District Zuid II

Joost

Well-known member
Na 69 minuten met een rode kaart voor EHC en een penalty voor ZSV…

Susteren is op dit moment de best geklasseerde in de laatste periode maar EHC kan daar bij winst nog overheen.

Er waren nog wel meer rare dingen.

BMR had al een maand geleden laten weten dat ze voor vanmiddag niet genoeg spelers hadden want op 2e pinksterdag is er altijd Kermis en nog iets, dat ging dus niet door.

En TSC’04 verloor van RKVB, een ploeg die al 11 duels niet had gescoord en dit seizoen pas 2 punten had gehaald.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
SHH won zondag na penalty's van Olympia'18. De eerste 90 minuten gebeurde er niet heel veel maar in de verlenging kwam Olympia direct op 0-1 en daarna regende het kansen. SHH schoot er als enige eentje in en nam de penalty's beter.

Gisteravond had ik me verheugd op Venlosche Boys uit maar dat ging dus niet door voor mij. Ik werd wel heel fijn op de hoogte gehouden, na rust 0-1 voor, tien minuten voor tijd 1-1 en in de extra tijd 1-2.

Zondag uit naar Schaesberg, dat is niet ver voor mij maar de kans dat ik erbij ben is nihil.
 

de waan

Well-known member
Mooi man, twee potjes winnen nog. Schaesberg kon wel eens een pittig potje worden denk ik?
 

Joost

Well-known member
Alles is pittig. Zeker omdat onze beste speler gisteren halverwege moest uitvallen van een gescheurde hamstring
 

Joost

Well-known member
Tja dat weet ik eigenlijk ook niet helemaal zeker.
Ik kwam er vaak en deed er ook vrijwilligerswerk voor het eerste. In de eerste jaren dat we verhuisd waren zaten ze altijd in een zuidelijke klasse waarbij uitduels dichtbij waren. Dan blijft de band wel bestaan.

En wellicht ook wel een beetje het succesargument. Er wordt vanuit goed beleid invulling gegeven aan de selectie en trainersstaf. En dat zorgt uiteindelijk ook voor sportief succes.

Dit seizoen ben ik ook minder dan de helft van de wedstrijden geweest maar dat is nog altijd meer dan ik vooraf had verwacht. Voornamelijk omdat het spel heel attractief is.

Zondag is het tegen Schaesberg bij UOW, kun je lekker zelf gaan kijken!
 

Maasveld

Well-known member
SHH won zondag na penalty's van Olympia'18. De eerste 90 minuten gebeurde er niet heel veel maar in de verlenging kwam Olympia direct op 0-1 en daarna regende het kansen. SHH schoot er als enige eentje in en nam de penalty's beter.

Gisteravond had ik me verheugd op Venlosche Boys uit maar dat ging dus niet door voor mij. Ik werd wel heel fijn op de hoogte gehouden, na rust 0-1 voor, tien minuten voor tijd 1-1 en in de extra tijd 1-2.

Zondag uit naar Schaesberg, dat is niet ver voor mij maar de kans dat ik erbij ben is nihil.
Waren de SHH hooligans een beetje vervelend geweest?
 

Maasveld

Well-known member
Een groep supporters van SHH was schijnbaar tijdens de wedstrijd vervelend/uitdagend richting Venlosche Boys. Na afloop kwam in 1ste instantie de keeper en vervolgens ook overige spelers van de Boys verhaal halen en onstond er het nodige gescheld en duw- en trekwerk.
 

Joost

Well-known member
Het was een van de meest zenuwslopende wedstrijden ooit. Begon om 14:50 en eindige om 18:00 maar SHH is Eerste Klasser!
 

Joost

Well-known member
Wat uitgebreider.
Na de eerste ronde tegen Olympia'18 werd ik ziek, dubbele longontsteking, 6 dagen ziekenhuis en twee rondes gemist. Beide keren werd ik geweldig op de hoogte gehouden.

De finale in Stein was gelukkig dichtbij en die kon ik gewoon niet missen. Het begon al een stuk later, twee spelers van Bekkerveld stappen over naar een andere club maar stonden wel op het wedstrijdformulier, dat mocht schijnbaar niet.

