District Zuid II

Joost

Well-known member
Het was echt heerlijk weer vanmiddag en promovendus SHH liet degradant Veritas, ook nog een lokale derby, alle hoeken van het veld zien. Het werd 7-0.
 

Joost

Well-known member
Vorige week werd ook Wilhelmina'08 verslagen. 0-2, ook een degradant en ik was er niet bij.
Vandaag tegen de 3e Limburgse tegenstander; MVC'19 uit Maasbree. Ook een promovendus maar wel een die eigenlijk altijd tussen 3e en 4e klasse pendelt. Op dit moment is er een goede lichting die wel op leeftijd is maar na het verrassende kampioenschap van vorig jaar besloot om toch nog door te gaan. Geen gekke koopclub dus maar gewoon een fatsoenlijke, degelijke club. Ook een club die weet dat dit een lastig seizoen gaat worden en na 2 duels en 0 punten is dat nog duidelijker.

Vanmiddag om 16:15 was het opgelopen naar 3 gespeeld en 0 punten want SHH wervelde er maar weer eens overheen. Ik hoorde een clubicoon nog zeggen dat de wedstrijd tegen Veritas de beste wedstrijd was die een eerste team van SHH ooit speelde, vanmiddag was qua niveau niet veel lager. Bij rust was het 3-1, na 50 minuten was het 5-1. En het was aan de keeper van MVC te danken dat het daar bij bleef.

Het is vanuit huis best een stukje rijden maar als ze zo blijven spelen is dat het meer dan waard. Het is echt een genot om naar te kijken en ik ben echt benieuwd waar het dit seizoen gaat eindigen. Volgende week voor het eerst naar Brabant in ieder geval.
 

Joost

Well-known member
In Brabant wil het nog niet helemaal lukken, 3-1 verloren bij Hoogeloon maar naar verluid waren er extrasportieve omstandigheden die middag. Daarna werd RPC (zonder het broertje van Gakpo want die moest de zaakwaarnemer uithangen maar met Poortvliet) opgerold met 5-0, na een kwartier was het al 3-0. Die twee duels moest ik missen.

Vorige week in Valkenswaard bij De Valk werd het 1-1 tegen een sterke tegenstander. Al hadden de punten eigenlijk wel mee moeten gaan naar Herten. Ondanks dat het laatste half uur met een mannetje minder werd gespeeld kwamen ze niet in gevaar.

Vanmiddag dan tegen Mierlo Hout, koploper en een van de grote favorieten voor de titel. De Helmonders hadden ook best wat publiek meegenomen en er was nauwelijks een betere plek te vinden dan de Wolfsberg want het was fantastisch weer en de twee ploegen maakten er een heerlijke wedstrijd van. Soms stevig maar altijd sportief (mede door de uitstekende arbitrage) en er werd door twee teams echt goed gevoetbald. Mierlo Hout had het eerste uur echt wel de overhand maar de keeper van SHH was in bloedvorm. Na een half uurtje kwam SHH op voorsprong na een snelle uitbraak. Even na rust kopte Mierlo Hout de gelijkmaker binnen en toen leek het er echt op dat ze zouden doordrukken. Maar tien minuten later flitste SHH naar 2-1. Bij Mierlo Hout was het verzet plots gebroken want SHH wervelde er vervolgens overheen 5-1.
 

Joost

Well-known member
Ik had thuis en mezelf beloofd niet naar de duels in Brabant te gaan. Maar als dan Valkenswaard uit op het programma staat waarbij de koppositie op het spel staat, nou dan verandert dat de zaak wezenlijk.

Zo heb ik dus alle clubs in Valkenswaard gezien in 3,5 maand tijd, ook leuk voor de geschiedenisboekjes.

SHH mistte drie belangrijke krachten. Een was nog skiles aan het geven in Oostenrijk, eentje zat nog een duel schorsing uit en Sil Wolters waarschijnlijk bekend bij Maasveld is nog geblesseerd helaas.

Dat was ook aan het spel te zien. Valkenswaard probeerde nog wel wat maar SHH bracht voetballend eigenlijk helemaal niets vanmiddag. Valkenswaard dus de sterkere ploeg en die kregen een paar opgelegde kansen waar je U tegen zegt.

Een rebound aannemen en hoog over knallen met een op de grond liggende keeper vanaf 6 meter. De rebound van een vrije trap die de keeper slechts kon tegenhouden van 3 meter in de handen van de keeper koppen, een lage voorzet meters naast knallen terwijl haast in het doel staat. En tenslotte; nadat de keeper op de rand van de zestien een duel verliest vanaf de punt van het doelgebied de bal in het zijnet schieten.

