District Zuid II

Joost

Well-known member
Het regent hier op dit moment horizontaal met code oranje en windstoten van meer dan 100km/u.
Waar blijft die algehele afgelasting vraag ik me af.

Zou wel goed uit komen want ik ben dol op midweeks inhalen en toevallig kan ik vandaag zelf ook niet.
 

Joost

Well-known member
Bij Langeberg is de dug-out weggewaaid. In Schimmert is het na 10 minuten maar gestaakt.

Dit had gewoon allemaal afgelast moeten worden.
 

Joost

Well-known member
Hoezo???

En er is toch sowieso nog ruimte zat over in de lagere klassen?

Ik bezoek graag nieuwe voetbalterreinen en ergens ooit in de toekomst is het doel om alle voetbalvelden in Limburg bezocht te hebben. Doordat de clubs die ik volg (vroeger Heerlen Sport, nu SHH) een aardige sprong tussen de klassen hebben gemaakt is dat rijtje al best aardig vol. Maar omdat alle competitieduels altijd tegelijk op zondag zijn heb ik zelden nog de mogelijkheid om nieuwe clubs te bezoeken. Daarvoor zijn inhaalduels op donderdag echt heerlijk.

Die ruimte in het programma is er nog maar ten dele, zeker de clubs met echt gras hebben het zwaar qua bezetting. Op 4, 11 en 18 april zijn al inhaalduels gepland. Er zijn nog 11 zondagen na vandaag, met een dubbel paasprogramma zijn dat 12 mogelijkheden. Iedere club die dus nu minder dan 14 keer heeft gespeeld moet dus sowieso inhalen doordeweeks. En ook clubs die al 14 keer hebben gespeeld kunnen door andere inhaalduels verplicht worden om doordeweeks te spelen.
Urmondia spant de kroon met pas 11 duels.
 

Joost

Well-known member
Wie er vandaag wel speelde was VV Sterksel en dat was ook nog een soort van derby tegen SSE uit Someren-Eind.

De heenwedstrijd was op 4 november 2018 in Someren-Eind en toen scoorde Ruud van der Velden na 70 minuten het eerste competitiedoelpunt van Sterksel. Het was een eretreffer maar na ruim 10 uur voetballen zonder te scoren was het ze wel gelukt. Inmiddels zijn we weer 6 wedstrijden verder maar meer dan die ene treffer is het niet geworden. Sterksel heeft al dus al 19,5 uur gevoetbald dit seizoen en 1 hele treffer gescoord want ook vandaag lukte het niet.

13 gespeeld
13 verloren
-3 punten
1 voor
85 tegen.
 

SanMark.

Well-known member
Ik bezoek graag nieuwe voetbalterreinen en ergens ooit in de toekomst is het doel om alle voetbalvelden in Limburg bezocht te hebben. Doordat de clubs die ik volg (vroeger Heerlen Sport, nu SHH) een aardige sprong tussen de klassen hebben gemaakt is dat rijtje al best aardig vol. Maar omdat alle competitieduels altijd tegelijk op zondag zijn heb ik zelden nog de mogelijkheid om nieuwe clubs te bezoeken. Daarvoor zijn inhaalduels op donderdag echt heerlijk.
.

Heb je zelf ook gevoetbald ? Ik vind het echt mooi hoe jij met je hobby bezig bent. ( of fascinerend dat is misschien wel een beter woord)

Hoeveel clubs zijn er in Limburg, hoeveel heb jij er al gehad ?

En heb je het vanaf het begin bijgehouden ?
 

zwammy

Well-known member
Bende gewoon naar Sterksel geweest :heinz:

Man man, jij bent wel van het slechte voetbal zeg.
 

Joost

Well-known member
Heb je zelf ook gevoetbald ? Ik vind het echt mooi hoe jij met je hobby bezig bent. ( of fascinerend dat is misschien wel een beter woord)

Hoeveel clubs zijn er in Limburg, hoeveel heb jij er al gehad ?

En heb je het vanaf het begin bijgehouden ?

Toen ik jong was heb ik natuurlijk wel gespeeld maar nooit in clubverband, ik was er ook vrij matig in. Ik speel wel actief badminton al ruim 20 jaar.

Het idee om ze allemaal te bezoeken had ik natuurlijk niet direct, dat is ooit zo ontstaan. Ik volgende altijd het eerste team van de club in de wijk, daarin speelden een aantal vrienden.

Pas toen ik ook andere potjes ben gaan bezoeken ben ik het echt bij gaan houden en kon ik ook nog wel precies nagaan waar ik al geweest was.

We gingen toen van 1e klasse direct naar 5e klasse en later weer terug naar 4e klasse dus in de regio had ik toen wel ieder terrein bezocht.

Later toen ik verhuist ben en de voetballende vrienden gestopt waren ben ik bij SHH terechtgekomen en daar doe ik ook al een aantal jaar wat vrijwilligerswerk rond het eerste team. Daarmee zijn we van 4e naar 2e klasse gegaan.

