District Zuid II

SanMark.

Well-known member
Ik heb vakkundig alle komende donderdag inhaalvoetbal ingepland op terreintjes waar ik nog niet geweest was en waar ik hoogstwaarschijnlijk ook niet snel met mijn favoriete vereniging ga komen.

Te beginnen deze avond bij IBC '03 v RKUVC. De Itteren-Borgharen Combinatie tegen Ulestraten. Nummers 11 en 5 in de 5e klasse A.

IBC '03 verloor maandag met 7-0 bij FC Gulpen en na 6 minuten verzuchtte de rechtsback vanavond 'Dit is nog slechter dan maandag'. Gelijk had-ie want het was toen al 0-3. Drie keer kwam RKUVC voor het doel, drie keer was het raak. De eerste een fraai afgewerkt eigen doelpunt na 62 seconde. Maar slechter zou het niet worden. IBC begon best te voetballen en scoorde zelfs 1-3. Haar grensrechter hield de ploeg vervolgens vakkundig in de wedstrijd voordat het vlak voor het half uur 3-3 stond. Na de thee kwam de thuisploeg zelfs op 4-3 maar het slotakkoord kwam van de bezoekers, binnen een halve minuut werd het 4-4 en 4-5.

Op hoeveel velden zit je in Nederland ?

En vind je het voetbal wel echt leuk of doe je het echt om te vincken ?
 

Joost

Well-known member
Op hoeveel velden zit je in Nederland ?

En vind je het voetbal wel echt leuk of doe je het echt om te vincken ?
Dat ik in Itteren was kwam natuurlijk enkel vanwege de Vinck, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Maar daarnaast kan ik ook echt genieten van zulke potjes. Ik kies ook bewust voor duels die nog ergens om gaan of met weinig krachtsverschil op papier. Af en toe onderkant vijfde klasse is gewoon heerlijk om te zien.
 

Joost

Well-known member
SHH uit Herten komt definitief niet meer uit tegen Centrum Boys in Sittard. De wedstrijd in de tweede klasse G stond gepland voor donderdagavond.
De wedstrijd zou eerder al op 11 maart gespeeld worden. Maar ook toen liet SHH verstek gaan. De reden hiervoor ligt in het eerste duel dat de teams tegen elkaar speelden.

Hardhandig
In november vorig jaar kwam het tot een hardhandige confrontatie op en naast het veld. De politie moest eraan te pas komen om de gemoederen te bedaren. Vier personen van Centrum Boys die betrokken waren bij de ongeregeldheden kregen een straf.

"Enkele spelers van het team willen en durven niet te spelen tegen Centrum Boys", zegt SHH-voorzitter Hans Schroots. "Dan kunnen wij dat misschien aanvullen met versterking uit een ander team. Maar de spelers van het eerste zijn solidair met de teamgenoten die niet durven." Schroots zegt dat het SHH-bestuur achter de beslissing staat en is blij met de eensgezindheid van het team.

Goede wil
Centrum Boys noemt het jammer dat de wedstrijd geen doorgang vindt. "Heel spijtig", zegt Jos Schmetz, bestuurslid van de Sittardse club. "Dit was voor ons een moment geweest om onze goede wil te tonen. We hebben onze straffen gekregen en ons straf genomen."

Door het niet spelen van de wedstrijd, krijgt SHH - dat tegen degradatie vecht - twee minpunten. Eerder kreeg de club ook al een minpunt vanwege het niet op komen dagen.

Is dit een uniek voorval?
 

Joost

Well-known member
We zijn vanmiddag toch een potje genaaid door een blinde scheidsrechter en een opportunistische clubgrensrechter.

In twee van de laatste drie duels hadden we een scheids die zelf wel over buitenspel wenste te beslissen, in beide duels keurde hij een goal van de tegenstander goed terwijl het een meter buitenspel was. Vandaag zag het hele sportpark dat de aanvaller die buitenspel liep geen deel nam aan het spel en dat de doorgelopen middenvelder dus een glaszuiver doelpunt maakte. Na rust krijgt dezelfde middenvelder de bal met een tegenstander in zijn rug, hij schiet scoort en weer afgekeurd wegens buitenspel.

