Wat uitgebreider.
Na de eerste ronde tegen Olympia'18 werd ik ziek, dubbele longontsteking, 6 dagen ziekenhuis en twee rondes gemist. Beide keren werd ik geweldig op de hoogte gehouden.
De finale in Stein was gelukkig dichtbij en die kon ik gewoon niet missen. Het begon al een stuk later, twee spelers van Bekkerveld stappen over naar een andere club maar stonden wel op het wedstrijdformulier, dat mocht schijnbaar niet.
SHH begon wat beter maar Bekkerveld werd gedurende de eerste helft steeds beter. Ze namen het middenveld over en scoorden 1-0 uit een hoekschop en 2-0 uit een rebound. Het was tot de rust echt overleven.
Cooky Voorn besloot in de rust zijn team te instrueren om vooral de voorsprong te verdedigen en dat pakte totaal verkeer uit. Bekkerveld moet steeds verder terug en kwam zelf niet meer aan voetballen toe. De aansluitingstreffer viel al snel door een schot van Reno dat getoucheerd werd en over de keeper heen vloog.
De 2-2 hing lange tijd in de lucht maar viel steeds niet. Na een wissel van SHH was er wat consternatie omdat de grensrechter iets fout had genoteerd met de wissels. Hij meende dat er een vierde wisselmoment was gebruikt maar dat was niet het geval. Het lag zes minuten stil voordat we verder gingen. En toen viel-ie alsnog 88e minuut haalt onze Schot uit en knalt gelijkmaker binnen!
En het werd nog gekker, een minuut of vijf in de extra tijd geeft Roel een lage voorzet, Reno kan van dichtbij niet afmaken maar de verdediger achter hem glijdt de bal in eigen doel. 3-2!!
Bekkerveld probeert met de moed der wanhoop er nog een offensiefje uit te persen maar faalt totaal. Ondertussen fluit de scheidsrechter maar niet af. Ik hield ditmaal iemand anders op de hoogte dus kon precies zien dat we de tweede helft gestart waren om 15:52 en dat om 16:55 de scheidsrechter bij een overvliegende voorzet volstrekt uit het niets naar de penaltystip wijst. Bekkerveld maakt 3-3, SHH trapt af en hij fluit direct af.
Met al 110 minuten in de benen is het tempo in de verlenging totaal afwezig. Twee ploegen slepen zichzelf richting het einde maar een van de Bekkervelders misdraagt zich en mag met rood vertrekken. Met nog vijf minuten te gaan in de tweede verlenging, voorzet, kopbal 4-3! Er vliegt iets op het veld en we gaan nog even staken.
Ondanks de pauze is de energie bij Bekkerveld totaal verdwenen, SHH maakt 5-3 en mag om even voor 18:00 eindelijk de historische promotie naar de 1e klasse vieren.