District Zuid II

PES5

Administrator
Forumleiding
Oei. Dan zal de jeugdopleiding van Roda heel wat minder pareltjes kunnen leveren over een aantal jaar. Zonde.
 

Maasveld

Well-known member
Ik speelde in de jeugd elk jaar tegen de leeftijdsgenoten van EHC, was altijd ontzettend lastig daar. Jammer dat zo?n club zo uitdunt. Ik zie om me heen sowieso steeds minder jeugd voetballen dus zeker voor kleinere dorpen zal het steeds moeilijker worden om een club op de been te houden.
Ik heb daar 1 keer gevoetbald. Ik heb echt nooit meer zo'n partijdige scheidsrechter meegemaakt.
 

Maasveld

Well-known member
Als ik even kijk naar Heerlerheide / Hoensbroek waar jij woont dan zijn daar de afgelopen vijftien jaar verdwenen; VKC '89, Passart (samen gefuseerd), Mariarade, Treebeek Sport (was al een fusie van halverwege jaren 90), Helios '23.

En dan is NEC '92 al een fusie uit 1992, VKC een fusie uit 1989 en verdwenen eind jaren 80 al Palemig (3e versie) en Huskense Boys.

Sittard, Geleen, Weert en Roermond hebben ondertussen een gezond aantal clubs. Maastricht is een twijfelgeval.

De gemeente hier is ook op fusies aan het aansturen. VVV'03 en op termijn ook Kwiek moeten naar de Merelweg (waar Venlosche Boys en VOS al zitten), Blerick moet naar de Boekend gaan en ik meen ook dat Lomm naar Arcen moet.
 

Joost

Well-known member
Blerick en VCH zijn toch prima clubs met veel jeugd?

Ik ben wel verbaasd hoe groot RKSV FCV is qua jeugd.
RKDSO en DEV zijn al samen met de jeugd dus dat is ook wel een kwestie van tijd.
 

Maasveld

Well-known member
Blerick en VCH zijn toch prima clubs met veel jeugd?

Ik ben wel verbaasd hoe groot RKSV FCV is qua jeugd.
RKDSO en DEV zijn al samen met de jeugd dus dat is ook wel een kwestie van tijd.
Mwaoh, VCH heeft 4 jeugdteams. FCV Is ook de leukste club van Venlo en hebben meen ik ook een relatief lage contributie. Ze hebben momenteel een ledenstop, daarom zouden zij moeten verhuizen naar de Herungerberg, waar VVV '03 nu nog zit. De gemeente wil eigenlijk minder sportparken, maar het lijkt me duidelijk dat dat uiteindelijk fusies moet gaan opleveren. Bij Irene en TSC zie ik dat overigens niet meer gebeuren. Het is echt wachten totdat men bij TSC de stekker eruit trekt.
 

Joost

Well-known member
De 1-7 van vorige week was duidelijk nog niet helemaal verwerkt vanmiddag. Geleen Zuid veel en veel beter en SHH nogal onrustig aan de bal. De tegenstander kreeg kans op kans voor rust maar scoort niet. 45e minuut, eerste uitval SHH en 1-0.

Na rust weinig verschil in het spelbeeld al scoort Geleen Zuid dan wel eindelijk een keer, ze misten ook nog een strafschop. Daarna komt SHH weer voor, ditmaal uit een penalty. 5 minuten voor tijd wordt het toch weer gelijk.

Volledig weggespeeld worden en dan 2-2 spelen, het kan slechter.
 

Joost

Well-known member
In 1D won ZSV gisteren met 0-3 op bezoek bij EHC. Daardoor is ZSV nu koploper met 20 punten. EHC en Chevremont volgen op 18 punten.
Chevremont is nog zoekende naar doelpunten na het vertrek van Tim Blattler naar FC Wegberg-Beeck afgelopen zomer.

Het is ook een teken dat ZSV Deurne misschien wel ingehaald heeft. Beide delen een sportpark maar Deurne was altijd de grotere ploeg, zeker sinds ze begin jaren 90 de stap naar de hoofdklasse maakte en in 2008 daar ook een keer kampioen werd. In 2016 daalde Deurne weer eens af naar de 1e klasse waar het sindsdien 11e, 9e en 6e werd. ZSV zakte in 2000 nog naar de 6e klasse maar maakte sindsdien een gestage opmars. Na 6 jaar 4e klasse promoveerde ZSV in 2010 naar de 3e klasse. Na 2 jaar naar de 2e klasse en na het kampioenschap in 2015 kwamen ze in dezelfde klasse als Deurne terecht. De eerste twee jaar eindigde ZSV hoger maar afgelopen jaar werd degradatie ternauwernood ontlopen, nu is ZSV koploper.
 

Joost

Well-known member
Na twee hele matige potjes speelden wij eindelijk weer eens een goede wedstrijd. We werden echter bestolen door de grensrechter maar vooral door de scheidsrechter. Eerst keurt hij een goal wegens buitenspel af terwijl de speler in kwestie duidelijk zichtbar van achter zijn belager de rebound binnenschiet. Daarna een moment waar ook de scheidsrechter zich diep bij moet schamen. Onze rechtsbuiten gaat z'n mannetje voorbij, haalt de achterlijn en geeft voor, een van de spitsen loopt de bal binnen. Weer buitenspel. 1-1 bleef 't.
 