SHH begon wat beter maar Bekkerveld werd gedurende de eerste helft steeds beter. Ze namen het middenveld over en scoorden 1-0 uit een hoekschop en 2-0 uit een rebound. Het was tot de rust echt overleven.

Cooky Voorn besloot in de rust zijn team te instrueren om vooral de voorsprong te verdedigen en dat pakte totaal verkeer uit. Bekkerveld moet steeds verder terug en kwam zelf niet meer aan voetballen toe. De aansluitingstreffer viel al snel door een schot van Reno dat getoucheerd werd en over de keeper heen vloog.

De 2-2 hing lange tijd in de lucht maar viel steeds niet. Na een wissel van SHH was er wat consternatie omdat de grensrechter iets fout had genoteerd met de wissels. Hij meende dat er een vierde wisselmoment was gebruikt maar dat was niet het geval. Het lag zes minuten stil voordat we verder gingen. En toen viel-ie alsnog 88e minuut haalt onze Schot uit en knalt gelijkmaker binnen!

En het werd nog gekker, een minuut of vijf in de extra tijd geeft Roel een lage voorzet, Reno kan van dichtbij niet afmaken maar de verdediger achter hem glijdt de bal in eigen doel. 3-2!!

Bekkerveld probeert met de moed der wanhoop er nog een offensiefje uit te persen maar faalt totaal. Ondertussen fluit de scheidsrechter maar niet af. Ik hield ditmaal iemand anders op de hoogte dus kon precies zien dat we de tweede helft gestart waren om 15:52 en dat om 16:55 de scheidsrechter bij een overvliegende voorzet volstrekt uit het niets naar de penaltystip wijst. Bekkerveld maakt 3-3, SHH trapt af en hij fluit direct af.

Met al 110 minuten in de benen is het tempo in de verlenging totaal afwezig. Twee ploegen slepen zichzelf richting het einde maar een van de Bekkervelders misdraagt zich en mag met rood vertrekken. Met nog vijf minuten te gaan in de tweede verlenging, voorzet, kopbal 4-3! Er vliegt iets op het veld en we gaan nog even staken.

Ondanks de pauze is de energie bij Bekkerveld totaal verdwenen, SHH maakt 5-3 en mag om even voor 18:00 eindelijk de historische promotie naar de 1e klasse vieren.
 

Joost

Well-known member
Vandaag begon het avontuur dan echt. BSV Limburgia uit is gelijk een van de pittigste opgaves van het seizoen.

In de laatste 8 jaar zag ik de twee 7 keer tegen elkaar spelen. Dat leverde tweemaal met hangen en wurgen en onverdiend een punt op. De andere duels gingen (ruim) verloren. En daar leek het vanmiddag ook op uit te draaien. BSV Limburgia is een team dat veel fysieke kracht gebruikt en een team dat graag een niveau hoger zou spelen. Onze nieuwe keeper had al snel een geweldige redding nodig om de stand op 0-0 te halen maar was na een kwartier helemaal kansloos; 1-0.

Voetballend was de thuisploeg echt wel beter maar qua kansen deed SHH nauwelijks onder, zeker een dubbele kans van kortbij vlak voor rust had een treffer op moeten leveren.

In de rust werd er iets omgezet en daar wist BSV Limburgia geen raad mee. De ploeg drukte nog steeds maar leed veelvuldig balverlies en dan kreeg SHH veel te veel ruimte, het werd dan ook snel 1-1 en SHH verzuimde meer te scoren. Jan van Dijk wisselde en zo greep Limburgia weer het initiatief. Maar de winnende viel aan de overkant; enorm geklungel tussen doelman en verdediger bracht de bal in de voeten van een aanvaller waarna de doelman geen andere optie zag dan een vliegende tackle; 86e minuut 1-2 vanaf elf meter.

Het was nog even doorbijten maar na 6 minuten extra was de eerste winst van het seizoen binnen!
 