0-1 verloren dus.
 

Joost

Well-known member
Stukje uit de krant van vanochtend

OPINIE - SHH durft na een hardhandige ontmoeting in november niet meer te spelen tegen Centrum Boys. Dat heeft de club uit Herten al twee keer aangegeven bij de KNVB.
De bond heeft het duel tussen de clubs voor de derde keer ingepland, omdat dit in het reglement staat. Maar juist gezond verstand en n??t de regels moeten gelden in deze kwestie.

Regels
Regels zijn regels. De voetbalwereld staat bol van de procedures, voorschriften ?n regels. In 99 procent van alle problemen voldoen de regels die in het handboek van de KNVB staan geschreven. Maar in het geval van bijzonderheden of uitzonderlijke situaties heeft een reglement niet altijd de juiste oplossing paraat.

Dat blijkt ook uit de zaak van SHH uit Herten. De voetbalclub uit de tweede klasse heeft al twee keer aangegeven dat ze niet wil en durft te spelen tegen Centrum Boys uit Sittard. De KNVB plande het duel doodleuk voor de derde keer in.

Angst
De kiem voor de angst van SHH werd gelegd in november verleden jaar. Het thuisduel tegen Centrum Boys ontaardde in geweld en een dreigende sfeer. Een speler van SHH kreeg een kopstoot, een teamgenoot werd bij de keel gegrepen. Er werd geslagen en de voetballers van SHH voelden zich genoodzaakt om zichzelf op te sluiten in de kleedkamer, omdat de tegenstander hen wilde bestormen.

Straf
De betrokkenen van Centrum Boys kregen straffen van de KNVB, de Sittardse club kreeg drie minpunten. De voetbalbond probeerde in de weken daarna alles zo te regelen dat de terugwedstrijd zonder problemen zou kunnen doorgaan. En voerde tal van gesprekken met beide teams.

Geweld
Maar al snel was duidelijk dat enkele spelers van SHH niet willen voetballen tegen Centrum Boys. Want met het uitdelen van straffen en gesprekken met een KNVB-bobo haal je de herinnering van die geweldseruptie niet uit de hoofden van de SHH-spelers.

SHH zegde af voor het duel tegen Centrum Boys. De wedstrijd werd opnieuw gepland. Ook de tweede keer kwam SHH niet opdagen. De club uit Herten werd hiervoor gestraft met een boete van 450 euro en vijf punten aftrek.

Regels
Nu is Centrum Boys-SHH w??r ingepland door de KNVB. Voor de derde keer. In de regels staat immers dat een competitiewedstrijd gespeeld moet worden. De bond gaat nog gesprekken voeren met SHH, maar de KNVB kan net zo goed zijn verhaal doen tegen de bomen in het Zeisterbos. Want SHH gaat niet spelen.

Het onvermijdelijke gevolg: opnieuw minpunten voor de club uit Herten, die nota bene nog strijdt tegen degradatie.

Slachtoffer
Volgens de regels van de KNVB is deze gang van zaken compleet normaal. Maar met een beetje gezond verstand is in te zien dat in deze kwestie een andere maatstaf nodig is dan het vuistdikke KNVB-handboek. Er is sprake van een uitzonderlijke situatie. Het gaat om volwassen mannen die in hun vrije tijd graag voetballen, maar nu doodsbenauwd zijn voor de tegenstander.

De hoofdmacht van SHH is het slachtoffer van alle ellende die begon op 5 november 2017. Nu wordt het team behandeld als dader, met dank aan reglementen.

Belangrijk detail is dat de KNVB de opgelegde straf al maandag weer heeft ingetrokken en nu op een passender oplossing aan het broeden is. Een ding is wel zeker, gespeeld gaat er niet worden.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik vind SHH wel een beetje sneu aan het worden nu. Er spelen nog 12 teams in de competitie en die spelen wel tegen Centrum Boys. Je kunt niet eisen dat een wedstrijd dan maar wordt geschrapt.
 
Bovenaan