Joost

Well-known member
We kregen vandaag een vrije trap mee omdat de linksbuiten van Langeberg Kutbal zei nadat hij niet tevreden was over de kwaliteit van zijn pass.

Wel 1-0 verloren, het valt even allemaal verkeerd.
 

Joost

Well-known member
Obbicht v SHH lag er vanochtend om even na 8 uur al uit dus ik kon een alternatief potje zoeken op een terrein waar ik nog niet was.

Uiteindelijk viel de keus op een van de weinig duels in de lagere klassen die wel doorging; Sanderbout v Geulsche Boys. Dat terrein ligt bij het Fortunastadion aan de overkant van de spoorlijn. Tegenwoordig is het terrein ook in gebruik bij de dames van Fortuna en wat jeugd daardoor heeft het een aantal jaar geleden een opknapbeurt gehad en liggen er twee kunstgrasvelden en een nieuwe kantine.

Sanderbout speelde tussen 1960 en 1980 hoog in het amateurvoetbal en wist zelfs ooit naar het hoogste treetje te promoveren en daar in haar debuutjaar kampioen te worden. Zodoende mocht er gespeeld worden om de landstitel voor amateurs. Twee jaar daarna volgende degradatie. Sinds de ploeg in 1996 degradeerde naar de vijfde klasse kwam ze nooit meer hoger uit. De laatste jaren kwamen ze enkel nog in het nieuws zoals een klein clubje uit een volksbuurt meestal in het nieuws komt; vanwege minpunten.

Tegenstander Geulsche Boys is kelderklasse met een hoofdletter K. Sinds de onderafdeling is opgeheven wist Geulsche Boys nooit te promoveren en de laatste jaren is ieder seizoen met minder dan 100 tegentreffers een feestje waard. Eenmaal eerder zag ik Geulsche Boys en dat was bij RKIVV, een ploeg die nog slechter was en sinds enkele jaren in de reserveklasse speelt.

De aftrap zou om 14:00 zijn maar het was doodstil toen ik om 13:59 het sportpark op liep. In spotte twee mannen die voor de deur van de kantine stonden te roken en vroeg tegen beter weten in of er nog gespeeld ging worden. Jazeker, om twee uur was het verrassende antwoord en tot mijn stomme verbazing kwamen er inderdaad 22 spelers en een scheidsrechter aangelopen. Nog 4 Geulsche Boys supporters kwamen door de poort zodat we in ieder geval met 7 toeschouwers zouden beginnen. Ook uit de kantine kwam wat volk zodat ik bij de telling tot 19 kwam. Er was zelfs een pupil van de week!

Er was best nog wat goede wil in de beginfase maar wat ik daarna te zien kreeg was een aaneenschakeling van Kelderklassefilmpjes. Drie passes op rij waren zeldzaam en het kwam vooral neer blind wegtrappen achterin. Sanderbout (9e in de stand) probeerde nog wel wat aan voetbal te doen maar Geulsche Boys hield redelijk stand. Na 20 minuten probeerde een verdediger van Sanderbout de bal terug te spelen, dat mislukte. Hij kreeg nog een kans en dat mislukte ook. Zo kon Geulsche Boys zowaar op 0-1 komen. En een paar minuten later redde de paal Sanderbout van een grotere achterstand. Vlak voor rust kwam de thuisploeg langszij met een schot van afstand.

Na de rust was de wind gaan liggen en werd het spel bij vlagen nog matiger. Stel je scrimmages zoals bij de F-jes voor maar dan met volwassen mannen. Uit een van de eerste aanvallen scoort Geulsche Boys zowaar de 1-2. Bij Sanderbout spatte de onwil er ondertussen vanaf. De scheidsrechter besloot ook een duit in het zakje te doen door een paar forse charges onbestraft te laten en voor vrijwel niets wel vrije trappen te geven. Er werd ook een speler van Geulsche Boys geslagen maar dat gebeurde buiten zijn zicht. Hij riep de dader er nog wel bij om hem te laten zien wat hij had aangericht.

De manieren waarop Geulsche Boys de counters verprutste waren onbeschrijflijk maar talrijk. Zeker 10 keer mocht een overtal opstomen maar veelal strandde de poging al voordat de keeper bereikt kon worden. Tot overmaat van ramp kon ook de geslagen speler niet verder en moest Geulsche Boys met 10 verder. Er waren geen wissels, Sanderbout had er 1. En terwijl de eerste zege van het seizoen voor het grijpen lag scoorde Sanderbout in de extra tijd alsnog de 2-2.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Mooi verslag :) Sanderbout is inderdaad pauper + tokkie + kampers in het kwadraat
 

Joost

Well-known member
Het was maar goed dat er vanmiddag in Herten geen VAR was want onze zege kreeg vorm door een makkelijke strafschop. De verdediger van DVO speelde vrij duidelijk de bal maar toch ging de bal op de stip. 1-0 na een half uur en daarna lekker geconsolideerd en in de slotfase de 2-0 erbij. Na 4 duels zonder zege eindelijk weer eens drie puntjes.
 

Joost

Well-known member
Wat een heerlijke afsluiting van mijn voetbalweekend; SHH kwam twee keer achter tegen Brevendia maar won met 5-2.
 

Joost

Well-known member
De strijd in 2G is na vandaag wel beslist. BSV Limburgia wint met 2-0 van De Ster en heeft 10 punten voorsprong.
 
Bovenaan