amateurvoetbal werden wel heel lichtjes opgevat. Zeker toen Taoufik Chadli en Mohammed Elberkani zo maar van het veld liepen. Omdat Eikendervelds enige wisselspeler al was ingevallen, stond die ploeg met nog maar acht spelers op het veld.

Het zou in het laatste half uur van 2-1 nog 8-1 worden.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Toen ik nog voetbalde, bij Groene Ster 6, moesten we tegen het 2e team van hun. Dat speelde in de reserve 6e Klas. Thuis stond het na 70 minuten 11-1 en zijn we gestopt, want ze hadden maar 8 man mee. Uit is 3x uitgesteld en nooit gespeeld. Was niemand rouwig om...
 

Joost

Well-known member
Het lijkt erop dat de gemeente Venlo nog meer clubs wil saneren. Kwiek moet wegens mindere ledenaantallen gaan verhuizen richting het complex waar ook VOS en Venlosche Boys al spelen. Dat is het einde van die club, al is het de vraag in hoeverre de club nog bestaansrecht heeft nu ze het standaardteam hebben ingewisseld voor de reserveklasse. De hele vereniging is nog slechts 3 elftallen groot.

Toch maar eens gauw langsgaan.
 

SanMark.

Well-known member
Mijn lange termijn doelstelling is om alle voetbalcomplexen in Limburg te bezoeken.
Ik vind dat een mooie doelstelling.

Op hoeveel zit je nu ?

En hoe en wanneer heb je bedacht dat je elk bezoek ging noteren ? Ging dat vanaf de eerste wedstrijd of heb je later aangevuld ?
 

Maasveld

Well-known member
Het lijkt erop dat de gemeente Venlo nog meer clubs wil saneren. Kwiek moet wegens mindere ledenaantallen gaan verhuizen richting het complex waar ook VOS en Venlosche Boys al spelen. Dat is het einde van die club, al is het de vraag in hoeverre de club nog bestaansrecht heeft nu ze het standaardteam hebben ingewisseld voor de reserveklasse. De hele vereniging is nog slechts 3 elftallen groot.

Toch maar eens gauw langsgaan.
Als ik me niet vergis was dat al het plan van de gemeente. Ik meen dat ze eigenlijk met VVV '03 samen zouden moeten gaan. Die moeten op de berg plaatsmaken voor FCV.
 

Joost

Well-known member
Ik vind dat een mooie doelstelling.

Op hoeveel zit je nu ?

En hoe en wanneer heb je bedacht dat je elk bezoek ging noteren ? Ging dat vanaf de eerste wedstrijd of heb je later aangevuld ?

Exact weet ik het niet. Vorig jaar heb ik het eens uitgerekend en ik dacht ergens rond de 120 van de ongeveer 200.
Maar zolang ik niet eens in de buurt zit van het voltooien vind ik dat ook niet zo interessant. Het is ook niet iets wat je zomaar besluit te doen. Ik bezocht veel duels van de lokale amateurclub en merkte dat het leukste was om nieuwe complexen te zien, in die jaren stuiterde de ploeg door de klassen zodat er veel nieuwe vinckjes waren. Nu is dat veel minder, de klasse waarin SHH nu zit is gelijk is aan vorig jaar.

Mijn oorspronkelijke Excelfile stamt uit 2004 van tijdens mijn eerste stage. Op dat moment kon ik de wedstrijden die ik toen had bezocht wel nog terughalen.
 
Bovenaan