District Zuid II

Joost

Well-known member
Nodig de KNVB uit om te komen kijken?

Ze hebben 'm maar vast voorlopig ingepland voor het geval het nog van belang zou zijn voor de stand en dat zal wellicht ook nog zo zijn.

Centrum Boys is 13e met 14 punten en een doelsaldo van -46, VV Sittard heeft 17 punten en een doelsaldo van -48.
 

Joost

Well-known member
Een aantal duels haalde door t noodweer het einde niet vandaag en dat levert een paar curieuze situaties op.

In 4A verloor koploper Haslou, iedereen was daar na afloop in tranen op de radio, nr2 SVME moest tegen Berg maar dat duel ging niet eens van start door de zondvloed. Die kunnen dus dinsdag kampioen worden, Berg staat voorlaatste en moet zeker nacompetitie spelen.

Maar in 4G zal er wel wat geld rollen deze week.
Situatie is zo dat Toxandria koploper is in 3e periode. Maar De Zwaluw kan daar nog overheen, als die met 0-6 winnen bij SCV '58. Stand bij staken was 0-2.
Pakt De Zwaluw de periode dan mag ook VIOS '38 nacompetitie spelen in plaats van Toxandria.
 

Joost

Well-known member
Commotie gisteren bij Heksenberg v SVN in de nacompetitie voor een plekje in de 2e klasse. Sportief stond het na 90 minuten 1-1 maar SVN incasseerde toen al 7 gele kaart en de teammanager had rood ontvangen. Heksenberg kreeg slechts 1 gele kaart in die periode.

Volgens zowel krant, aanwezigen, als spelers van beide teams waren de meeste gele kaarten voor SVN nogal dubieus. In de extra tijd was er volgens de aanwezigen een handsbal van Heksenberg in de eigen 16. De scheidsrechter gaf echter een hoekschop en na protest een vrije trap aan Heksenberg plus een gele kaart.

Uiteindelijk raakten de spelers zonder geel op zodat er ook spelers naar de kant moesten. SVN eindigde met 8 man en verloor met 4-1.

De wedstrijd werd opgenomen door SVN en die willen er nog wel wat mee doen. Ik ken de arbiter van het duel en dat is inderdaad een nogal eigenzinnig mannetje. Ik ben benieuwd of het duel nog een staartje krijgt. Het is ook een publiek geheim dat Heksenberg graag omhoog wil en daar wel wat voor over heeft.
 

Joost

Well-known member
Ik besloot vanmiddag naar Bemelen v Daalhof te gaan. Bemelen is een dorp van 370 inwoners in het Heuvelland maar wel al decennia lang een prima voetbalclubje met 2 elftallen, wellicht dat de club tegenwoordig nog profiteert van de erg hoog aangeschreven jeugdopleiding van Scharn, de dichtstbijzijnde andere club. Daalhof komt uit de hoogbouw helemaal in West-Maastricht.

Daalhof verdedigde een 3-2 voorsprong uit de heenwedstrijd en kwam al snel op 4-2 zoals Friesland zou zeggen. De doelman van de thuisploeg ging fraai onder een vrije trap door. Daalhof kon dus lekker verdedigen, deed dat ook en kwam er zo goed als niet meer uit. Bemelen was al best aardig begonnen en zette Daalhof helemaal vast. Een handvol meer dan goede kansen werd niet benut waarna we gingen rusten.

Na de thee ontsnapte Daalhof zowaar een keer en trok de laatste man van Bemelen eigenlijk wat te laat aan de noodrem. Geen rood en een strafschop maar geel en de bal er net buiten, mazzeltje met de arbitrage dus. Het lukte de thuisploeg niet meer echt om grote kansen te creeren en dat werd ook nog moeilijker gemaakt een minuut of 25 voor tijd. Precies voor mijn neus ging na een duel de bal over de zijlijn, ingooi Daalhof volgens de scheidsrechter maar de speler van Daalhof had de bal als laatste geraakt. De speler van Bemelen ging totaal over de schreef en kreeg zijn tweede geel.

Daalhof gooit in, jaagt de bal naar voren en gebeurt iets achter de rug van de arbiter. Het spel gaat nog even een paar seconde door en dan is de bal uit het veld en vlagt de grensrechter. Scheids en grens overleggen heel uitgebreid, scheids gaat naar speler van Daalhof toe en lijkt iets van een laatste waarschuwing te geven, grensrechter zwaait weer. Wijst de scheids erop dat het natrappen was, en dan volgt de rode prent alsnog.

Met 10 tegen 10 scoort Daalhof wel de 1-1. Drie enorme mogelijkheden volgen maar worden gemist. Daalhof wil wisselen maar de speler gaat zo traag naar de kan dat hij ook zijn tweede geel krijgt. 10 tegen 9 en nog tien minuten te spelen. Bemelen zet alles op alles maar Daalhog heeft een engeltje op de lat en ontsnapt aan de tegentreffer.

Een fraai einde van mijn seizoen op die manier.
 

Joost

Well-known member
Het lijkt erop alsof de naam RFC definitief gaat verdwijnen. De bekerwinnaar van 1936 was de afgelopen twee seizoenen nog actief met samengestelde teams in combinatie met EMS als EMS/RFC. Komende zomer zouden de clubs volledig moeten fuseren maar RFC is als vereniging in gebreke gebleven waardoor dat is afgeketst.

Sportief en sociaal was het samengaan een succes maar daar blijft het bij.

Volgend seizoen is het weer gewoon EMS. De kans dat RFC ooit nog een elftal binnen de lijnen brengt is heel gering.
 

Joost

Well-known member
Maasveld, wat zijn de verwachtingen voor SC Irene komend seizoen? Zondag toch wel fors verloren van LHC, geen hoogvlieger in 2G.

Wellicht kom ik over twee weken langs voor de oefenpot tegen SHH.
 

Maasveld

Well-known member
Maasveld, wat zijn de verwachtingen voor SC Irene komend seizoen? Zondag toch wel fors verloren van LHC, geen hoogvlieger in 2G.

Wellicht kom ik over twee weken langs voor de oefenpot tegen SHH.
Voor zover ik weet willen ze weer in de middenmoot meedraaien.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ze hebben Centrum Boys naar 3A gestuurd en SHH in 3B gelaten! :D

Iemand uit mijn dartteam voetbalde twee jaar geleden bij Centrum Boys :jerry: Typische kamper, grote bek, grote verhalen, maar de vrouw is de baas :rumcolaa:
 

Joost

Well-known member
Wat een verschil toch tussen 2e en 3e Klasse.

We stonden na 38 seconde op achterstand maar zonder veel problemen stond er na 90 minuten 1-4. Zelden in de problemen geweest en vier treffers, dat is een lekker begin.
 
Bovenaan