Het was dus een godswonder dat er na 90 minuten nog steeds 0-0 op het scorebord stond maar daarmee steeg SHH wel naar plek 1 in de ranglijst.
 

de waan

Well-known member
Op het hoofdveld van Valkenswaard heb ik nog eens gespeeld tijdens het legendarische Rabobanktoernooi.
 

Joost

Well-known member
Op het hoofdveld van Valkenswaard heb ik nog eens gespeeld tijdens het legendarische Rabobanktoernooi.
Het is echt een mooi complex, mooier dan dat van De Valk.

Er staat ook een fraaie elascon maar die behoort bij de atletiekvereniging.
 

Joost

Well-known member
Na 7 overwinningen in eigen huis lukte het vandaag in de topper niet. Afgaande op het spelbeeld leek het erg gelijkopgaand tegen De Valk maar de enige ploeg die aanvankelijk kansen creerde was SHH. Een indraaiend schot kon door de keeper net naast worden getikt, een lob werd ternauwernood over getikt en een pegel van 30 meter stuiterde onderkant lat weer het veld in. Maar na een half uur lag de bal eindelijk wel in het netje.

In de vijf minuten voor rust kwam de gelijkmaker op het bord. Het was de eerste keer dat Juul uberhaupt een bal op doel kreeg maar vanaf 11 meter was hij kansloos. Ik had het langs de lijn al gezien maar de beelden bevestigden het ook nog een keer; de gegeven strafschop was een cadeautje. Vanaf ongeveer een meter werd de bal op een hand geschoten, die hand was dan ook nog voor de buik. De Valk heeft er zelfs nog een foto van op Instagram staan.

Maar SHH scoorde keurig 2-1. Voorzet, kopbal, doelpunt. Maar dat was buiten de grensrechter gerekend die buitenspel constateerde van de kopper. Ook dat was op de beelden overduidelijk geen buitenspel.

Direct voor de rust en direct erna creerde De Valk de enige echte kansen, tweemaal kwamen ze alleen voor de keeper maar werd gered.

In de tweede helft wilde de ploegen vooral niet verliezen. SHH schoot nog op de lat maar gevaarlijker werd het niet meer.
 

Joost

Well-known member
We hebben een raar geval in Zuid 2; Geulsche Boys.

Er zijn weinig clubs méér kelderklasse dan dit eerste elftal van een gezonde vereniging met ook nog eens best wel wat jeugd.

Tussen 1958 en 1960 wisten ze kortstondig de Onderbond te verlaten maar dat was het dan ook. Toen in 1996 de KNVB die onderbonden ophief kwamen ze terecht in de 6e klasse. De eerste paar jaar gingen nog best redelijk in middenmoot en zelfs subtop. Maar sinds 2006 is de ploeg steevast diep onderin te vinden en al helemaal na het opheffen van de 6e klasse waardoor ze ‘promoveerden’ naar de 5e klasse. In de afgelopen 17 jaar lukte het maar 1 keer om niet bij de onderste drie te eindigen, ze werden toen 4e van onder.

En zo leek ook dit seizoen te gaan. Samen met RKSVB en Kakertse Boys ging de strijd om de rode lantaarn.
Na een 8-1 nederlaag tegen koploper Sporting HAC werd een week later gewonnen bij RKTSV. Twee nipte nederlagen tegen hoogvliegers volgden maar toen; 5-1 winst tegen Berg, 4-0 winst tegen Daalhof, 1-0 tegen Partij, 7-1 tegen RKSVB.

Nog steeds staan ze op plek 10 van 13 maag hoger lonkt. Zeker aangezien de komende duels tegen nummers 8, 9 en 12 gaan. En dan staan ze ook nog mee bovenaan in de periode.
 

Joost

Well-known member
In Thorn werd gisteren door SVME de racismekaart getrokken. Toch bekruipt mij het gevoel dat de tegengoals net tevoren ook wel een aandeel daarin hadden.

Thorn - De wedstrijd op paasmaandag tussen FC Maasgouw en SVME uit Eijsden is vlak voor rust gestaakt. Scheidsrechter Meisen had in het veld een opmerking over een speler van de uitploeg gemaakt die als discriminerend werd ervaren. Ondanks excuses van de arbiter wilde SVME niet verder spelen.

Scheidsrechter Meisen maakte, toen hij in het veld uitleg gaf over een gele kaart voor een SVME-speler, de opmerking ‘die donkere zwarte speler van jullie’. Bij SVME vonden ze het discriminerend, waarop de ploeg van het veld stapte. „Het is een discriminerende opmerking die je niet van een scheidsrechter verwacht”, zegt Rob Palmen, teammanager van SVME. Die gele kaart was voor Didiet Doijen. De speler waar arbiter Meisen op doelde was Bioko Kiankadi Mayola, die na een eerdere overtreding juist geen gele prent kreeg.