Joost

Well-known member
Dit stukje wil ik jullie niet onthouden;

Promovendus Alfa Sport heeft de seizoensouverture verloren.

Tijdens de kennismaking met de tweede klasse bleek Veritas in Neeritter te sterk: 2-0. De eindstand stond al na tien minuten op het bord. - Na het laatste fluitsignaal was trainer Ronny Czornyj ziedend op de grensrechter van Veritas. „Ze zeggen weleens dat grensrechters op dit niveau punten voor hun eigen club pakken. Klopt, want dat was absoluut het geval. En dat mag je ook zo verwoord worden.

Binnen de minuut leek Alfa Sport met twee spelers richting het doel van de thuisploeg te gaan. De weg naar een grote kans lag open, maar de grensrechter vlagde voor buitenspel. Iets waar volgens de Belgische coach geen sprake van was.

„Het verschil was minstens vier meter en dat was het keerpunt in het duel.”


Tien minuten later keek Alfa Sport plotseling tegen een achterstand aan. Eerst scoorde Joost Hendriks en vanaf elf meter zette Sjoerd Linssen Veritas op een 2-0 voorsprong. Czornyj: „Zij zaten daardoor in een zetel, maar eigenlijk vond ik dat wij zestig minuten de betere ploeg waren.” De ploeg uit Oirsbeek kreeg ook goede kansen, maar zo kregen Dave Meens, Tristan Yigit (beiden over) en Dylano van Dijk (lat) de bal er maar niet in. „Als we de aansluitingstreffer hadden gemaakt, hadden we hier nooit verloren. Maar helaas zat het niet mee.”

Naarmate het duel vorderde, slopen er frustraties in bij Alfa Sport. Iets waar Czornyj niet over te spreken was. „We stopten teveel energie in de randzaken: het zeiken. Dat resulteerde in vier onnodige gele kaarten. Dat moet stoppen en daar zullen we deze week nog over gaan praten.”
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik zie dat SHH bij EHC zit, de keeper van hun gooit bij mij in het dartteam.
 

Fregge

Well-known member
Dit stukje wil ik jullie niet onthouden;

Promovendus Alfa Sport heeft de seizoensouverture verloren.

Tijdens de kennismaking met de tweede klasse bleek Veritas in Neeritter te sterk: 2-0. De eindstand stond al na tien minuten op het bord. - Na het laatste fluitsignaal was trainer Ronny Czornyj ziedend op de grensrechter van Veritas. „Ze zeggen weleens dat grensrechters op dit niveau punten voor hun eigen club pakken. Klopt, want dat was absoluut het geval. En dat mag je ook zo verwoord worden.

Binnen de minuut leek Alfa Sport met twee spelers richting het doel van de thuisploeg te gaan. De weg naar een grote kans lag open, maar de grensrechter vlagde voor buitenspel. Iets waar volgens de Belgische coach geen sprake van was.

„Het verschil was minstens vier meter en dat was het keerpunt in het duel.”


Tien minuten later keek Alfa Sport plotseling tegen een achterstand aan. Eerst scoorde Joost Hendriks en vanaf elf meter zette Sjoerd Linssen Veritas op een 2-0 voorsprong. Czornyj: „Zij zaten daardoor in een zetel, maar eigenlijk vond ik dat wij zestig minuten de betere ploeg waren.” De ploeg uit Oirsbeek kreeg ook goede kansen, maar zo kregen Dave Meens, Tristan Yigit (beiden over) en Dylano van Dijk (lat) de bal er maar niet in. „Als we de aansluitingstreffer hadden gemaakt, hadden we hier nooit verloren. Maar helaas zat het niet mee.”

Naarmate het duel vorderde, slopen er frustraties in bij Alfa Sport. Iets waar Czornyj niet over te spreken was. „We stopten teveel energie in de randzaken: het zeiken. Dat resulteerde in vier onnodige gele kaarten. Dat moet stoppen en daar zullen we deze week nog over gaan praten.”
Vanavond kunnen we de beelden zien. Ik zag dat de 1-0 op YouTube staat en in de beschrijving staat "Maandag de samenvatting"
 
Bovenaan