Ik heb daar 1 keer gevoetbald. Ik heb echt nooit meer zo'n partijdige scheidsrechter meegemaakt.Ik speelde in de jeugd elk jaar tegen de leeftijdsgenoten van EHC, was altijd ontzettend lastig daar. Jammer dat zo?n club zo uitdunt. Ik zie om me heen sowieso steeds minder jeugd voetballen dus zeker voor kleinere dorpen zal het steeds moeilijker worden om een club op de been te houden.
Als ik even kijk naar Heerlerheide / Hoensbroek waar jij woont dan zijn daar de afgelopen vijftien jaar verdwenen; VKC '89, Passart (samen gefuseerd), Mariarade, Treebeek Sport (was al een fusie van halverwege jaren 90), Helios '23.
En dan is NEC '92 al een fusie uit 1992, VKC een fusie uit 1989 en verdwenen eind jaren 80 al Palemig (3e versie) en Huskense Boys.
Sittard, Geleen, Weert en Roermond hebben ondertussen een gezond aantal clubs. Maastricht is een twijfelgeval.
Mwaoh, VCH heeft 4 jeugdteams. FCV Is ook de leukste club van Venlo en hebben meen ik ook een relatief lage contributie. Ze hebben momenteel een ledenstop, daarom zouden zij moeten verhuizen naar de Herungerberg, waar VVV '03 nu nog zit. De gemeente wil eigenlijk minder sportparken, maar het lijkt me duidelijk dat dat uiteindelijk fusies moet gaan opleveren. Bij Irene en TSC zie ik dat overigens niet meer gebeuren. Het is echt wachten totdat men bij TSC de stekker eruit trekt.Blerick en VCH zijn toch prima clubs met veel jeugd?
Ik ben wel verbaasd hoe groot RKSV FCV is qua jeugd.
RKDSO en DEV zijn al samen met de jeugd dus dat is ook wel een kwestie van tijd.
Een daling van minimaal 50% in het zaterdagvoetbal in Zuid II!