Ik besloot vanmiddag naar Bemelen v Daalhof te gaan. Bemelen is een dorp van 370 inwoners in het Heuvelland maar wel al decennia lang een prima voetbalclubje met 2 elftallen, wellicht dat de club tegenwoordig nog profiteert van de erg hoog aangeschreven jeugdopleiding van Scharn, de dichtstbijzijnde andere club. Daalhof komt uit de hoogbouw helemaal in West-Maastricht.
Daalhof verdedigde een 3-2 voorsprong uit de heenwedstrijd en kwam al snel op 4-2 zoals Friesland zou zeggen. De doelman van de thuisploeg ging fraai onder een vrije trap door. Daalhof kon dus lekker verdedigen, deed dat ook en kwam er zo goed als niet meer uit. Bemelen was al best aardig begonnen en zette Daalhof helemaal vast. Een handvol meer dan goede kansen werd niet benut waarna we gingen rusten.
Na de thee ontsnapte Daalhof zowaar een keer en trok de laatste man van Bemelen eigenlijk wat te laat aan de noodrem. Geen rood en een strafschop maar geel en de bal er net buiten, mazzeltje met de arbitrage dus. Het lukte de thuisploeg niet meer echt om grote kansen te creeren en dat werd ook nog moeilijker gemaakt een minuut of 25 voor tijd. Precies voor mijn neus ging na een duel de bal over de zijlijn, ingooi Daalhof volgens de scheidsrechter maar de speler van Daalhof had de bal als laatste geraakt. De speler van Bemelen ging totaal over de schreef en kreeg zijn tweede geel.
Daalhof gooit in, jaagt de bal naar voren en gebeurt iets achter de rug van de arbiter. Het spel gaat nog even een paar seconde door en dan is de bal uit het veld en vlagt de grensrechter. Scheids en grens overleggen heel uitgebreid, scheids gaat naar speler van Daalhof toe en lijkt iets van een laatste waarschuwing te geven, grensrechter zwaait weer. Wijst de scheids erop dat het natrappen was, en dan volgt de rode prent alsnog.
Met 10 tegen 10 scoort Daalhof wel de 1-1. Drie enorme mogelijkheden volgen maar worden gemist. Daalhof wil wisselen maar de speler gaat zo traag naar de kan dat hij ook zijn tweede geel krijgt. 10 tegen 9 en nog tien minuten te spelen. Bemelen zet alles op alles maar Daalhog heeft een engeltje op de lat en ontsnapt aan de tegentreffer.
Een fraai einde van mijn seizoen op die manier.