Woordkeuze
Meisen gaf na afloop toe dat hij die opmerking gemaakt had. „Ik heb de betreffende spelers gezegd dat ik bij twee eerdere overtredingen, die op het randje waren, geen geel heb gegeven. Ik heb hem benoemd als ‘die donkere zwarte speler van jullie’. Ik had naam en nummer niet paraat. Misschien niet de gelukkigste woordkeuze.” SVME eiste dat Meisen zijn excuses zou maken. Meisen: „Ik ben inderdaad bij SVME in de kleedkamer geweest en heb Mayola in mijn beste Engels (Mayola is Franstalig, red.) duidelijk gemaakt dat als hij zich door mijn bewoordingen gekwetst voelt, dit niet mijn bedoeling was. Daarvoor heb ik hem mijn excuses aangeboden.”

Uiteindelijk bleek dat voor een aantal spelers van SVME niet voldoende om de wedstrijd te hervatten. „Wij vonden dat een normaal verloop van de wedstrijd niet meer mogelijk was”, legt Palmen uit. „Deze scheidsrechter kon het niet meer goed doen voor beide ploegen. Toen hebben wij gezegd: dan gaan we niet verder. Overigens wil ik wel zeggen dat ik het ongelooflijk knap vond dat hij bij ons in het lokaal zijn excuses kwam aanbieden.”

Geen klacht
Palmen geeft verder aan dat SVME geen klacht gaat indienen tegen Meisen. Het is volgens hem nu aan de KNVB om te bepalen wat er met het gestaakte duel moet gebeuren. Wat Palmen betreft, wordt de wedstrijd gewoon uitgespeeld met een andere arbiter. „We gaan met alle plezier voor de tweede helft terug naar Maasgouw. Tussen de teams zit verder echt geen probleem.”

Maasgouw-trainer Ruud Hendriks hield er geen goed gevoel aan over. „Wij hebben er niets mee van doen, maar worden wel gedupeerd”, zei hij. Op het moment van staken had Maasgouw in vijf minuten tijd twee keer gescoord (Colin Eijer en Jeroen Corbey) en zo de 1-0 achterstand (Didier Doijen) weggewerkt.
 

Joost

Well-known member
Driemaal kon ik niet naar SHH gaan, nul punten, nul gescoorde goals en 10 tegengoals was het resultaat.
Een combinatie van blessures en tegenstanders op juist het verkeerde moment treffen. Een van die teams is Oirschot Vooruit dat na een matige eerste seizoenshelft plots alles is gaan winnen en de 2e periode wint. Daardoor is plek 4 niet meer voldoende voor de nacompetitie.

Dat maakte de affiches van gisteren nog smeuïger. Valkenswaard kende als enige geen dipje en kon op bezoek bij aartsrivaal en nummer 2 De Valk (43 punten) de titel pakken. SHH (41 punten) ontving Brabantia (43 punten) en Mierlo Hout (42 punten) had een makkie aan Rood Wit.

Mierlo Hout stond al snel voor en zou ook met 4-1 winnen maar in Valkenswaard en Herten bleven goals lang uit. SHH en Brabantia deden weinig voor elkaar onder op het warme, broeierige kunstgras maar wisten de keepers niet te verschalken ondanks een paar aardige kansen. Ondertussen nam de Valk de voorsprong na een uur maar wist Valkenswaard het om te buigen naar een 1-2 voorsprong. Dat maakte dat de winnaar van SHH-Brabantia een gouden zaak kon doen maar de vermoeide teams konden in de slotfase niet tonen dat ze de urgentie daarvan inzagen en 0-0 leek het te blijven. Tot de 93e minuut. Terwijl iedereen een fluitsignaal van de scheidsrechter verwachte werd de spits van SHH weggestuurd, hij was sneller dan zijn belager en verschalkte de doelman. De ontlading was immens en zo ziet het seizoen er plots heel anders uit.

2. Mierlo Hout 45 punten (57-34, +23)
3. SHH 44 punten (43-21, +22)
4. De Valk 43 punten (47-24, +23)
5. Brabantia 43 punten (51-35, +16)

Volgende week;
Valkenswaard v Mierlo Hout
Rood Wit V v SHH
Veritas v De Valk
Brabantia v Oirschot Vooruit

Slotdag;
Mierlo Hout v Veritas
De Valk v Wilhelmina
SHH v Valkenswaard
Brabantia vrij
 

Sensini

Active member
Dit was het laatste seizoen van VCH (Voetbal Club Horsterweg). Na 87 jaar stopt de club uit Blerick er mee. Sinds seizoen 2019-2020 kwamen ze al niet meer uit in de standaard klassen maar in de reserve klassen.
 
Bovenaan