Op dit moment telt de provincie 199 clubs als ik goed geteld heb. Daarvan heb ik er 118 gezien. De 'gaten' zitten grotendeels boven de lijn Weert-Venlo, daar ben ik nooit voor de competitie met SHH geweest.

Verder missen er nog wat lager spelende clubs tussen Roermond en Sittard en rondom Maastricht.

1D ZO 9/9 100%
2F ZO 1/1 100%
2G ZO 14/14 100%
2H ZO 0/2 0%
3A ZO 13/14 93%
3B ZO 13/14 93%
3C ZO 2/10 20%
3D ZO 0/1 0%
4A ZO 8/14 57%
4B ZO 13/14 93%
4C ZO 10/14 71%
4D ZO 9/14 64%
4E ZO 1/6 17%
4G ZO 1/14 7%
4H ZO 0/2 0%
5A ZO 11/14 79%
5B ZO 5/14 36%
5C ZO 7/14 50%
5D ZO 2/14 14%
5F ZO 0/1 0%
 

Joost

Well-known member
VCO uit ‘t Oventje speelde vandaag tegen HSE, een Turkse club uit Eindhoven. Totaal onverwacht stond ‘t Oventje bij rust met 3-0 voor. Daar bleef het ook bij want HSE vertrok in de rust naar huis.
 

Unregistere

Well-known member
Hadden ze daar verder nog een reden voor opgegeven?

En 't Oventje trouwens, nooit van gehoord. Wel een prachtnaam.
 

Fregge

Well-known member
Ik kende het zelfs niet tot een paar jaar terug haha. En ik woon er nog geen 20 kilometer vandaan.
 

Unregistere

Well-known member
Bijzonder verhaal. Heb zelf ook wel eens een team van het veld zien stappen bij een wedstrijd waar ik voor de krant was. Maar daar zag je het wel aankomen door de manier waarop ze op de scheidsrechter reageerden. Leverde ze later - terecht - punten in mindering op.
 

Joost

Well-known member
Ik kon er zelf helaas niet bij zijn maar vandaag vielen werkelijk alle puzzelstukjes goed voor SHH. De thuiswedstrijd tegen De Leeuw, voorlaatste en vechtend tegen degradatie leverde een regelmatige 3-0 overwinning op, dat had ik ook wel verwacht. Maar elders werd de tweede periode beslist.

Onze klasse is echt heel raar dit seizoen. Lindenheuvel is met afstand de beste, Spaubeek en De Leeuw spelen om de laatste twee plaatsen. Tot aan de winterstop was er een kleine subtop met onder SHH, Geleen Zuid, Brevendia en Langeberg. Na de winterstop is de onderste helft van de ranglijst veel gaan winnen en is alles in elkaar geschoven. Momenteel staat zelfs Brevendia, die waren nog 2e bij de winterstop, op een nacompetitieplaats met 29 punten. Maar dat zijn er maar 4 minder dan MMC Weert op de 5e plaats. Alfa Sport staat op plaats 6 ook maar 3 punten en heeft een doelsaldo van -16. Brevendia heeft een doelsaldo van +2...

In de 3e periode staan er dus ploegen die tegen degradatie strijden bovenin en door die idiote uitslagen werd de 2e periode nogal spannend. Hebes en Brevendia leken daarvoor het best in de race. Die periodes zouden slecht nieuws zijn voor SHH, Geleen Zuid en Langeberg die na Lindenheuvel het beste seizoen draaien. Hooguit eentje zou door die kolder maar nacompetitie spelen.

Vanmiddag moest dus de 2e periode beslist worden en omdat DVO won bij RKVB ?n Brevendia verloor van Sittard ?n Geleen Zuid won van Hebes ging de periode naar Geleen Zuid.
Als Kers op de taart blijkt dat SHH door die periodewinst ook vrijwel zeker is van nacompetitie. Enkel wanneer SHH de komende 3 duels verliest, Langeberg 7 punten haalt en een doalsaldo verschil wegwerkt ?n Obbicht de periode pakt kan het nog misgaan. Maar met 1 puntje zijn we helemaal zeker.
 

Joost

Well-known member
SHH speelde bijna een perfecte wedstrijd vanmiddag. Zelf zijn we tweede, Geleen Zuid derde op doelsaldo. Het was Geleen Zuid v SHH en de ploegen waren erg aan elkaar gewaagd waardoor er weinig kansen waren. Na de rust zette SHH wat meer aan en dat leverde een prachtige 0-1 op. Er werd vervolgens geen kans weggegeven maar in de extra tijd wordt toch de 1-1 binnengekopt. Ik weet nog niet of ik blij moet zijn met het uitstekende spel of teleurgesteld moet zijn vanwege de late gelijkmaker.
 

Unregistere

Well-known member
Prachtig! En ook wel mooi dat je tegenwoordig zo kunt zoeken. Vroeger had die scheids het spelregelboek ergens vandaan moeten toveren...

En Joost, ben je er inmiddels al een beetje uit welk gevoel overheerst?
 
Bovenaan